Het is 25 mei 2012 18:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: AHHHHHHHHHH IK MOET NAAR DE MIDDELBARESCHOOL !!
BerichtGeplaatst: 14 jun 2011 14:00 
Blijft hangen

Het is echt veeel leuker dan de basis school!
Veel meer mensen enzo.
Gewoon rustig blijven en jezelf zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2011 15:29 
Woont hier

Ik ga nu naar de 4e..
Ik was eigenlijk een beetje zenuwachtig toen ik naar de eerste zou gaan. Omdat ik samen met 4 jongens naar dezelfde middelbare school zou gaan. Maar ik kwam gelukkig bij een hele hoop mensen van mijn 1e basisschool in de klas..
dus dat was minder erg..

Maar het allerbelangrijkste is. Blijf gewoon jezelf.

Some are like water, some are like the heat
Some are like the melody of some other beat
But sooner or later they all will be gone
Why don't they stay young?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2011 16:05 
Newbie

Chloess schreef:
HELP AUB GEEF TIPSS PLEASEE

Je eerste schooldag...

1. Pak je spullen de avond van te voren in. Zo voorkom je dat 's morgens in paniek nog op zoek moet naar bijv. je nieuwe rekenmachine.
2. Ga op tijd naar bed. Als je goed uitgerust bent, gaat alles een stuk makkelijker.
3. Trek je favoriete outfit aan en je nieuwe sneakers. Zo voel jij je een stuk zekerder.
4. Eet je ontbijt. Ook al krijg je geen hap door je keel van de zenuwen. Met een knorrende maag kun je je minder goed concentreren.
5. Schrijf belangrijke dingen op zoals: Wat is het nummer van je kluisje, wat zijn je lestijden en hoe heten je leraren?
(dit heb ik van een hyves voor een brugklass)

Tips voor de eerste paar weken

Nu ben jij nog de oudste van de basisschool en de baas op het schoolplein. Maar als brugpieper(klasser) is dat wel anders! Met deze tips overleef je de brugklas wel!

1. Blijf jezelf. Gedraag je bijvoorbeeld niet stoer als je dat eigenlijk helemaal niet bent. Dat houd je nooit lang vol! Doe ook nooit iets tegen je zin (zoals roken) om erbij te horen.
2. Wees niet bang voor kinderen uit hogere klassen. Zij hebben ook ooit in de brugklas gezeten! En als ze je uitschelden voor brugpieper, negeer je ze gewoon.
3. Doe je tas op je rug als je naar school fietst. Stop hem niet onder je bagagedrager. Dat staat een beetje dom... In de pauze leg je wat boeken in je kluisje. Zo hoef je er niet de hele dag mee rond te slepen.
4. Schaam je niet als je goede cijfers haalt. Als mensen je een nerd noemen, zijn ze gewoon jaloers op jou!
5. Je hebt een mentor (Meneer Gosselaar) en 3 juniormentoren (. Je kunt altijd bij hun terecht met vragen en/of je problemen. Je staat er niet alleen voor!
6. Bedenk tot slot: brugpieper ben je maar 1 jaar, dus geniet ervan! (Tenzij je blijft zitten natuurlijk… )
(dit ook)
Heel veel succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 15:51 
Blijvertje

Ik kom dus uit een dorp vlak bij Leiden en ik ben in mijn eentje uit mijn klas naar die school gegaan. Er gaan wel heel veel mensen uit ons dorp naar Leiden op school hoor! Maar je kan wel merken dat ik uit een dorp kom en die meiden uit een stad, ze durven allemaal veel meer en zijn allemaal veel meer gewend.
Maar ik ga dus nu naar de 2e en mijn brugklastijd is echt voorbij gevlogen. Ik voel me veel meer op mijn plek, omdat ik nu met allemaal mensen met hetzelfde niveau zit.

If the only possible way we can be together is in our dreams, i would sleep forever..

Dare to dream: Life as One Direction!

Harry Styles!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur