Het is 08 feb 2012 17:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tampon indoen..
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010 12:52 
Newbie

Hoi
Ik weet niet of ik het hier kan posten, maar ik zit echt met een probleempje... :oops:
ben nu voor de 3e keer ongesteld en ik durf geen tampon in te doen.
de vorige keer heb ik het geprobeerd en deze keer ook, maar het lukt gewoon niet.

En ik vind het ook best eng, want als ik hem er een ieniemini stukje erin heb gedaan durf ik niet meer en haal ik hem eruit maar dan zit da bovenste gedeelte onder het bloed en dan, als ik hem eruit gehaald heb, komt er ineens allemaal bloed uit (uit mijn vagina) en dat valt dan op mijn benen. Dat is toch niet normaal???? ofwel???? please help mij..
_O-

Dankje alvast (a)

Profiel  

Berichttitel: Re: Tampon indoen..
BerichtGeplaatst: 01 jul 2010 14:48 
Senior Member

*zucht*
niet zo moeilijk doen, ding er gewoon indoen, kan egt niks aan fout gaan, alleen als het pijn doet niet verder duwen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jul 2010 23:45 
Blijft hangen

Helemaal eens met Iris. De eerste keer een tampon in doen is niet fijn, maar het is gewoon een kwestie van doorzetten. Ik gebruik nu alleen nog maar tampons!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 aug 2010 22:06 
Blijft hangen

Heb er nooit last van gehad, ook niet mijn eerste keer dat ik een tampon inbracht.
Je moet gewoon niet aan pijn denken, want als je dat wel doet dan krijg je juist alleen maar pijn.
En ja soms zit er ook bloed op mijn benen omdat ik soms zo sloom ben met de tampon uit dat plastic te halen.
Dus já dat bloed is ook gewoon normaal. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 aug 2010 23:12 
Blijvertje

als je bang bent voor de grootte van de tampon, kun je altijd kijken in de winkel voor de libresse mini tampos.die zijn extra klein, maar werken wel goed. als je niet weet hoe je het in moet brengen zal ik het proberen uit te leggen, maar ik denk dat het nog al inggewikkeld is. je moet eerst gaan staat. dan zet je een voet op de rand van de badkuip (of wc) en probeer je het langzaam in te brengen. Het kan ff pijn doen, maar zoals iris al zei, gewoon ff door heen denken.

xx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010 20:40 
Newbie

Hee ik vond het ook best eng de eerste keer ik ben al een jaar of half jaar ongesteld en ik heb 2 periodes geleden voor het eerst een tampon gebruikt
en je moet het blijven proberen! ik heb ook 5 tampons gebruikt voor dat het echt lukte.
maar je kunt het best eerst ja klinkt jaar maar eerst met je vinger zeg maar voelen waar die het best omhoog kan en dan erin doen..maar je kunt het best meteen met een normale beginnen van een bekend merk zoals o.b ofso die zijn altijd goed want die willen beter dan de mini's.
misschien dat het de eerste paar keren zeer doet maar je moet de tampon zo ver er in duwen dat je um niet meer voelt en je moet altijd wel eerst aan het touwtje trekken kijken of het touwtje goed vast zit. en wel goed je handen wassen;-) en de eerste keer eruuit halen is pijnlijk maar maak je geen zorgen het komt goed!;-) ik hoop dat je hier genoeg aan hebt en dat je het nu wel durft ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 aug 2010 22:18 
Blijft hangen

Of je kan er in het begin gebruiken met zo'n inbrenghuls. Die "glijden" wat makkelijker naar binnen, en je weet dan zeker dat je ze diep genoeg inbrengt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 20:38 
Trouwe Member

ik had de eerste keer wel moeite mee, maar na een paar tampons lukte het al beter en na nog een paar ging het helemaal goed. je kan het beste proberen als je niet ongesteld bent. dan zit je niet direct onder het boeld ofzoo haha, en als je dan echt ongesteld bent kan je het makkelijker inbrengen en heb je er dan wat meer handigheid in

suc6! x

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 aug 2010 23:59 
Newbie

surayaaababyy schreef:
ik had de eerste keer wel moeite mee, maar na een paar tampons lukte het al beter en na nog een paar ging het helemaal goed. je kan het beste proberen als je niet ongesteld bent. dan zit je niet direct onder het boeld ofzoo haha, en als je dan echt ongesteld bent kan je het makkelijker inbrengen en heb je er dan wat meer handigheid in

suc6! x

Dat moet je juist nooit doen, oefenen met tampons als je níét ongesteld bent. Een tampon is bedoel om het bloed inzich te trekken, als een spons met water. Het klinkt een beetje vies, maar een tampon kan er alleen uit glijden als het 'nat' is. Als het droog is, en je bent niet ongesteld werkt het niet en krijg je hem er niet uit. Ik las een keer een verhaal van een meisje dat probeerde te oefenen, terwijl ze niet ongesteld was. Moest uiteindelijk naar het ziekenhuis om hem daar te laten verwijderen, omdat ze bang waren voor infecties etcetera. Never nooit doen dus!
En over dat tampon inbrengen: Je hebt ook hele klein tamponnetjes, die doet absoluut geen pijn en zijn erg makkelijk om in te brengen. Je kan eventueel glijmiddel of vaseline er om heen doen, dan is het nog makkelijker.
Succes!
X

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 13:59 
Trouwe Member

Ik heb een nieuwe post gezet met betere uitleg ;)

Laatst bijgewerkt door Elisekisses op 15 dec 2010 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 18:08 
Newbie

snap echt niet waarom mensen hier zo'n probleem van maken, ik kreeg er zo 1tje in hoor, was niet bang, dus toen lukte het zo.
als het echt niet wilt lukken kan je met inbrenghuls gebruiken, dan is de kans dat het lukt wel groter omdat het makkelijker is..
Die met inbrenghuls zijn trouwens van tampax

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 17:54 
Newbie

tampax is echt een aanrader

ik was ook doodsbenauwd de 1e keer.
ik duwde gewoon door en ik was super bly!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 sep 2010 21:37 
ForumQueen

Als je het niet durft, gebruik dan gewoon maandverbandjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 19:30 
Trouwe Member

1. Ja, dat is wel normaal ;)

2. Doe rustig aan, ok? Er is echt geen reden om te stressen. Duizenden vrouwen hebben al een tampon ingedaan en er is nog niemand aan gestroven. En zijn waren ook geen experts, toch? Het lukt best wel. Relax!

3. Doe de deur van de badkamer even op slot en zorg dat je niet gestoord kan worden.
Ga op het toilet zitten en ontspan. Je gerbuikt best een tampon met een inbrenghuls, die glijden er makkelijker in. :p Brengt de tampon rustig in. Als het niet onmiddelijk lukt, probeer je gewoon opnieuw met een nieuwe, geen stress.

4. Je zal merken dat hij goed zit als je geen pijn hebt wanneer je stapt of gaat zitten. Je zou hem normaal niet te veel mogen voelen zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 dec 2010 19:31 
Trouwe Member

xZoey schreef:
surayaaababyy schreef:

suc6! x

Dat moet je juist nooit doen, oefenen met tampons als je níét ongesteld bent. Een tampon is bedoel om het bloed inzich te trekken, als een spons met water. Het klinkt een beetje vies, maar een tampon kan er alleen uit glijden als het 'nat' is. Als het droog is, en je bent niet ongesteld werkt het niet en krijg je hem er niet uit. Ik las een keer een verhaal van een meisje dat probeerde te oefenen, terwijl ze niet ongesteld was. Moest uiteindelijk naar het ziekenhuis om hem daar te laten verwijderen, omdat ze bang waren voor infecties etcetera. Never nooit doen dus!

En over dat tampon inbrengen: Je hebt ook hele klein tamponnetjes, die doet absoluut geen pijn en zijn erg makkelijk om in te brengen. Je kan eventueel glijmiddel of vaseline er om heen doen, dan is het nog makkelijker.
Succes!
X

Inderdaad best niet doen als je niet ongesteld bent. Dan glijd dat helemaal niet makkelijk omdat er geen bloed is. Het doet zo veel meer pijn! :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur