Het is 25 mei 2012 17:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overgegeven.
BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 20:27 
Blijvertje

HELP. ik ben maud ik ben 15jaar en wordt sinds 2maanden weer gepest, het laatste jaar wordt ik steeds onzekerder over mijn gewicht ik ben ongeveer 1.65lang en weeg 50.5 kilo mijn vriendinnen zijn langer slanker volgens mij lichter, Vandaag was ik zo ontevreden over wat ik gegeten had dat ik de badkamer in ben gegaan 6glazen water achter over heb geslagen en toen met behulp van de achterkant van een tandeborstel heb overgegeven, ik sta te trillen op mn benen, het voelt alsof mijn keel in een knoop zit en ik heb hoofdpijn, ik ben bang dat ik ga doordraaien, ik wil graag tips of verhalen pleaz.. X

Profiel  

Berichttitel: Re: Overgegeven.
BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 11:04 
SuperForumQueen

Je hebt een BMI van 19. Deze is nog aan de lichte kant (aangezien je vanaf 18 een gezond BMI zou moeten hebben) maar volgens voedingscentrum zit je goed en moet je letten op vitamines die je eet.

Het werkt niet om niet te eten of over te geven om slanker te worden. Je leegt als het ware de maag, die toch probeert 'verteren', maar niets heeft om te verteren. Met als gevolg dat je nog steeds honger zal hebben en je zwak, ziek en energieloos zal voelen. En energie heb je nodig om leuke dingen te doen, te leren voor school of zelfs je bed uit te komen.
In principe heb je het niet nodig om echt af te vallen, maar als je dat toch wil zou je heel gedisciplineerd een systeem voor jezelf moeten verzinnen met gezonde maaltijden en veel bewegingsmogelijkheden. Sport en eten houden je fit, en het helpt met de kilos die je kwijt wil.

Bovendien, als je met jouw manier bezig zal zijn, zal een hormoon dat testosteron (mannelijk hormoon) aanmaakt ineens groter invloed op je lichaam hebben, omdat de balans ook verstoord zal. Dan kun je haar verwachten op plekken die je niet wilt (gezicht, buik etc.) en andere dingen kunnen krijgen die jongens krijgen. Dat wil je toch niet?

Zorg er in ieder geval door dat dit wat je nu doet niet je leven gaat beinvloeden, want dan bezwijkt je lichaam sooner of later. Ik zou erover praten met je ouders als ik jou was, zodat zij ook een beetje in de gaten kunnen houden hoe je met eten omgaat. En verder: blijf van eten af dat niet goed voor je is (chips, snoep, vetrijk spul etc.) want als je door dat eten slecht gaat voelen, dan zit de kans erin dat je dat nog eens gaat overgeven.

Oh en over dat pesten, want jouw gedrag over eten is een gevolg daarvan, als je dat je leven zo beinvloed, meldt het dan bij het docententeam. Als pesten niet vanzelf stopt, dan zou je de hulp nodig moeten hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 16:05 
Blijvertje

Zelf weet ik ook als geen ander dat overgeven niets uithaald, het was niet goed maar ik kon het niet tegenhouden mn hele lichaam schreeuwde tegen me GOOI HET ERUIT. dat was alles wat ik nog te horen kreeg ik heb sinds gisteravond nog 2x overgegeven, ik durf het nu niet meer omdat ik bang ben dat ik doordraai, ik heb vandaag weinig gegeten ik ben sws misselijk van wat ik gister deed . ik heb er met een vriendin overgepraat die in de eerste instantie heel kwaad op me werd maar me daarna opbelde en ik bijna een uur met haar heb gehuild.. lijnen was al een tijd een deel van mn leven maar nu weet ik gwn dat ik te ver ben gegaan... ik heb het gevoel dat dit niet de laatste x zal zijn. ik vecht tegen mn eigen lichaam, door mezelf niet in de badkamer optesluiten en.... ik probeer vol te houden en niet meer overtegeven maar het is moeilijk nu ik er eenmaal aan begonnen ben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 16:27 
SuperForumQueen

Sorry dat ik het zeg maar, vriendinnen kunnen jou niet goed helpen met dit. Jouw probleem vraagt echt om hulp van volwassenen. Als je een therapeut of een voedingadviseur niet nodig vind dan zijn je ouders/familie of docenten er nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 feb 2012 15:08 
Koningin Klets

Je hebt gewoon een verbogen beeld over hoe je er zelf uit ziet. Jouw vriendinnen zijn hoogstwaarschijnlijk niet dunner dan dat jij bent.

Omdat het zo vaak verkeerd wordt geschreven: het is SOWIESO en niet anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 20:53 
Trouwe Member

mijn beste vriendin heeft precies hetzelfde, ik heb tegen haar gezegt; als je het kwijt wilt, mag het, maar ik kan je niet echt helpen.
ik weet niet hoe, ik heb het neit door verteld ofso, maar het is uitgelekt, en nu vertrouwd ze me niet meer.
ze wilt wel dat het stop.

het moet uit jezelf komen, je moet zelf de kracht vinden, als je die een maal hebt gevonden, word het alsnog moeilijk, maar het lukt je wel.

vecht niet voor iets dat niet voor jou vecht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 19:18 
Blijvertje

Het is niet dat ik een pro-ana, of anorexia patient wil worden of zijn, maar het is gwn dat mijn lichaam zich verzet tegen mn geest. ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 19:29 
Koningin Klets

Maud.x schreef:
Het is niet dat ik een pro-ana, of anorexia patient wil worden of zijn, maar het is gwn dat mijn lichaam zich verzet tegen mn geest. ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

Laat je geest het verstandigst zijn en zoek hulp :).

Omdat het zo vaak verkeerd wordt geschreven: het is SOWIESO en niet anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2012 21:23 
Trouwe Member

Zoals ik las wat jouw gewicht was kon ik zien dat het wel aan de lage kant was, maar zeker slank genoeg. Het zou niet slanker moeten. Ook ik heb vroeger last gehad van het idee dat ik dik was en ik heb ook een lage BMI, al zit ik nog net binnen de grenzen. Ik ben overigens 1.63 en ik ben 45KG.

Wat ik je adviseer is niet naar je vriendinnen te kijken, vooral niet naar de omvang van hun buik: Waarschijnlijk zijn je vriendinnen kleiner of groter, en dat heeft ook een groot invloed op het gewicht. Ook kan het zijn dat de ene dunner lijkt vergeleken met jou omdat jij grotere spieren hebt, bv. doordat je meer sport.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2012 23:04 
Blijvertje

Ruzi thuis, ruzie met mn vrieden, girl-issues!
Elke x als ik me kutvoel...
T' is niet dagelijks, maar toch al te vaak gebeurd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2012 23:53 
Newbie

ik denk niet per se dat je naar volwassenen moet stappen(als dat goed voelt, wel doen!)
Maar als het pesten de aanstoot is om het te doen, moet je het probleem daar aanpakken.
ook al klinkt het moeilijk, maar bijt van je af en laat zien dat hun ook niet perfect zijn, je moet iedere keer denken, ik sta hierboven en ze weten niet waar ze over praten. Wees agressief in je manier van praten, en ik hoop dat je vriendinnen ook voor je op komen! Weet dat je goed bent zoals je bent, en inderdaad, je bent zeker niet dik, ik ben 1.65 en ik weeg 63 kilo, en ik ben ook niet dik, dus je bent wss nog best dun ook.
Ook, NEGEREN, als je geen aandacht aan je pesters besteed, zullen ze hun interesse verliezen in je.

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 maart 2012 19:50 
Blijft hangen

Ik zou inderdaad ook proffesionele hulp gaan zoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2012 09:18 
Blijvertje

Ff een update....
is het overgeven gestopt? nee
is het pesten gestopt? ik ben naar mn mentor toe geweest en heb de pestkoppen aangesproken, 1tje heeft netjes zn exuses aageboden, helaas heeft dit geen effect gehad op de anderen.
M'n vriendinnen? die ene vriendin die ik t'dus had verteld, praat er niet meer over en elke x als dit onderwerp aan het woord komt negeert ze het totaaal en kijkt me niet eens aan, verder verteld ze me wel elke dag: JE BENT NIET DIK IK BEN ZWAARDER... alleen heb ik zelf het gevoel alsof ze liegt....
OKE ik ben niet gestopt maar het gaat wel beter denk ik, alleen zie ik overgeven nog steeds als een uitweg, het is denk ik een beetje net als dat andere meisjes een dag boek bijhouden of bevoorbeeld gaan sporten als ze zicht niet 'goed'voelen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2012 09:24 
Super Hot

Probeer dan een dagboek bij te gaan houden en stop met overgeven. En het gaat pas beter als je stopt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 apr 2012 11:28 
Trouwe Member

Jup, overgeven is echt niet goed, hoor. En 't lijkt me ook hartstikke ranzig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur