musicalnote schreef:
Hoi allemaal!
Hey musicalnote! Welkom terug!
Citaat:
Ik zit in een dilemma... gisteren was mijn vriend er.
Volgende maand hebben we al een jaar verkering.
Laatst ben ik ook nogal wat verder gegaan met hem.
Maar het lijkt ineens of voel ik veel minder voor hem.
Soms voel ik het als een plicht om met hem af te spreken, omdat hij mijn vriend is.
En dan komt hij bij me, en dan vervelen we ons dood.
Dan weten we niks te doen, en dan wens ik het soms het liefst dat ik alleen was, want dan weet ik tenminste wel wat te doen.
Iedere relatie heeft zo ups & downs. De ene keer kunnen jullie niet zonder elkaar, de andere keer wens je dat het single-leven je veel beter aanstaat. Maar in plaats van de moed op te geven, kun je voor jezelf proberen aan te geven welke punten in jullie relatie een negatieve impact hebben. Je zegt dat hij dan bij jou komt. Je bedoelt thuis? Persoonlijk ben ik ook geen voorstander om thuis op de bank te knuffelen; veel liever doe ik iets actievers. Probeer iets te vinden wat jullie samen leuk vinden? Ga een dagje naar Scheveningen, want het is tenslotte zomer (nou ja, je ouders moeten daar ook mee akkoord gaan) of zoek iets lokalers zoals een bioscoopje, samen de stad in, uit eten, naar het zwembad, een wandeling, picnic etc. laat je creativiteit maar wild gaan.
Iets wat leuk is voor zowel een jongen als meisje. Stel het aan je vriend voor en wacht af of hij het idee wat vindt. Als hij het niets vindt kun je hem alsnog proberen overtuigen dat het best leuk kan worden, maar dwing niet door als hij het echt niet ziet zitten.
Wacht er niet op dat hij het initiatief neemt, maar jijzelf. Want bij sommige mannen komen die dingen niet eens in het hoofd op. De reden waarom wij, meiden, vaak de broek zouden moeten dragen in een relatie.
Citaat:
Ook kom ik erachter dat we toch best wel verschillend zijn.
Ik hou van musical/muziek/acteren, en hij van windsurfen.
We begrijpen elkaar wel heel goed, daar ligt het niet aan.
Maar als ik een grapje maak, of hem wat pest zegt hij echt altijd 'pest me niet zo'.
In plaats van dat ie er gewoon leuk op in gaat.
Tijdschriften informeren ons vaker dat het interessant is om een relatie met iemand aan te gaan die totaal verschillend is dan jijzelf, zolang diegene wel jouw interesses respecteert en omgekeerd. Zo te horen hebben jullie er geen moeite mee om elkaars interesses te respecteren, maar misschien ligt het probleem niet daar. Ik denk dat jouw vriend niet goed jouw humor kan onderschatten. Jij weet persoonlijk het beste wat jouw vriend kwetst en wat niet en daarom lijkt het mij niet verstandig om soms de grens te overtreden en grapjes maakt over dingen die voor hem kwetsend kunnen overkomen. Ik heb begrepen dat mannen vaak toch hun trots willen behouden en het daarom niet fijn vinden dat mensen hun kleineren voor de dingen waarin zij geloven dat ze goed in zijn, ookal zijn die opmerkingen als grapjes bedoelt. Daar raken hun onzeker van. Misschien net zo onzeker als hij een grapje zou maken over een dikke kont ofzo. Ik heb geen idee waarover jullie grapjes maken, maar ik denk dat je je perspectief moet veranderen over hoe ver je grapjes kunnen gaan. Zolang hij je humor nog kan waarderen; dan lacht hij. Vindt hij dat je te ver gaat, dan kan hij geen amuserende glimlach op zijn gezicht toveren. Dit zal vanzelf in orde komen, dus maak je om dit geen grote zorgen.
Citaat:
Ook ga ik naar de zomervakantie naar een nieuwe school.
Ik ga een niveau doen, die ik net zou kunnen doen, dus ik moet er echt hard voor werken.
Daarnaast zit ik ook nog bij een musicalopleiding, waarmee we vaak optreden en repetities hebben. En misschien wil ik daarna nog wel verder studeren in Amsterdam, of die richting.
Soms denk ik wel eens dat ik helemaal geen tijd voor hem heb.
Ik héb wel tijd voor hem, en hij ook wel voor mij, maar voor ons beiden lijkt het vaak alsof we onze hobby's en carrière dromen belangrijker vinden. En dat vind ik tot nu toe ook. Ik wil later natuurlijk wel een gezin ofzo, maar ik ben nog maar 17.
Op zo'n jonge leeftijd zijn dromen en hobby's ook belangrijk. Misschien zelfs belangrijker dan een serieuze waarde te zien in een relatie. Het is niet onmogelijk, maar veel relaties tussen jonge mensen kunnen stuk lopen, omdat men zich rond deze tijd wilt focussen op zijn of haar toekomst en soms past je partner niet in het plaatje over die toekomst. Maar daarover hoor je niet te treuren, want tijden veranderen en iedereen gaat verder met het leven om geluk te vinden. En geluk is in meerdere dingen dan een te vinden. Als je de relatie wil blijven behouden zou je de tijd die je hebt moeten besteden aan sociale activiteiten; zowel met je familie, als vriendinnen als je vriendje. Afstand hoeft niet altijd te winnen van liefde, zolang het wel relevant blijft. Ik weet niet of dit stukje tekst veel hoop heeft gegeven, maar het punt wat ik wil duidelijk maken is dat je je dromen zou moeten waarmaken als je wilt dat die dromen echt gebeuren en als een relatie dat niet aankan, dan lijkt het me beste om te kiezen voor wat jij wilt en niet voor wat hij misschien zou willen.
Citaat:
Ik voel me soms een beetje gevangen, ik durf niet echt meer met andere jongens te praten, want stel dat ik verliefd word, of hij op mij. Dat kan niet.
Want ik heb al een vriend.
Maar ik hou ook weer van hem, hij is er altijd voor me, ik vertrouw hem helemaal, en ik voel me helemaal mezelf bij hem. Dat is wel waar. Maar soms als hij bij me is, wil ik helemaal niet bij hem zijn, wil ik afstand nemen ofzo, ik weet niet waarom. Omdat ik me dan ineens aan hem erger ofzo.
Ik weet niet goed wat ik moet doen, moet ik het uitmaken of niet?
Ik wil ook geen spijt krijgen van mijn besluit.
Het lelijkste aan twijfels is dat je niet altijd kan inschatten over hoe je gevoel er later naar zou terugkijken. Maar naast dat, waarom zou je eigenlijk terug willen kijken naar iets wat in het verleden is gebeurd, terwijl een heel toekomst voor je staat? Bij twijfels als een relatie uitmaken is natuurlijk wel wat anders en je moet hierbij volledig achter je keuze maken. De punten waarom het minder gaat heb je al hierboven besproken en ik heb ze op allemaal een antwoord gegeven, net zoals clarissa_19. Een relatie zal nooit beter worden als niemand het initatief neemt om er iets aan te veranderen en aangezien jij niet tevreden bent, zou je zelf het stuur moeten overnemen.
Probeer te redden wat er te redden valt en wanneer dat keer op keer blijkt te 'mislukken', dan pas kun je serieus erover nadenken of deze relatie nog echt goed voor je is.
Citaat:
Ik heb vaak met hem gefantaseerd over later, over waar we samen zouden wonen, hoeveel kinderen, enz. En dat zag er allemaal heel mooi uit. En ik wil niks verprutsen, maar ik heb toch het gevoel dat het straks niet meer zo kan, en dat ik minder van hem hou ofzo.
Kijk, dat is nou het vervelendste aan beloften. Bovendien, fantasien in je hoofd kunnen niet altijd werkelijk gebeuren. De toekomst die je staat te wachten kan vast hele andere dingen met je leven doen, dan wat jij gepland hebt met je vriend. De toekomst valt niet te plannen.
Fantaseren erover kan geen kwaad, maar probeer je fantasien niet om te zetten tot een belofte waarvan je niet zeker weet dat je die kan waarmaken,
want dan is er altijd iemand die teleurgesteld achter blijft.
Citaat:
Kan iemand me raad geven? Ik weet dat hij altijd met me wil zoenen, en ook wel verder enzo. Maar van tongen hou ik dus echt niet. Klinkt misschien stom, maar ik vind het echt goor. Alleen als hij z''n tanden vlak daarvoor heeft gepoetst dan is het goed.
Er vallen meer dingen te doen dan tongzoenen. Dit moet je zelf bij hem aangeven, maar kom wel met een alternatief aanzetten.
Citaat:
Pff, ik weet niet wat ik moet. Aan de ene kant voel ik me een beetje gevangen, of geblokkeerd, maar aan de andere kant hou ik ook wel van hem, en is hij tot nu toe de enigste jongen in mijn leven waar ik het zo mee kan vinden, en die zo trouw is en lang bij mij blijft. I don't know...
HELP ME!
En hiermee heb ik je geprobeert te helpen. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Succes!