Het is 25 mei 2012 17:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn vriendin.
BerichtGeplaatst: 04 okt 2011 23:26 
SuperForumQueen

Citaat:
Citaat:
Volgens de voorzitter van de Besturenraad blijkt uit onderzoek dat er verschillen zijn in de ontwikkeling van de hersenen van jongens en meisjes, vooral in de leeftijd tussen 12 en 16 jaar. „In de puberteit lopen jongens gemiddeld twee jaar achter op meisjes in hun hersenontwikkeling, daar moet je in het onderwijs rekening mee houden door aangepaste lessen”, stelt hij.

Nogal interessant:
Lees de discussie verder: http://www.kruisvuur.nl/viewtopic.php?t ... 3a9f3b18b1

(Dit artikel is ook geschreven uit een intelectueel perspectief)

Maar wat loveyoumorex zegt is toch wel heel anders. Zij zegt dat het in principe niet uitmaakt of het een jongen van 26 is, want qua psyche loopt hij toch twee jaar achter.
Uit onderzoek is dus gebleken dat jongens inderdaad twee jaar achter op de meiden kunnen lopen, maar dat halen ze weer in de puberteit.

Of het nu bewezen mag zijn of niet. Ik vind niet dat de bron relevant is met de discussie. We hebben het hier niet over puberjochies, maar jong-volwassen mannen. Die zich gewoon naar hen leeftijd kunnen gedragen, tenzij er een aandoening is.

Profiel  

Berichttitel: Re: Mijn vriendin.
BerichtGeplaatst: 05 okt 2011 16:15 
Blijft hangen

Bedankt voor jullie vele en nuttige reacties!

Ten eerste; Nee tuurlijk, een verschil van 5 jaar is niet extreem veel, maar zij is zelf ook best "kinderlijk". Ze is ook heel erg onzeker over haarzelf en neemt dus al snel genoegen met wat op haar pad komt.

Het tweede is ook, nogmaals, ik ken de jongen niet maar volgens haar verhalen gaan hun gesprekken (wel via msn & sms) vooral over seks, of seksistisch getint. Er is niks mis mee met praten of grapjes maken over seks, maar zo snel al vind ik een beetje raar, persoonlijk. Net zoals ik dus al had gezegd over dat "telefoonseks" gebeuren; het ging over beffen, pijpen, enz, enz. En die gast had haar gestuurd van "nu kan ik niet slapen met zo'n harde" of iets. Zij zelf vond het blijkbaar helemaal kicken, maar ik vind het gewoon zo maf! Hij had haar mooi genoemd en vanaf toen was ze helemaal in de wolken.

Tuurlijk kan ik niet het hele proces stop zetten. Het is haar leven en haar verantwoordelijkheid. Ze moet oud genoeg zijn om helder na te denken, maar punt 2 is ook nog dat ze op het moment in nogal wat trouble zit. Haar ouders gaan scheiden, ze zou gaan verhuizen en weet ik het. Ik wil me niet teveel in haar zaken steken, maar ik ben zo bang dat het een foute jongen is. Dat is alles.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur