nou dat chippie of snoepje word snel alles en dan heb ik het gekocht en eet hij alles op en moet ik van hem aan iederreen uitdelen:s verder doet hij wel aardig als vriend(in)bij mij thuis is maarr zodra die wegzijn gaat hij ruzie zoeken. mijn vriend zecht ook gewoon aardig blijven doen en doe ik ook maar hij krijgt me toch elke keer weerr goed boos:s
Vitani94 schreef:
Zo te horen begint hij nu al in de puberteit te raken. Kan bij jongens in de beginfase leiden tot zeer kinderachtig gedrag, zoals in dit geval bespioneren, liegen en opmerkingen maken. Ook ruzie maken/zoeken met je broer/zus hoort hier bij.
Vertel tegen je ouders wat hij jou allemaal flikt (vooral dat uitschelden en schoppen vind ik echt niet kunnen als jij een avondje op moet passen). Het is kinderachtig om te klikken, maar anders komen je ouders er nooit achter dat hij een erger type is dan dat hij beweert dat jij bent. Praat ook met je broertje. Probeer het zo volwassen mogelijk te houden en laat hem duidelijk merken dat je er niet van gediend bent dat hij heel de tijd achter je kont aan loopt en ruimte nodig hebt voor jezelf.
Maar 1 chippie of snoepje voor de goede vrede aan je broertje afgeven is toch niet zo heel veel gevraagd? Hij houdt z'n bek dan dicht en wat is 1 chippie/snoepje nou op een hele zak?