Het is 25 mei 2012 17:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik wil niet meer naar huis.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 15:49 
Blijft hangen

Hey Mensen!
Ik heb nogal wat gezeik en hopelijk willen jullie me helpen.

Goed, waar het begon zou ik ook niet zo kunnen zeggen. Het kwam met de puberteit, denk ik. Mijn probleem: ik wil niet meer naar huis (zit op het moment zonder te vertellen waar ik heen ging, maar weten ze wel, bij een vriendin) Ik vind het huis zelf wel fijn, maar ik kan totaal niet opschieten met mijn moeder. En vader eigenlijk vaak ook niet. Ikzelf ben niet heel opstandig, maar, ja, ik heb wel mijn eigen mening. Over alles, maar dan ook ALLES moet een drama gemaakt worden. Gewoon omdat ik iets wil (niet doorgedramt, gewoon normaal) en dat wil ze dan niet. Het ging vandaag nog zo; ik wil graag naar een concert. Ik regel zelf het geld, mensen om mee te gaan en het vervoer. Maar nee, dat wil mevrouw niet hebben. Dan raak ik geeririteerd, omdat ze een preek gaat geven en ga ik naar beneden. 10 min later hoor ik ineenkeer de stofzuiger met een rotgang van de trap aftyfen, en komt ze als een woeste stier binnengerend. Ze zegt veel 'ZOLANG JIJ HIER WOONT LUISTER JE NAAR MIJN REGELS' en veel gescheld en 'IK WEET NOG WEL EEN ADRES VAN LINDA (moeder vriendin) DAN DUMP IK JE ZO IN EEN PLEEGGEZIN'. Nouja, mij doet het weinig, want ik geef al lang niet meer om haar, en dat soort dingen zegt ze altijd. Duss, als ze mijn vader dat dan verteld dat ik 'opstandig' ben geweest, wordt die ook weer kwaad en krijg ik een rotklap. (Begrijp me niet verkeerd, ik word niet mishandelt ofzo, maar hij heeft me al een aantal x geslagen) en dit gebeurt over alles. Ik ben nog maar net 15, en ze loopt nu al te zeiken dat ik, als ik 16 ben niet elke week uitmag. Ik mag geen tongpiercing voor me 18, en als ik dat wel stiekem zou doen zegt ze, dan doet ze me iets aan. Net of ik dat van plan ben, maar ik krijg er gewoon zin in. :P
Hoe dan ook, ik heb dus echt totaal geen trek meer in haar, en praten werkt niet. Dat heb ik al ZO vaak geprobeert :s of dat werkt dan 1 dag, en dan gaat het weer fout. I'm done with it. Help?

X.

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik wil niet meer naar huis.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 18:28 
Blijvertje

Ik begrijp hoe moeilijk je het nu hebt, maar weglopen voor je problemen helpt niet. Je hebt mensen die jou en je moeder misschien kunnen helpen. En begrijp met niet verkeerd het is niet dat ik denk dat je gek bent ofzoo, maar misschien is het een idee dat je met iemand gaat praten die je kan leren omgaan met je moeder. Want geloof me, ook al is het moeilijk, je moeder houdt heel veel van je en die wil echt het beste voor je. Ik zou zo'n uitspraak als ik dump je bij ... niet pikken hoor! Daar zou ik geloof ik echt heel kwaad om worden en verdrietig als je moeder je ergens wil dumpen het kan gewoon niet dat dat je niets doet. En dat je vader je slaat kan ook echt niet, je vader luistert gewoon niet naar je en alleen maar naar je moeder. Daarom is het handig als je met iemand gaat praten. Die kan je erbij helpen en het is ook zeker belangrijk dat je haar/hem vertelt dat je geslagen wordt door je vader. Ik snap heel goed dat je niet meer naar huis wil, en het is denk ik beter als je een paar dagen bij je vriendin blijft om even af te koelen en dan kan je moeder ook even tot rust komen. Maar stuur je ouders wel even een smsje, dat je bij een vriendin zit, veilig bent en daar een paar dagen blijft om even tot rust te komen.

Laat ff weten hoe het afloopt oké??

X

If the only possible way we can be together is in our dreams, i would sleep forever..

Dare to dream: Life as One Direction!

Harry Styles!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2011 18:32 
Trouwe Member

wow, ik vind het echt een hele lastige situatie! ik zou eigenlijk niet weten wat je dan zou moeten doen, praten lijkt mij de beste optie.
of je moet ergens anders hulp gaan zoeken,
dat eventueel eerst je vriendin helpt en met je ouders gaat praten.
of anders misschien toch ergens 'professionele' hulp gaan zoeken?
ik weet het ook niet echt.. iig sterkte ermee! (L)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 20:19 
Newbie

kindertelefoon..?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 21:08 
Senior Member

je moet snappen dat ouders sommige dingen doen om je te beschermen.
Ga eens rustig met je moeder praten, je hebt namelijk verschillende manieren van praten. Vertel jouw kant van het verhaal, maar laat je moeder ook haar kant van het verhaal vertellen.
komen jullie er echt niet samen uit, kan jij ook aangeven dat je hierbij hulp wilt, want ik neem aan dat je een goede band wilt met je ouders.

Niet te hard roepen dat je niks meer geeft om je moeder, dat is een groot deel puberteit.
Geloof me ik snap je heel goed, ben zelf weggelopen voor de situaties thuis, heb hier profesionele hulp voor gekregen uiteindelijk. Ik woon nu bij me vriend en mijn band met me ouders is nog nooit zo goed geweest. En ik heb geschreeuwd tegen jan en alleman dat ik niets om me ouders gaf en blablabla, maar uiteindelijk kom je er nog wel achter dat je niet zonder ze kan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 feb 2012 21:49 
SuperForumQueen

Sweet_Iris heeft eigenlijk al verteld wat ik dacht, maar ik wou zelf ook nog reageren op het topic.

Zo te horen hebben ze nogal moeite dat hun meisje de 'grote' wereld ingaat. Vooral, omdat hun meisje eigenlijk helemaal nog niet zo groot is. 15 is nog een kwetsbare leeftijd. Je bent in principe nog een jonge tiener en ik denk dat je ouders bang zijn dat je iets overkomt. Of; ze zijn bang dat hoe meer ze jou zin door laten gaan, hoe meer jij je eigen weg zal gaan. En als ze daarvoor altijd al jou in de watten hebben gelegd, dan kan het moeilijk voor ze zijn om die controle te verliezen. Sommige ouders kunnen daar makkelijk mee omgaan. Die van jou niet. En ik denk ook dat jouw moeder die woorden niet meent, maar er op doelt om jou bang te maken: zodat je wel gaat luisteren. Je moeder heeft net zo geen zin in drama (of opstandigheid ofzo) dan jou (en ik denk eerlijk gezegd dat je moeder je opstandig vind, omdat je inderdaad een brutale mond teruggeeft), dus probeert ze nog de controle over jou te winnen. Helaas ja; haar felle reactie daarop werkt niet. En daar raakt ze gefrustreerd van.

Denk erover na. 15 is hartstikke jong. Ik mocht alleen naar een concert/andere stad als mijn ouders daar mee eens waren en dat ze waren betrokken bij het regelen. Ik moest ook niet proberen om het heft in eigen handen te nemen, vonden zij. Want ze waren echt bezorgd dat ik door mijn leeftijd en naiviteit (en ja, dat heb je sowieso bij 15-jaar) iets zou overkomen en ze vertrouwden het niet dat een meisje van amper 15 dat soort dingen zelf kon regelen.
Mijn moeder was er ook op tegen dat ik radicale uiterlijksveranderingen nam. Oorbellen mochten, meer niet. Ik moest al vooral niet komen aanzetten met een tongpiercing. Uiteindelijk heb ik op mijn zestiende in een rebelse bui mijn haren geverfd, maar boontje kwam om zijn loontje en ik leerde de les welke mijn moeder zo vaak van tenvoren had gepreekt. Bovendien, over piercings moet je nadenken. Zo'n tongpiercing roept alleen maar reacties op en je wordt ermee gelabeld. Tenzij je dat leuk vind, natuurlijk.

Maar ja, dat je vader losse handjes heeft kan misschien wel wat zorgelijk zijn.Er wordt zelfs tegenwoordig moeilijk gedaan om een billenkoek, maar geweld gebruiken is never nooit niet toegestaan. Stel je voor dat het echt uit de hand vliegt? Wat dan?

Wat doet die Linda eigenlijk? Misschien is het geen probleem om een nacht bij Linda te slapen ofzo. Nou ja, slapen. Waarom? Uh, praten is voldoende. Misschien dat - met Linda erbij (door jouw verhaal denk ik dat zij gaat over pleeggezinnen ofzo) je met je ouders wel om de tafel kan zitten en praten. Zij is eigenlijk de rusthouder van het gesprek dan. Als zij werkelijk waar een paar adressen weet, dan kan ze in ieder geval kijken of het nodig is ;)
Okay, dat klonk best lullig, maar ze weet misschien waar ook punten zijn waaraan jullie als gezin aan kunnen werken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 00:40 
Trouwe Member

Soem schreef:
kindertelefoon..?

Kindertelefoon zou kunnen helpen, maar ze komen niet altijd met de beste oplossingen.

Verder zou ik de opmerking van Girlish goed doorlezen, daar staan veel dingen duidelijk in vermeld waarover dit zou kunnen gaan.

Je ouders willen er waarschijnlijk voor zorgen dat je niet een grote fout begaat.
Vaders/moeders slaan wel eens vaker, vooral als je klein bent, dat doen ze om te laten weten wie er tot nu toe nog steeds de baas is en daardoor laten ze je weten of je iets hebt gedaan wat niet getollereerd word. Wel hoop ik dat dit niet regelmatig/vaak gebeurd, want dan is er iets anders aan de hand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 maart 2012 21:04 
Blijvertje

Het probleem is dat je moeder waarschijnlijk gewoon te beschermend voor je is, en misschien moet je het daar eens goed over hebben. Maak regels over wat wel en niet mag, dat maakt het samenleven misschien toch wat makkelijker. Verder raad ik aan de reactie van Girlish nog eens een keer goed doorlezen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur