|
Heee Meid!
Waarom heb je precies ruzie? zou je dat een beetje uit kunnen leggen? Je kunt misschien met die personen gaan praten waar je juist telkens ruzie mee krijgt. Leg ze uit dat je helemaal geen ruzie wilt, maar dat je op het moment niet zo lekker in je vel zit. Ik denk dat ze dan wel overschakelen! dan begrijpen ze jou vast beter, en kunnen ze jou misschien helpen.
En meestal lucht dat voor jezelf ook op!
Weglopen van je problemen is geen oplossing. En een masker opzetten dus al helemaal niet. Want wat je nu aan het doen bent, is alle problemen opkroppen in jezelf, en uiteindelijk om je op een punt dat jou hoofdje helemaal overstroomd van dingen waar je mee zit, en dan wil je weg lopen.
Je moet je hoofd leeg maken door er iets mee te doen. Wat ik jou aanraad is gaan praten met iemand die je vertrouwd. Je zou het eerst ook op papier kunnen zetten als je moeite hebt met praten erover.
En luister, niemand is lelijk! Waarom ben je lelijk? je bent de enigste persoon die er zo uitziet! en dat is echt uniek! bijvoorbeeld Adele... Adele is een vors meisje, ook een beetje een apart hoofd. Maar kijk eens hoe de mensen haar bewonderen. Ze heeft iets unieks! en dat heb jij ook! en dat maakt jou een prachtig persoon!
Iedereen is apart! Over elk mens word wel eens gezegd dat hij of zij raar is, of apart. Over mij ook! maar waarom zou je je daarover druk maken? je word er niet gelukkiger van, je hebt alleen jezelf er maar mee te pakken.
En jij hoort hier wél op deze aarde! je moet alleen je plekje op dit moment even vinden. Je zit op dit moment even niet lekker in je vel! ik las dat je 15 bent? op deze leeftijd is het sowieso niet raar dat je je heel anders voelt. Ik heb dat ook gehad! Maar dat gaat weer over! Nu ben je vooral aan het ontdekken wie je bent, wat je wilt, van welke mensen je houd, bij welke mensen je hoort en bij welke niet. Je zit nu in die overgang van kind naar volwassene. En dat kan verschrikkelijk zijn. En dan spreek ik uit ervaring. Ik ben nu 17, en nog steeds heb ik er nog wel eens last van.
Zelfs je ouders zijn nog steeds wel aan het zoeken naar hunzelf. Je hele leven ga je je afvragen wie je precies bent, en wat je wilt. Maar dat moet ook wel! want anders is het leven toch ook niets aan als jij al precies weet wie je bent en wat je wilt? het leven zou wel makkelijker zijn, maar waar is dan de uitdaging. Het leven is prachtig! je moet er alleen wel van genieten. Maak je niet te druk, alles komt altijd goed! echt waar! alleen soms heb je ook wel eens mindere tijden!
Misschien kun je je met je ouders ook eens overleggen om binnenkort eens een weekendje weg te gaan, omdat je daar gewoon even behoefte aan hebt. Misschien kun je met hun praten over je problemen.
Nou meid, ik hoop dat je hier wat aan hebt, en anders mail je me maar!
xx
_________________ You are so far away, but you must know that we share the same sun, we share the same stars, and we breathe the same air. You on the same earth, so I know, you are there.
|