Het is 25 mei 2012 17:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik voel me zo slecht...
BerichtGeplaatst: 05 feb 2012 17:42 
Super Hot

Hee,
Ja de titel zegt denk ik al genoeg: Ik voel me echt slecht.
Ik heb de hele tijd ruzie met mensen om wie ik geef,en eentje daarvan heeft al gezegd dat als ik zo doorga hij niks meer om me geeft,dat voelt hij al aankomen.
En dat is ook niet wat ik wil. Ik weet zelfs niet eens is waarom ik ookal ruzie had.
Dan speelt W. ook nog een rol hierin,een hele grote rol. Ik heb zoveel zin om weg te lopen,een paar dagen,weken,maanden,misschien wel jaren weg van de plekken die me aan hem herinneren. Niet persé weg uit Nederland maar gewoon naar een andere plek...alles even op een rijtje zetten,want zo gaat het niet meer. Aan uithuilen elke avond heb ik niks meer aan,dat heeft geen effect meer zodat ik me beter voel. (lees topic: het moet eruit. staat stukjes in over W.)
Dan ben ik ook nog eens verliefd op een jongen,waar het toch niks mee wordt. (lees topic: in love)

En dit alles maakt me zo...dat ik me niet thuis voel op de aarde. Ik ben anders als de andere,echt anders. Ik ben lelijk,heb een apart karakter,en alles zit me tegen de laatste tijd.
Niemand merkt hier iets van,omdat ik zoals jullie het noemen een masker opzet,die pas s´avonds in bed breekt...

Bedankt voor het lezen,het was fijn om dit van me af te schrijven.

Profiel  

Berichttitel: Re: Ik voel me zo slecht...
BerichtGeplaatst: 05 feb 2012 18:11 
Blijvertje

Heee Meid!

Waarom heb je precies ruzie? zou je dat een beetje uit kunnen leggen?
Je kunt misschien met die personen gaan praten waar je juist telkens ruzie mee krijgt.
Leg ze uit dat je helemaal geen ruzie wilt, maar dat je op het moment niet zo lekker in je vel zit. Ik denk dat ze dan wel overschakelen! dan begrijpen ze jou vast beter, en kunnen ze jou misschien helpen.

En meestal lucht dat voor jezelf ook op!

Weglopen van je problemen is geen oplossing. En een masker opzetten dus al helemaal niet.
Want wat je nu aan het doen bent, is alle problemen opkroppen in jezelf, en uiteindelijk om je op een punt dat jou hoofdje helemaal overstroomd van dingen waar je mee zit, en dan wil je weg lopen.

Je moet je hoofd leeg maken door er iets mee te doen. Wat ik jou aanraad is gaan praten met iemand die je vertrouwd. Je zou het eerst ook op papier kunnen zetten als je moeite hebt met praten erover.

En luister, niemand is lelijk! Waarom ben je lelijk? je bent de enigste persoon die er zo uitziet! en dat is echt uniek! bijvoorbeeld Adele... Adele is een vors meisje, ook een beetje een apart hoofd. Maar kijk eens hoe de mensen haar bewonderen. Ze heeft iets unieks! en dat heb jij ook! en dat maakt jou een prachtig persoon!

Iedereen is apart! Over elk mens word wel eens gezegd dat hij of zij raar is, of apart. Over mij ook! maar waarom zou je je daarover druk maken? je word er niet gelukkiger van, je hebt alleen jezelf er maar mee te pakken.

En jij hoort hier wél op deze aarde! je moet alleen je plekje op dit moment even vinden. Je zit op dit moment even niet lekker in je vel! ik las dat je 15 bent? op deze leeftijd is het sowieso niet raar dat je je heel anders voelt. Ik heb dat ook gehad! Maar dat gaat weer over! Nu ben je vooral aan het ontdekken wie je bent, wat je wilt, van welke mensen je houd, bij welke mensen je hoort en bij welke niet. Je zit nu in die overgang van kind naar volwassene. En dat kan verschrikkelijk zijn. En dan spreek ik uit ervaring. Ik ben nu 17, en nog steeds heb ik er nog wel eens last van.

Zelfs je ouders zijn nog steeds wel aan het zoeken naar hunzelf. Je hele leven ga je je afvragen wie je precies bent, en wat je wilt. Maar dat moet ook wel! want anders is het leven toch ook niets aan als jij al precies weet wie je bent en wat je wilt? het leven zou wel makkelijker zijn, maar waar is dan de uitdaging. Het leven is prachtig! je moet er alleen wel van genieten. Maak je niet te druk, alles komt altijd goed! echt waar! alleen soms heb je ook wel eens mindere tijden!

Misschien kun je je met je ouders ook eens overleggen om binnenkort eens een weekendje weg te gaan, omdat je daar gewoon even behoefte aan hebt. Misschien kun je met hun praten over je problemen.

Nou meid, ik hoop dat je hier wat aan hebt, en anders mail je me maar!

xx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 12:58 
Super Hot

Niet echt dat ze mij apart noemen,maar ik merk het gewoon in alles wat ik doe.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 13:56 
Blijvertje

Is het niet iets wat je zelf in je hoofd haalt? ik denk juist als jij er zo mee bezig bent dat jij je apart voelt of dat je denkt dat je apart doet, dat ze dan juist gaan denken dat je apart bent.

Wees gewoon lekker jezelf! dan maar apart! wat maakt dat nou uit? mensen moet je nemen zoals je bent. En ik bedoel, niemand is Normaal.

Ik zing en schrijf liedjes, sommige mensen vinden dat apart. Nouja boeie dan voor hun. Ik vind dat leuk! en zo ben ik gewoon.

Maak je niet zo druk! en anders kun je altijd met een maatschappelijk werker gaan praten, of je kunt gedrag therapie gaan volgen als het echt iets is wat je zelf vervelend vind, en wat anderen ook vervelend vinden. Je kunt altijd dingen aan jezelf veranderen, en sommige dingen zijn gewoon zo. Sommige dingen moet je nou eenmaal accepteren!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 feb 2012 16:52 
Super Hot

Maar het meeste heeft gewoon met W. te maken,en dan ga ik me zo voelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 feb 2012 15:26 
Blijvertje

Ik herken jouw verhaal.
Het is goed om er over te praten met mensen die je echt vertrouwt. Zeggen mensen tegen je dat je raar doet? Misschien is dit omdat je jezelf niet bent.

Ik was zegmaar gothic-ish. Maar omdat iedereen me erom uitschold ben ik gaan veranderen in de knappe populaire. Maar ik voelde dat ik mezelf niet was. Ik ging ook vreemd doen.
Toen ben ik weer gaan veranderen. Ben weer gothic-ish geworden. En het voelt nu zoveel beter. Ik heb nu eenvriend die me accepteert zoals ik ben. Ik heb schijt aan andere mensen.

Wees wie je bent en alles komt goed.

I'm sorry I can't be perfect..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 00:31 
Trouwe Member

Benthe, ik heb ook zo'n depressie gehad. Dat kan wel maanden duren voordat het over is. Ik voelde me onzeker, was verliefd en kon er maar niet bijkomen om daar een einde aan te maken, school zat me niet mee, ik vroeg me af waarom sommige mensen ineens zo raar reageerden etc ...

Zou het misschien echt niet een idee zijn om op MSN samen onze ervaringen uit te wisselen en om elkaar tips te geven? Ik heb je vorige Topics ook gelezen en ook daar zie ik stukken van mezelf in terug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 feb 2012 09:50 
Super Hot

Ways2MakeHappy schreef:
Benthe, ik heb ook zo'n depressie gehad. Dat kan wel maanden duren voordat het over is. Ik voelde me onzeker, was verliefd en kon er maar niet bijkomen om daar een einde aan te maken, school zat me niet mee, ik vroeg me af waarom sommige mensen ineens zo raar reageerden etc ...

Zou het misschien echt niet een idee zijn om op MSN samen onze ervaringen uit te wisselen en om elkaar tips te geven? Ik heb je vorige Topics ook gelezen en ook daar zie ik stukken van mezelf in terug.

Ja ik vind het goed.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2012 00:45 
Trouwe Member

Ik stuur mijn msn wel even via een Bericht naar je toe. Ik zie de uitnodiging dan vanzelf wel verschijnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 feb 2012 14:44 
Super Hot

Dit topic mag eigenlijk wel dicht...er is toch geen oplossing voor helaas.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur