Hallo allemaal,
Misschien vinden jullie het wel heel associaal dat ik zomaar even binnan kom zetten en begin te zeuren. Maar ik wil het gewoon even kwijt, ik wil weten of meerde mensen hier last van hebben, en of dat het normaal is?
Nou kijk, Bijvoorbeeld als ik in een grote ruimte ben, denk aan een parkeergarage, en ik 'hing' daar weleens samen met mijn ex-vriendje, durfte ik mijn ogen nooit dicht te doen omdat ik dan niet meer om me heen te kijken, ik was gewoon de hele tijd bang voor wat er om ons heen gebeurde, geen idee waarom of wat ik verwacht had. Maar ik vind het nogal vervelend. Ook op de roltrap (weer naar boven toe) pakte hij mij wel eens vast, wat ik doodeng vond (meestal liet ik dat niet merken, al als ik het wel merkte vond hij het wel grappig omdat ik dan een soort van in paniek raakte) omdat je het einde dan niet meer ziet ofso..
Nog een voorbeeld: Als iemand bijvoorbeeld zijn handen voor me ogen doet, gewoon voor de grap en dan zeggen 'rara wie ben ik' je kent het vast wel, maar ik raak dan (van binnen dan) al in paniek omdat ik gewoon geen overzicht meer heb ofso

Het voelt hetzelfde
als dat iemand je laat schrikken, dat hoeft ook maar heel even te duren, maar toch schrik je. dat is het zelfde als dat iemand zijn hand voor mijn ogen doet, het hoeft maar heel even te duren maar toch raak ik dan in paniek. Net of ik altijd alles wil overzien ofso
En ik ken nog wel een voorbeeld, waar ik ook bang voor ben: Bijvoorbeeld een buis, die heb je wel eens in een speeltuin, of dat klimrek bij de macdonalds (gewoon als voorbeeld, want ik ben toch te oud om daar nog in te spelen

) maar wij hadden bijvoorbeeld wel een hindernisbaan (opblaasbaar, als examenstunt) en daar moest je ook door zo'n tunnel. Dat durfde ik dus niet, omdat je niet achter je kan kijken, ik vind dat gewoon echt niet fijn.
Misschien heeft het er iets mee te maken, maar volgens mij heb ik ook wel een soort last van dwanghandelingen , bijvoorbeeld dat ik iets moet aanraken van mezelf, of als ik alle paaltjes langs de weg wil aanraken, als ik er dan één perongelijk vergeet, dan loop ik terug om hem alsnog aan te raken (dat levert wel eens rare blikken van vrienden op, ja:oops:) of als ik aan het begin van de trapleuning de trapleuning vast heb, dan moet ik hem helemaal vasthouden, zonder ook maar 1 stukje 'over te slaan' anders moet ik opnieuw beginnen van mezelf. Ook moet bijvoorbeeld als de ene hand iets aanraakt, de andere moet het dan ook aanraken, en het moet het evenlang aanraken, stel dat ik met links langs de muur schaaf heel hard en met rechts doe ik het vervolgens ook om het te 'compenseren' en ik doe het met rechts vervolgens zachter, moet ik het daarna met links zachter doen, en met Rechts alsnog harder, zodat het evenveel blijft.
Oh ook heb ik trouwens hoogtevrees. (wat voel ik me trouwens nu een zeurpiet-.-)
Even voor de duidelijkheid: ik ben 15 jaar (bijna 16..)
Hebben jullie enig idee wat dit is? is het normaal? of heeft iedereen dit? ik heb er wel met een vriendin over gepraat maar zij had geen idee, ze herkende het ook niet..
Iig ben ik al blij dat ik het ergens kwijt kan:)
xx