Ja het is allemaal leuk en aardig, maar willen ze nou de muziekindustrie weer aanwakkeren of gewoon maar zich er bij neerleggen en meegaan met de rest, dus nog eruit halen wat er in zit door het weggeven van gratis cd's? Het is gewoon niet dé manier. Leuk, zo'n gratis cdtje, maar het is echt niet zo dat mensen nu ineens wel cd's gaan kopen. Misschien zorgt het er alleen maar voor dat ze de muziek gaan downloaden van diegene. Het probleem wordt gewoon niet goed aangepakt, niet bij de kern.
Kijk downloaden kan je niet zo makkelijk verhinderen, maar mensen stimuleren cd's te kopen wel. Al laat je de prijzen tijdelijk dalen, het zorgt zeker weten voor een forse stijging in de cd-verkoop.
Misschien ben ik de enige, maar ik ga écht geen cd van Britney Spears, Lindsay Lohan of Paris kopen nu ze zich zo hebben gedragen. Negatieve publiciteit draagt wel degelijk bij in mijn koopgedrag. En volgens mij ben ik daar toch niet helemaal de enige in.
Artiesten die bijvoorbeeld aan goede doelen schenken, op een leuke manier in het nieuws komen of gewoon stilletjes aan de top komen vind ik veel interessanter. Dan ben ik benieuwd naar de muziek en koop ik een cd.
p.s. haat je me al?