Het is 23 mei 2012 16:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goede camera?
BerichtGeplaatst: 09 jan 2010 17:33 
KLetstante

Ik wil heel graag gaan sparen voor een wat grotere, misschien iets professionelere camera.
En nu heb ik de Casio Exilim EX-FH 20 gezien,
en ik vroeg me af of iemand die camera kent, of heeft en of die goed is! :D
Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: Goede camera?
BerichtGeplaatst: 10 jan 2010 11:50 
Trouwe Member

ik heb geen ervaring met die camera
welke ik je zou aanraden is de canon 1000d
is een heel goed instap model voor beginners.

Hoe duur is die camera?
Is dat trouwens een compact camera of een spiegel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2010 12:54 
KLetstante

Het is een compactcamera maar zit volgens het hele verhaaltje dicht tegen de spiegel aan.
De camera is tussen de 250 en 300 euro.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2010 13:30 
ForumLegend

Ik denk dat dat een goede camera voor je is. Spiegelreflex zou ik nog even uistellen, maar waarschijnlijk zit in deze camera een vergelijkbare lens ingebouwd als die van een standaart kitlensje, net als in mijn compactcamera. Casio staat bekend als een goed merk en mijn eerste camera was daar ook van. Ze zijn makkelijk te hanteren en de lens is over het algemeen prima in orde.

Als ik jou was zou ik absoluut nog geen 100d kopen, dat is inderdaad een prima camera maar het is veel verstandiger om zelf eerst dingen uit te proberen met een compact, dan om een spiegelreflex aan te schaffen en er dan misschien achter te komen dat je zover gewoon nog niet bent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jan 2010 15:13 
KLetstante

Hihi okee heel erg bedankt! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2010 19:54 
Trouwe Member

jaa daar heeft Eilse wel gelijk in
je kan beter beginnen met een compact
en als je merkt dat je het echt leuk vind kan je altijd nog een spiegel kopen.
of eerst sparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 15:10 
Blijvertje

Ik wil ook graag een nieuwe camera!, maar ik weet niet welke nou echt goed is...
hij mag tussend e 200-300 euro zijn(of heb je dan geen goede?)
mis hebben jullie ervarign? of hebben jullie der zelf wel eentje(als jullie hem zelf hebben willen jullie dan ff een foto der bij doen mischien:$ om te zien hoe het beeld is)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 15:19 
ForumLegend

Dat ligt er allemaal aan wat voor camera je wil en wat voor foto's je wil maken. Ben je op zoek naar een spiegelreflex, dan zul je met 200-300 euro niet uitkomen op een goede camera. Maar als je opzoek bent naar een 'gewone' digitale camera of een compact/superzoom, dan kun je met 200-300 wel een aardig dingetje kopen.

Maar dan ligt het er nog aan wat je wil gaan doen. Wil je wat professionelere foto's maken en is fotografie meer een hobby dan iets dat je bijvoorbeeld doet op familiedagen, dan kun je beter voor compact/superzoom gaan. Maak je alleen foto's als je naar pretparken gaat of als je dagjes in de stad rond hangt, familiefeesten hebt of gewoon dus 'standaard' gebruik, dan zou ik niet meer uit gaan geven dan nodig is. In dat geval kun je kijken naar camera's die gemakkelijk in je hand liggen, klein zijn, een redelijk lensje hebben en bijv. in je binnenzak passen. Casio maakt van dit soort camera', maar Sony bijvoorbeeld ook. Een Sony cybershot moet in dit genre wel te vinden zijn en dan ben je wel verzekerd van een goede lens.

Ben je op zoek naar een spiegelreflex, dan zul je waarschijnlijk een keuze maken tussen Nikon, Canon en Sony, de drie grootste/beste camerafabriekanten van dit moment. Verschil? Tussen Nikon en Canon is vrij weinig verschil, Nikon staat bekend om gebruiksgemak en Canon vooral om de veelzijdigheid van de camera's. Canon is op dit moment de grootste en daar zijn dus de meeste spullen voor te krijgen, maar dat betekend niet het beste. Algemeen bekend is dat de kitlenzen van Canon nog al eens wat te wensen over laten, maar bij Nikon schijnt dat ook nog al eens zo te zijn. Of je een Nikon of een Canon koopt is eigenlijk vooral persoonlijk; welke ligt het lekkerste in je hand, welke knopjes vind je het fijnst.
Sony is up-coming. Hun kitlenzen zijn die van Canon ver vooruit, maar de bodies schijnen minder prettig in de hand te liggen. Toch zijn de verwachtingen dat Sony binnen een jaar of 3 de plek van Canon als 'grootste' in zal nemen.

Casio en Pentax maken op beide gebieden aardige camera's met goede lenzen, maar meer kan ik je niet aanraden.

~ ik weet hier nogal wat vanaf omdat ik me ruim een jaar al aan het oriënteren ben op welke camera ik zal gaan kopen en echt al honderden fotospeciaalzaken ingelopen ben en door mijn buurman - fotograaf - regelmatig op de hoogte gehouden word n.n

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 18:09 
Blijvertje

Oke, maar ik wil gewoon beginnen met fotograferen ik heb het altijd al leuk gevonden maar had nooit een scherpe camera.
ik heb op dit moment de Casio Exilim (optical 3x F=6.3 18,9 mm en een 10,1 MP) ik weet ook niet wat het inhoud,
maar de meesten camera's hebben maar 9 MP zoals de High Speed Exilim EX-FH20 van Casio en is deze dan slechter omdat die minder MP heeft?
want ik zit te twijvelen tussen
-Casio High Speed Exilim EX-FH20
Ultra high-speed opnamen met maximaal 40 foto's per sec.
High-speed filmopnamen met maximaal 1000 beelden per seconde
Groothoekoptiek vanaf 26 mm (kleinbeeld Overeenkomstig)
20x Optische zoom (foto en film) en mechanische beeldstabilisator met CMOS-Shift-technologie
CMOS-sensor met 9,1 megapixels

-Casio EX-H15 digitale compact cameraTotaal aantal pixels: 14,48 miljoen
- 1000 foto's Met een acculading
- 24 mm groothoek objectief
- 10x optische zoom met mechanische beeldstabilisator
- Exilim Engine 5.0
- Premium Auto Modus
- HD video-opname
- Scherm: 3.0 "TFT kleuren LCD (Super Clear LCD), 460,800 pixels (960x480)
- Aantal effectieve pixels: 14,10 miljoen
- Beeldsensor: 1 / 2, 3 "vierkant pixel CCD
- Bestandsformaat: foto's JPEG (Exif versie 2,2, DCF 1.0 standaard, DPOF compliant) / AVI video's formaat, Motion JPEG, IMA ADPCM (mono) / audio (spraakopname) WAV formaat (mono)
- Intern flash-geheugen: 73.8 Mb (na fragmenteren)
- Opslagmedia: SDHC Memory Card, SD Memory Card
- Opslagcapaciteit (max. resolutie): afbeeldingen (JPEG) SD Memory Card 1 GB, ongeveer 103 foto's (fijn) / 99 foto's (normaal) / 298 foto's (economie) / maximale opnametijd video's per bestand: 29 min.
- Voortzetting Sluiter HighSpeed blijven Sluiter: ongeveer 10 beelden per seconde met 1280x960 pixels / ongeveer 4 beelden per seconde met 1600x1200 pixels
- Flits bli
jven Sluiter: ongeveer 3 beelden per seconde met 1600x1200 pixels (maximaal 3 foto's)

welke zou beter zijn?, en zijn deze twee nou echt veel beter dan die ik nu heb?

p.s
de prijs is van die 1e 260 euro
en van de 2e 215

Bijlagen:
41hI%2Bb5nQbL__SL500_AA300_.jpg
41hI%2Bb5nQbL__SL500_AA300_.jpg [ 10.25 | 156 keer bekeken ]
 Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 19:39 
Blijft hangen

Ik heb die eerste, die exilim, maar ik vind het een vreselijk fototoestel, maakt echt geen mooie foto's, mijn oudje van 6 megapixels zonder extra's maakte nog mooiere foto's :') .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 20:37 
Blijvertje

Ik ebn er ook niet echt tevreden over en daarom neem ik maar een anderen
^^

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 20:59 
ForumLegend

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo veel verstand heb van dit 'genre' camera's, maar je moet ook niet alles af laten hangen van de mexapixels, uiteindelijk zeggen die niet zo bar veel over wat een camera echt kan. Ik zou als ik jou was, mezelf even inlezen over wat jij wil gaan doen en wat voor functies daarvoor vereist zijn.

Ik heb even voor je opgezocht wat mijn eigen camera kost, een Canon Powershot SX100 IS. Hij heeft zeer goede reviews en ook ik zal hem je zonder twijfel aanraden. Hij is ideaal voor een beginner, maar heeft ook genoeg functies om je mee te vermaken als je beter wordt. Hij heeft een goede lens, maakt scherpe filmpjes en een prima microfoon.
Ik heb de precieze prijs niet kunnen vinden, maar hij zit rond de 180/200 euro. Veel meer zou ik als ik jou was ook nog niet uitgeven aan een camera. Voor camera's gaat het zeker 'hoe duurder, hoe beter' niet op. Voordat je een camera koopt zou ik echter wel even naar een fotospeciaalzaak gaan en de camera even in je handen houden om et kijken of het iets voor je is, en als dat zo is hem zo goedkoop mogelijk zoeken op internet, vaak scheelt dit erg veel geld.

Afbeelding
Canon powershot SX100 IS. Als deze je nog niet 'luxe' genoeg is raad ik je toch echt aan om wat uit te zoeken over de powershot serie van Canon of de Cybershot serie van Sony, dit staan bekend als goede en makkelijk hanteerbare camera's.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 maart 2010 21:13 
Blijvertje

bedankt :D, ik ga van de week wel evenlangs een zaakje.
maar op internet kunnen de prijzen echt veel schelen! soms wel honderd euro

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur