Het is 08 feb 2012 17:16

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: zelfmoord
BerichtGeplaatst: 02 sep 2010 15:52 
Newbie

de beste vriend van een jongen uit mijn klas heeft bijna een jaar geleden zelfmoord gepleegd. 13 jaar.
we waren echt allemaal zo sad en in shock.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 07:47 
Newbie

zelfmoord is verschrikkelijk
ik heb het zelf ook meegemaakt met een goede vriend
en zelf ook gehad, ben er nu bijna van af dankzij
mn vriend. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 sep 2010 10:14 
Blijvertje

Ik vind het verschrikkelijk!!
Gelukkig nooit zelf geprobeerd

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 16:32 
Newbie

Ik had soms wel van die gedachten dat ik echt dood wilde, en dan zag ik mezelf liggen bij de begrafenis en alle mensen die erbij stonden. En ik wist dat mijn familie er bijvoorbeeld kapot van zou zijn, ik heb het daarom ook nooit geprobeerd hoe kut ik me ook voel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2010 10:44 
ForumQueen

Ik vind zelfmoord echt de meest egoistische beslissing die een mens in zijn of haar leven kan nemen.
Natuurlijk, er zijn mensen die het niet gemakkelijk hebben in het leven. Die lijden aan depressies of verdriet. Dat is allemaal erg menselijk en veel mensen hebben er last van. Maar, of dat nou een reden is om je leven te beindigen.
Men pleegt zelfmoord, of doet een poging tot zelfmoord (of zelfs denken dat ze beter nooit geboren hadden kunnen zijn), omdat hij of zij constanteert dat hij/zij het leven niet meer aan kan. En dan ze het ook niet meer verder aan kunnen willen gaan. Men denkt dat hij/zij niets in het leven maakt, dat hij/zij de medemens vreselijk veel pijn doet en dat hij/zij geen goede toekomst verdient. Men blijft dan hangen in depressies, diepe depressies, begint ongelukkig te worden en begint zelfvertrouwen te verliezen. Men blijft dan hangen in het ellendige wereldje, wat ze zelf hebben laten bestaan. Het is allemaal puur ik-ik-ik, en puur egoisme.
Naast dat laten ze met hun zelfmoord ook vreselijk veel verdriet op aarde achter. Poging voor meer aandacht, misschien?

Zoek liever therapie, goede therapie. Misschien begint men dan door te krijgen hoe zijn/haar leven echt in elkaar zit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2010 12:43 
Sweet forumlid

Mijn oom heeft zelfmoord gepleegd maar ik weet er niet veel van want ik was toen nog heel klein [1 of 2 jaar].
Ikzelf heb nooit zelfmoord neigingen gehad maar wel dat ik het even niet meer zag zitten.

M'n nicht vertelde me dat ze wel eens zelfmoord gedachten had;
ze dacht dan bijvoorbeeld als ze over een spoorlijn reed, kwam er nu maar een trein aan of dat soort dingen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 okt 2010 17:43 
ForumQueen

Tja,
Nog nooit neigingen gehad..
Ik denk dat het bij mij niet zo 'ver'zou komen..
Ik ben wat dat betreft een echte prater die alles er wel uit gooit...
Hmm..moeilijk onderwerp!

When you're in my world, I am alive
You're all that I need to survive

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 20:33 
Trouwe Member

Niemand in mijn familie of vriendengroep heeft pogingen of neiging voor zelfmoord gehad (zover ik weet O.o) en ik ook niet. wel heb ik mijzelf wel eens gekrabd ofzo als ik iets verkeerd had gedaan, maar dat is vergeleken met zelfmoord erg onschuldig. zelfmoord is verschrikkelijk!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 08:33 
Woont hier

Mijn oom heeft toen ik 3 was zelfmoord gepleegd.. hij is voor een trein gesprongen...

ik snap wel waarom sommmige mensen zelfmoord plegen omdat ze gewoon geen andere uitweg weten te vinden

Some are like water, some are like the heat
Some are like the melody of some other beat
But sooner or later they all will be gone
Why don't they stay young?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 08:44 
Blijft hangen

een tijdje geleden ging echt alles verkeerd, mijn ouders gingen scheiden, mijn hond waarmee ik ben opgegroeid overleed en mijn vriendinnen leken steeds verder weg van me te drijven... dus ik was alleen. ik maakte mezelf helemaal gek en ik zat met een meisje van mijn (toenmalige) klas op turnen. ineens moest ik heel erg hard huilen en alles en toen dreigde ik dat ik niet meer wilde leven en dat ik dood wilde enzo, toen is zij naar mijn toenmalige meester gegaan, heeft dat vertelt en hij heeft weer contact opgenomen met de jeugdzorg, die hebben ervoor gezorgt dat ik naar een psycholoog ging. daar heb ik een paar maanden iedere maandag mee gepraat, en toen zijn we gestopt. misschien heeft het íets geholpen, maar soms heb ik nog wel eens de neiging om mijn polsen door te snijden of weet ik veel wat. ik vergelijk ook vaak dingen van 'als ik er niet meer was hoefde ik dit niet mee te maken' (in negatieve zin dan wel), maar ik leef nog steeds en ik zie wel hoe ver ik zal komen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 okt 2010 18:15 
Newbie

Ik heb het nog nooit geprobeerd, ook geen neigingen gehad. Maar mijn vriendin woont in een flat waar iemand zelfmoord had gepleegd. Die vrouw sprong van de flat af. Ze is er best wel geschokt door geraakt cht zielig.:(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 okt 2010 18:26 
Blijvertje

De vader van mijn beste vriendin heeft het een aantal keren geprobeert.
Gelukkig heeft hij nu medicatie en gaat naar een psygiater die hem helpt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 13:44 
Newbie

Ik heb het 1x geprobeerd omdat een vriend heeft het van mij gedaan het was mijn beste vriend en ik had toen echt wel zo iets van nou hoefd het alemaal niet meer en het is gelukkig mislukt ik ben nu weer vrolijk en ben super druk met van alles! maar voor de mensen die het willen gaan doen de mensen om jou heen doe je zoo'n pijn dat jij als je het doet nog voor veel meer problemen kan zorgen praat met je beste vriend of vriendin doe iets!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 13:50 
Woont hier

Woonplaats: in een wereld waar alleen maar prinsesen kikkers prinsen en sprookjesfiguren wonen
ik heb het een keer geprobeert, met een mes op mijn polsen.
maar toen schoot er opeens door me heen dat ik eigenlijk best 'rijk' was ,niet met geld ..
ik had toen 2 vriendinnen eerst zag ik dat als maar 2 vriendinnen maar in die paar seconden dat ik de nieging had.. vond ik dat niet 'maar' , maar voelde ik met rijk met 2 super leuke vriendinnen...
en zo nog wel meer, ik heb een keer geprobeerd eten uit te braken, alleen om dat ik dacht dat ik niet goed genoeg was voor 'het leven'
ik heb dat nu minder maar nog steeds lig ik af en toe huilen of bijna huilend op bed...

kus

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 nov 2010 18:37 
Blijvertje

IK heb het wel eens gehad. Naja, je kunt zeggen dat ik het nog steeds heb...
& girlish,
ik ben met 1 ding niet met je eens. Zelfmoord plegen is helemaal niet om aandacht vragen of puur uit egoïsme. Zelf heb ik de neigingen ook en ik ben juist teruggetrokken in mezelf als mensen opeens geïnteresseerd in me blijken te zijn en alsmaar vragen gaan stellen en ik háát aandacht. Tuurlijk zijn er wel eens van die zielige mensen die het puur om aandacht doen, maar dat zijn allemaal sukkels die geen persoonlijkheid hebben.

Egoïstisch is het misschien wel, maar dit is bij iedereen anders...

Zelf wil ik juist vroeg sterven..Ja, ik weet het. Het klinkt alsof ik direct hulp nodig heb van een psycholoog. Maar ik bedoel het niet zo. Ik kan er niet tegen kan dat de mensheid zo wreed is. Op dit moment wordt er een klein meisje verkracht. Op dit moment sterft er een jongetje aan diarree. Op dit moment worden onschuldige mensen vermoord...
Ik vind het echt verschrikkelijk wat er om me heen gebeurt en naar mijn mening is de mens een verschrikkelijk beest. We zijn vraatzuchtig, gierig enz. en het lijkt alsof we nergens tevreden mee zijn. En het verschrikkelijke is, zo ben ik zelf ook. Zo is iedereen in de wereld.
Het is allemaal zo oneerlijk in de wereld en ik kan dat gewoon niet accepteren. Telkens als ik een gehandicapt kindje zie dan lijkt het alsof mijn hart verscheurd. Misschien dat als ik in de toekomst mensen ga helpen dat ik me dan wel waardig voel. Ik weet het niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur