Het is 23 mei 2012 01:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Pesten
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 20:02 
ForumQueen

Oef..
Ik ben op de basisschool flink gepest..
Omdat ik arrogant was..die arrogantie was eigenlijk een soort masker van onzekerheid..
Een dikke muur (wat hier ook wel eerder werd gezegd ! ;) )
..
Nu zit ik in de 2e, en alles gaat wel redelijkk ! (:

xxxx

When you're in my world, I am alive
You're all that I need to survive

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 01:31 
Newbie

Wat al heel lang bekend is en ik hoop dat je dat ook wel al doorhad, is dat vaak de mensen die pesten onzeker zijn, jaloers zijn en in hele zeldzame gevallen natuurlijk gewoon een verschrikkelijke hekel aan de desbetreffende persoon hebben. Denk dus nooit dat omdat iemand pest, hij/zij ook populair is. Sterker nog, de echte pestkoppen worden te vriend gehouden door de rest zodat ze zelf niet Piet Pispaaltje worden. Makkelijk gezegd: die zijn meestal gewoon bang.

Ik ben zelf in de brugklas gepest omdat ik verhuist was en anders praatte, me anders gedroeg en me anders kleedde dan de mensen daar. Ik was een typisch stadskind, buitenlands en we kwamen uit een slechtere buurt van Den Haag, dus ja, geld hadden we ook niet veel. Ik kon dus niet vaak nieuwe kleren kopen, we hadden geen bijzonder mooie auto en noem maar op. Daar was ik soms flink het pispaaltje mee. Dingen als dat ik terug naar mijn eigen land moest (gewoon Amerika, maar ja, de indiaanse kant dan he) raakten me best. Maar wat me het meeste raakte was het feit dat we geen geld hadden. Eenmaal mensen erachter kwamen dat wij eigenlijk gewoon maar een arme familie waren, hadden ze hun punt helemaal gevonden. Ik was een zwerver, ik moest terug naar de krottenwijken of getto, ik was lelijk noem maar op. Geestelijk ben ik eigenlijk altijd wel een sterk meisje geweest, al zeg ik het zelf. Ik laat niet alles toe en opgeven staat niet in mijn woordenboek. Ik werd het zat. Ze moesten maar eens stoppen met mij en mijn familie te beledigen, dus ik besloot om mijn school in te lichten en zelf maar dingen te ondernemen. In plaats van een grote mond terug geven maakte ik er een grapje van. In het begin gingen ze er nog rustig tegenin, maar na een tijdje werd het toch niet leuk meer. Een jaar later had iedereen eigenlijk wel spijt, want ze kwamen erachter dat ik nog zo erg niet was. Tja.

Wat ik het jammere vind aan mensen die pesten, is dat ze vaak denken dat ze niet geaccepteerd worden door de andere van hun groep als ze niet die ene pesten met dat lelijke brilletje ofzo, of dat ze onzeker zijn en dáárdoor andere mensen gaan pesten. Maar pesten is een heel groot probleem en dat los je helaas gewoon niet op. Jammer, want het maakt vele levens kapot. Maar wat ik iedereen die gepest wordt kan aanraden: richt je kin op en geef niet op. Geef ze juist wat ze níet willen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jun 2011 12:25 
Blijvertje

Ik ben gepest geweest, omdat ik 'anders' wou zijn dan de rest.
Droegen al die trutjes hun broek ineens vet laag, ja daar deed ik niet aan mee, en had nog gewoon hoge broeken aan(of trok ze juist extra hoog). Dat konden ze niet hebben, en toen werden ze boos :').
Maar heb er nooit mee gezeten dat ze me hebben gespest, het kon me niet schelen wat anderen van me vonden, ik deed gewoon wat ik zelf leuk vond. En dan niet in de zin dat als het stil moest zijn ik ging praten ofzo, maar dat ik nooit met de 'mode' me deed, ik ging nooit 'go with the flow'.
Kwam ook altijd op voor mensen die werden gepest, waardoor de tutjes weer achter mij aangingen.

Zelf zou ik nooit gaan pesten, en blijf erbij dat pesten echt níet populair is. Ik geloof sowieso niet in het woord 'populair'.
In die tijd dat ik werd gepest zei ik ook altijd: 'Hoezo zijn pesters 'populair'?' Populair komt van het latijnse woord populus, wat betekend 'geliefd door het volk'. En omdat niet iedereen de pester mag zijn ze in mijn ogen niet populair.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 aug 2011 22:56 
Blijft hangen

Ik ben altijd gepest :$ Heb een chronische ziekte, autisme en ben wat zwaarder :S
En het blijft me achtervolgen... is geen pretje kan ik je zeggen..
Nu, de laatste 2 jaar viel het best mee.. Maar in de eerste (ga nu naar 4 havo, ben overgestapt van 4 theoretisch), dus 4 jaar terug, hebben ze een hele zak chips over mijn hoofd gegooid en blikjes drinken tegen me aangesmeten...
Ik snap niet waarom mensen pesten.

Ik ben sowieso geen type dat iets durft te zeggen. Mijn vriend wordt ook gepest, maar hij smijt iedereen op de grond.. Dat doe ik niet.
Achteraf heb ik spijt dat ik niet wat mondiger ben geweest in het verleden.. maar het was gewoon moeilijk, onzekerheid heersde..

Maar we kunnen de tijd niet terugdraaien.. Het verleden is niet zo goed weg te denken.. het blijft je achtervolgen, dat verleden... en dat raak je ook echt niet meer kwijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 16:05 
Special member

weetje er is een meisje bij mij op school die wordt heel erg gepest om dat ze erg dik is en weetje waar ik zo veel respect voor haar heb? omdat ze ondanks alles elke dag gewoon naar school gaat! en ze is heel aardig hoor maar iedereen vindt van niet om dat ze terug vecht

ik zelf werd ook wel eens gepest maar mij kon het niet zo schelen!

2011: i,m sexy and i know it!

1800: ik ben fysiek aantrekkelijk en ben me daarvan bewust XD

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 23:11 
Koningin Klets

Vroeger werd ik gepest. Gewoon omdat ze wisten dat ze mij konden hebben, maar ik ben mondiger en sterker geworden en sindsdien pak ik ze gewoon net zo hard terug waardoor ze andere mensen pakken.

Omdat het zo vaak verkeerd wordt geschreven: het is SOWIESO en niet anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2011 08:42 
Special member

@hierboven dat doe je hél goed maar ze vvonden bij mij héel vervelend dat het mij niets kom schelen als ze dan zeiden van je bent echt lelijk dan zei ik: nou dan ben ik dat toch lekker? het kon me dus echt niks schelen wat ze zeiden en daarom vonden ze dat heel vervelend en daarom hielden ze dus op

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2011 14:03 
Newbie

Ik werd gepest, ik heb geleerd dat wanneer je van jezelf gaat houden anderen dit ook zullen doen!

Ik heb heel veel troost gehad aan muziek, samen met mijn vriendje luister ik veel muziek en dat troost!

Dit nummer is gewoon zoo waar!
http://youtu.be/hqrmAZEhV9g

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2011 15:38 
Woont hier

ik vind pesters écht zulke klootzakken :$.
sorry !!

zelf pest ik niet en ben ook nooit gepest.

haat aan pesters.:$:$:$

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2011 16:02 
Special member

ik ben er wel achter gekomen dat pesters die pesten zelf ook problemen hebben ik sprak dat meisje en een pester en toen kreeg ik van die docent te horen dat ze zelf ook problemen heeft en ze vroeg ook waarom ze dat deed toeb wist ze het niet. nou ik weet het wel ze pest zelf omdat ze problemen heeft om zich zo maar beter te voelen. meaar mensen wacht tot later dan komen de gevolgen wel want als ze eigen kinderen heeft die worden gepest gaan ze wel spijt krijge

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 22:10 
Trouwe Member

Ik ben vroeger veel gepest. Dat was op de basisschool en de middelbare school. Toen was ik nog heel verlegen en durfde ik niet voor mezelf op te komen. Toen ik naar een beroepsopleiding ging kreeg ik een soort van nieuwe kans en kon ik gewoon mezelf zijn zonder steeds de grond in te worden geduwd. Je krijgt dan kans om je te ontwikkelen, voor jezelf op te komen, en uiteindelijk is alles goed gekomen ;) Wordt niet meer gepest, hele goede vrienden eraan overhouden, en leven happy verder =D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 nov 2011 16:15 
Blijvertje

Ik ben gelukkig niet echt gepest.
Ik heb wel momenten gehad dat ik mijn beste vriendinnen echt tegen me had. (vorig jaar, een weekje xd) en toen voelde ik me echt kút.
En zelf pest ik ook niet, ik voelde me toen al vreselijk & daardoor gun ik dat sowiezo als niemand en als je dan nagaat dat sommige mensen daar jaren last van hebben en waarbij het gewoon veel erger is dan moet ik daar gewoon niet aan denken.
Voor mij is eigenlijk gewoon iedereen gelijk, whaa dit klinkt echt slim. ;p

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 dec 2011 01:03 
Blijft hangen

Ben jij gepest, word jij gepest of pest jij? nee
Wat voor gevoel heb je dan? /
Ben je daardoor populair als je pest? /

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 maart 2012 19:10 
Trouwe Member

ik ben nooit écht heel erg gepest door een grote groep maar meer door éen iemand alleen die het beschermen noemde maar ik vatte het op als pesten,
verder pest ik niet omdat ik het in die tijd ook niet echt leuk gevonden heb !'
verder vind ik het heel zielig voor mensen die gepest worden, het laat zulke diepe wonden achter die haast niet meer geheeld kunnen worden!
ook blyft het die mensen vaak hun hele leven volgen...

Dat ik ooit bezat

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur