Het is 08 feb 2012 06:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Pesten
BerichtGeplaatst: 25 jun 2010 11:50 
Trouwe Member

Ik was gepest van groep 5 tm 6. Toen heb ik het tegen de schoolsint gezecht. Toen stopte ze er mee:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jul 2010 12:14 
Blijft hangen

Ik ben nog nooit écht gepest, ze hebben wel rare opmerkingen gemaakt.
Mijn moeder is doof en mijn vader slechthorend.
Zelf kan ik en mijn broertje goed horen, maar nu doen ze dat niet meer. Dat was vooral in groep 4 toen de kinderen het nog niet echt begrepen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 jul 2010 19:03 
Blijvertje

Ben altijd al een buitenbeentje geweest, vanaf groep 1 tot het heden.
En dat zorgt er nu voor dat ik me sociaal afsluit voor mensen en hierdoor ook weinig vrienden heb. Buitensluiten kan al zoveel gevolgen hebben voor de mens, laat staan pesten.

Als jij iemand pest realiseer je dan dat iedereen onzeker is, en mensen soms in moeilijke tijden zitten waardoor alles niet optimaal gaat. Een persoon kan hier nog zijn hele leven last van hebben!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jul 2010 21:18 
WebGirl

ik ben van groep 1 tot de 1e klas gepest. Er zijn veel dingen in mijn leven gebeurd waardoor ik veel afwezig was en snel huilde. Ik werd daarom veel gepest. Het gaat nu allemaal veel beter en ik heb goeie vriendinnen. ik zit nu in de 2e en wordt niet meer gepest. Ook merk ik dat ik zelf ook af en toe iemand pest maar dat zet ik dan meestal weer recht.

Ik weet dat ik niet perfect ben maar dat is niemand. Ze moeten accepteren hoe ik ben en zo vind ik mijn eigen vrienden.

** A-men **

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jul 2010 21:08 
Newbie

Nou echt gepést niet echt, maar ik krijg wel tál opmerkingen van mensen naar mijn kop geslingerd hoor. Niet dat dat leuk is, ben al onzeker genoeg van mezelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jul 2010 16:07 
Blijft hangen

Ik ben nooit gepest. Soms maak ik weleens opmerkingen waar ik later van denk of het niet pijnlijk was voor die persoon. Want zelf worden er best vaak opmerkingen gemaakt over m'n lengte, en daar voel ik me ook echt niet vrolijk bij, ook al lijkt dat zo!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jul 2010 17:34 
Trouwe Member

Ik ben nooit gepest, hoewel ik zeker niet perfect was.
Toen ik in het 2de kleuterklasje zat ben ik verhuisd en moest ik dus ook naar een andere school. Ik kwam bij geweldige mensen terecht, en uiteindelijk heb ik 8 jaar lang bij hun in de klas gezeten. Toch was ik heel onzeker over mezelf, vooral omdat ik enorm scheve tanden had. Maar mijn klasgenoten hebben me altijd geaccepteerd zoals ik ben. Met de meeste ben ik nu, 4 jaar later, nog steeds goed bevriend.
Op een andere school was het misschien allemaal anders gegaan, en als ik dan verhalen hoor/lees over mensen die om heel domme dingen gepest werden besef ik dat ik echt geluk heb gehad met mijn klas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 jul 2010 19:12 
Blijft hangen

Ben eigenlijk nooit gepest.
Alleen toen ik had verteld dat ik lesbisch was, begonnen sommige mensen best dom te doen.
Dat duurde een maand, en toen pas begonnen ze het écht te accepteren, en ze hadden opeens veel respect voor me.

Ik heb wel een vriend die behoorlijk word gepest.
Waarom? Dat weet ik echt niet.
Er is niets mis aan hem.
Maar ook hij is altijd heel stil.
Maar dat noem ik gewoon geen reden om te pesten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 19:51 
Newbie

ik heb gigantische afkeer tegen pestkoppen, ik zou er dan ook nooit mee omgaan.. ik weet wel dat sommige (misschien wel de meeste) zelf een verleden hebben, of andere oorzaken waardoor ze gaan pesten, maar ik kan het gewoon niet hebben. Elke keer als ik weer iemand ontmoet die gepest wordt/werd vraag ik me altijd weer af waarom die mensen dat toch doen. Ikzelf ben nooit gepest, wel geplaagd maar dat telt niet.. Maar mijn broer is wel gepest, en nou schaam ik me eigenlijk best wel dat ik hem niet geholpen heb, maar hij hield het ook goed verborgen, ik werd er buiten gehouden.. Maar nu weet ik wel wat ze hem allemaal geflikt hebben.. ik word er nog steeds boos van. Hij negeerde het ookwel, maar het ging gewoon niet over, ze bleven doorgaan.. en nu, nu pas wordt ie echt met rust gelaten, nu die van de middelbare school af is.. (en wij, als zijn familie krijgen soms ook nog rotopmerkingen naar ons hoofd geslingerd) Ik snap echt niet hoe je iemands leven geheel kan verpesten... maar het lukt ze zó goed.. als ik sommige verhalen van mensen hoor hè, dan kan ik zó geraakt worden, hoeveel pijn sommige hebben moeten doorstaan, ze zijn vanbinnen soms gewoon kapot

en tuurlijk, ik weet ook wel dat er pestkoppen zijn die niet zo erg zijn, en dat sommige mensen ookwel heel pestbaar zijn. Ik snap ook dat je het niet voor iemand opneemt die je niet erg mag, en dat je bang bent zelf gepest te worden.. pesten is gewoon iets rottigs.. (maar jongens kunnen net zo erg pesten als meiden))

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 aug 2010 21:06 
Blijft hangen

Vroeger op de basisschool ben ik soms wel gepest geweest.
Toen ik klein was speelde ik vroeger veel met kippen.
Na een tijdje verzonnen ze scheldnamen voor me wat met kippen te maken had, en nog meer onzinnige dingen.
Ik zat er best mee, dus wouw ik niks meer met die beesten te maken hebben;).
Nu zeggen ze er ooit iets van maar dan zeg ik, kippen hoezo je bedoelt denk konijn.
Zelfs mijn vriendinnen herinneren me ooit aan die tijd, maar dan word ik een beetje pissig en zeg ik woorden waar hun meegepest zijn geweest.

Op de middelbareschool ging het in het begin heel goed met me, ik had toen nog met ''mijn beste vriendin'' al helemaal geplant dat het top zou worden.
In het begin van de middelbareschool wouw ik graag opletten in de les en was ik heel stil, ik dacht dat da zo hoorde ( nu weet ik wel beter :P ).
Na een tijdje ging mijn ''beste vriendin'' met een ander meisje om, dus sloot ze mij een beetje buiten. ( ze ging al heel vaak van hak op de tak ).
We kregen ruzie en ze stookte eigenlijk ongeveer heel mijn klas op om tegen mij te keren.
Ze gingen dus roddelen over mij waar ik zelf bij was, in de pauze wouden ze niet dat ik bij hun ging zitten, en gingen ze express mij afkatten, sommige gingen express stom naar me kijken en als ik iets deed ergens op reageren. Werd er heel onzeker door. Ik ging dus bij een vriendin van een andere klas zitten soms, of de meeste tijd voortaan alleen. Ik wilde liever niks met die tru..en te maken hebben. Dus keerde ik me gewoon af. Mijn vriendin uit die andere klas vond het goed als ik bij haar kwam zitten, maar ik wilde dat haar niet aandoen om mij optevangen. Maar ach dat is al een anderhalf jaar geleden, ik zit gelukkig nu wel op een andere school:P En heb een stuk of 4, 5 goede vriendinnen, en vorig jaar aardige klasgenoten. Maar dat is een lang verhaal waarom ik nu op deze school zit;).

xxx

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 aug 2010 21:40 
Blijvertje

Wat erg dat jullie allemaal gepest zijn ;o.
Soms heb ik echt het gevoel alsof ik de enigste ben die gepest wordt.
Oké.

Tot mijn grote ergens heb ik zelf ooit gepest. Een meisje. Dat was in groep 8.
Waarom?;; Ik wou bij de groep horen, en laten zien dat ik niet bang ben om iemand te kwetsen. -Jaja, ik weet het al; het was echt slecht om te doen.

Nu in de eerste klas ben ik gepest geweest. Door mijn zogenaamde ''vriendin''.
Ze vinden mij raar. Of zo. En dom. (Terwijl ik dat opsich niet ben).
Oké ik doe niet echt een hoog niveau, maar hun zitten op hetzelfde niveau als ik dusse.
En hun halen lagere cijfers dan ik. Maar ik loop ook niet echt met mode mee of zo.
Ze willen me dus niet accepteren voor wie ik ben.. & jaa, ik denk niet dat het volgend jaar veranderd. Ik hoop het wel. Echt..

& Ja Elmox wat jij zegt: ''Door al dat gepest verstopte ik me achter mijn computer''.
Dat doe ik dus nu ook, en me moeder haat dat zo erg!
Maar weet je, me ouders kunnen wel praten.. Zo gemakkelijk.
Ze staan niet in MIJN schoenen, hoe IK me voel. En zo, dat snappen ZIJ dus niet. :/

x.
Mensen die gepest worden: Don't let it bring you down! Je hebt talent, en je bent niet dom.
Luister niet naar al die negatieve dingen, alsjeblieft..! <3 For who you are!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2010 09:39 
Newbie

ik ben vanaf groep 3 tot en met groep 8 gepest. Ik was een van de ''dommere'' kinderen uit de klas. De rest was namelijk heel slim en kon al toetsen zo maken, ik moet daar echt een paar dagen van te voren mee beginnen om nog een beetje een voldoende te halen. Maar nu wordt ik gelukkig niet meer gepest. Ik zit wel met 1 ander meisje in een klas van 20 jongens, maar wordt niet gepest:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2010 12:32 
Sweet forumlid

Ik ben nooit echt gepest ofzo, maar wel van die kut opmerkingen waar je je wel onzeker door gaat voelen. Sinds een half jaar ofzo. Toen was het nog niet zo erg maar daarna werd het steeds meer en door steeds meer mensen en werd ik 'n beetje buitengesloten. Daarna werd het weer minder en werd het buitensluiten ook minder. Het is nog steeds wel een beetje maar ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken. Al hoewel dat soms wel aardig moeilijk is.. M'n moeder merkte ook dat er wat was maar ik wil haar er niet mee lastig vallen en ik wil het zelf oplossen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 20:49 
Trouwe Member

Ik ben nooit echt gepest. wel was het een keer 3 tegen 1 in een ruzie, maar daar bleef het bij.

in mijn klas word opzich wel gepest. een autistisch meisje die errug goed is in nederlands en, laten we er niet omheen draaien, lelijk is. ik mag haar ook niet maar pest niet mee. ik ben bang dat als ik het voor haar opneem ze denkt dat ik haar vriendin ben en dat ben en word ik echt niet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 okt 2010 20:58 
ForumQueen

Ik werd niet gepest, maar ik stond ook niet voor ze op, tot mijn grote spijt. Je had gewoon een clubje op school waar je liever niets mee te maken wilde hebben.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur