|
ik heb gigantische afkeer tegen pestkoppen, ik zou er dan ook nooit mee omgaan.. ik weet wel dat sommige (misschien wel de meeste) zelf een verleden hebben, of andere oorzaken waardoor ze gaan pesten, maar ik kan het gewoon niet hebben. Elke keer als ik weer iemand ontmoet die gepest wordt/werd vraag ik me altijd weer af waarom die mensen dat toch doen. Ikzelf ben nooit gepest, wel geplaagd maar dat telt niet.. Maar mijn broer is wel gepest, en nou schaam ik me eigenlijk best wel dat ik hem niet geholpen heb, maar hij hield het ook goed verborgen, ik werd er buiten gehouden.. Maar nu weet ik wel wat ze hem allemaal geflikt hebben.. ik word er nog steeds boos van. Hij negeerde het ookwel, maar het ging gewoon niet over, ze bleven doorgaan.. en nu, nu pas wordt ie echt met rust gelaten, nu die van de middelbare school af is.. (en wij, als zijn familie krijgen soms ook nog rotopmerkingen naar ons hoofd geslingerd) Ik snap echt niet hoe je iemands leven geheel kan verpesten... maar het lukt ze zó goed.. als ik sommige verhalen van mensen hoor hè, dan kan ik zó geraakt worden, hoeveel pijn sommige hebben moeten doorstaan, ze zijn vanbinnen soms gewoon kapot
en tuurlijk, ik weet ook wel dat er pestkoppen zijn die niet zo erg zijn, en dat sommige mensen ookwel heel pestbaar zijn. Ik snap ook dat je het niet voor iemand opneemt die je niet erg mag, en dat je bang bent zelf gepest te worden.. pesten is gewoon iets rottigs.. (maar jongens kunnen net zo erg pesten als meiden))
_________________ love is in the air, maar ik heb hoogtevrees
|