Het is 23 mei 2012 00:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mauro
BerichtGeplaatst: 21 nov 2011 15:34 
Blijft hangen

Wat vind jij ervan dat Mauro weg moet?

Zelf vind ik het best stom voor hem maar aan de andere kant als er heel veel mensen zijn die in dezelfde situatie zit als hem waarom zou hij dan mogen blijven en de andere niet? Die ouders konden hem ook adopteren! Maar al zou hij een van de weinigen zijn die in deze situatie ziet dan mag hij wel blijven! Ik heb dus maar een halve mening omdat ik het nog niet echt zeker weet.. Wat vinden jullie?

Profiel  

Berichttitel: Re: Mauro
BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 21:24 
Trouwe Member

Er zijn ongeveer 70 andere die in ongeveer zo'n vergelijkbare situatie zitten. Ik heb niks tegen allochtonen, dus ik denk haal die 70 dan gewoon binnen. Maar ga niet 70 mensen als mauro wegsturen, ingeburgerd en wel, terwijl voor al die andere buitenlanders dat de rede is om ze weg te sturen. Niet goed ingeburgerd! Dat is toch raar, en als het nou een zware crimineel was, maar nederland wordt echt niet slechter van hem hoor. Alleen maar beter denk ik, maar dat is mijn mening...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 22:32 
Trouwe Member

euhm mijn mening is direct en eigenlijk best rasistisch.. Ik vind gewoon dat nederland moet stoppen nog meer buitenlanders binnen te halen. We hebben zelf amper genoeg banen. En dan komen hun (als ze al werken) onze banen inpikken.. Tja zo kijk ik er tegen aan sorry..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 nov 2011 23:59 
Koningin Klets

SimoneHartje schreef:
euhm mijn mening is direct en eigenlijk best rasistisch.. Ik vind gewoon dat nederland moet stoppen nog meer buitenlanders binnen te halen. We hebben zelf amper genoeg banen. En dan komen hun (als ze al werken) onze banen inpikken.. Tja zo kijk ik er tegen aan sorry..

Kinderen mag je het land niet uitzetten of zelfs niet weigeren binnen te komen, Mauro kwam op zijn 10e hier alleen binnen. En nu hij 18 is mogen ze hem dus weg sturen terug naar Angola. Ik vind dat als ze dat soort dingen willen doen dat ze de wet dan moeten aanscherpen op kinderen die alleen binnen komen, of ze moeten gewoon tegen die 70 allochtonen zeggen dat ze mogen blijven.

Omdat het zo vaak verkeerd wordt geschreven: het is SOWIESO en niet anders.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 16:31 
Senior Member

ik ben hier vrij hard in, maar ik vind gewoon dat ze mauro en die 70 anderen terug moeten sturen. Ook moeten ze de grenzen gewoon even tijdelijk dichtgooien. Al die polen en nu ook weer grieken die hierheen komen zouden ze gewoon moeten weigeren.
Het wordt alleen maar drukker en drukker in nederland, steeds meer mensen die werkeloos zijn, waardoor dus dat gedoe weer gaat met belastingen enz. Misschien eerst maar eens zorgen dat alles in nederland goed geregeld is, iedereen gewoon goed werk heeft etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 17:03 
Trouwe Member

Sweet_Iris schreef:
ik ben hier vrij hard in, maar ik vind gewoon dat ze mauro en die 70 anderen terug moeten sturen. Ook moeten ze de grenzen gewoon even tijdelijk dichtgooien. Al die polen en nu ook weer grieken die hierheen komen zouden ze gewoon moeten weigeren.
Het wordt alleen maar drukker en drukker in nederland, steeds meer mensen die werkeloos zijn, waardoor dus dat gedoe weer gaat met belastingen enz. Misschien eerst maar eens zorgen dat alles in nederland goed geregeld is, iedereen gewoon goed werk heeft etc.

Het wordt wel drukker, en alles, met polen ja, maar mauro en die 70 andere mensen kan je niet meer zien als polen, ze wonen al zo lang in nederland, en dan gaan ze je weg sturen. Terwijl je Nederlands spreekt, zo bent opgevoedt, geen vliegkwaad doet, niemand in je "eigen" land meer kent, de taal niet meer spreekt. Hoe zou jij je voelen als je nu ineens in polen moest gaan wonen of weet ik veel wat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 17:27 
Global Moderator

je weet het zodra je dit land inkomt, dat je altijd de kans hebt om weer terug gestuurd te worden, het is super vervelend, maar ja je weet vantevoren dat die kans er gewoon altijd is

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 17:55 
Newbie

nou,
ik vind dat Mauro opzich wel mag blijven!
hij woont al 8 jaar hier in Nederland, en hij heeft onze taal aangeleerd.
en hij kent helemaal niemand meer in z'n eigen land....
MAURO MOET BLIJVEN!
xoxo :*

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 nov 2011 19:46 
Trouwe Member

nikkixxlovee schreef:
nou,
ik vind dat Mauro opzich wel mag blijven!
hij woont al 8 jaar hier in Nederland, en hij heeft onze taal aangeleerd.
en hij kent helemaal niemand meer in z'n eigen land....
MAURO MOET BLIJVEN!
xoxo :*

Jippie jij snapt het...!!!

En natuurlijk is het logisch dat niet iedereen even lekker in nederland kan blijven, maar 8 jaar lang hem laten wachten en dan toch maar zeggen doei doei!! dan denk ik, waar gaat het heen, kunnen we niet even een heel nieuwe regering ofzo? Beetje dom gewoon!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 nov 2011 18:18 
Newbie

Klinkt misschien hard, maar is wel zo.
Mauro wordt nu na 8 jaar teruggestuurd naar zijn geboorteland, komt in het nieuws en driekwart Nederland staan op hun achterpoten omdat we dit zielige jochie terugsturen. Maar wat met die andere situaties zoals deze? Omdat zij niet in het nieuws komen, moeten zij dan maar weggaan terwijl Mauro mag blijven? Nee, zij moeten weg, dan moet Mauro ook weg. Kijk, ik ben het er niet mee eens dat juist deze mensen weg moeten. Ze hebben zich goed aangepast, zijn eigenlijk al helemaal vernederlandst en nu verwachten wij van ze om zich maar in een 'vreemd land' (wat het voor de meeste van hen toch is) te gaan overleven.

Ze zouden degene hier weg moeten sturen die hier ook daadwerkelijk niets aan toevoegen. Buitenlandse criminelen? Prima, die mogen ze van mij het land sturen. Buitenlanders die aan een uitkering beginnen en de hele dag lekker met een flesje bier op de bank zitten? Fine, die mogen van mij hard gezegd ook opzouten. Maar de buitenlanders, zoals Mauro, die zich aanpassen en ook wat toevoegen aan de Nederlandse maatschappij, wat is daar mis mee? En ik ben het er ook totaal mee eens dat we de poorten nu eens dicht moeten gooien. Nederland is maar een klein landje en met alle vrije én veilige regels willen veel buitenlanders hierheen. We zitten vol, klaar. Hard of niet, we kunnen moeilijk alle groene stukken van Nederland platgooien omdat het steeds voller wordt..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2012 19:44 
Trouwe Member

Ik vind / vond het heel zielig voor hem!
Maar er zijn heel veel Mauro's die niet al die aandacht krijgen..
Ook zijn ze erachter gekomen dat hij dus loog etc.
Dan heb ik ook zoiets hoe zielig ik het ook vind, dat het wel een beetje zn' eigen schuld is...
Maartoch ik vind het triest dat hij nu na zoveel jaar weg moet !

Dat ik ooit bezat

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur