Ways2MakeHappy schreef:
Ik ben niet racistisch, maar ik heb wel haat aan marrokanen/turken op onze school die gaan schelden met kanker en doen alsof ze heel stoer zijn. Laatst gingen ze koekjes naar ons gooien. Wij zijn tweede klassers en zij vierde klassers. Ik was toen zo boos dat ik een winegum terug smeet, hij was wel mis, maar die mensen begonnen me behoorlijk uit te schelden en te gooien met hun brood. Zonde van hun eten, vind ik, maar ik gooide het de andere kant op. Zij waren dan ook nog zo dom om er achter aan te rennen, weer op de grond te gaan zitten en het dan weer naar me te gooien. Het irritante was: We waren met een heel groepje, maar dat groepje had mij verschoven van de kachel af, waardoor ik aan d buitenkant zat, dus ze moesten mij hebben.
En dat vind ik dan maar niks, ze komen uit het buitenland en denken dat ze heel wat zijn, dat je uit het buitenland komt is geen enkel probleem, maar ik vind dat je je dan ook sociaal moet gedragen en niet doen alsof de wereld van jou is.
Ik denk niet dat het aan hun afkomst ligt maar dat het puur hun instelling is over het leven. Bij mij op school zitten ook mensen die dat doen, maar dat zijn dan weer Nederlanders of westerse allochtonen. Het ligt dus niet aan de afkomst maar aan hun vriendengroep enzo.