Voor zover ik heb gehoord was er niet evenveel onderzoek gedaan als normaal.. Zo zou het maar 6 jaar zijn getest (normaal richting de 10 jaar) en het is, voor zover ik kan vinden, niet getest op meiden van 10 a 12, dus voor die kinderen is er ook niet per definitie zekerheid.
Ik vind het idee van het vaccin wel goed, maar de uitvoering komt op mij over als een minder groot succes..
@Hannah, normaal ben ik het met je eens, maar ik lees toch verontrustende verhalen:
Citaat:
29-01-09Kennis over HPV-vaccinatie verontrustend laag
Ouders zijn slecht geïnformeerd over de aankomende HPV-vaccinatie. Dit blijkt uit onderzoek van Nijmeegse studenten Biomedische Wetenschappen aan de Radboud Universiteit. Het HPV-vaccin wordt per september 2009 in het Rijksvaccinatieprogramma opgenomen voor 12-jarige meisjes ter voorkoming van baarmoederhalskanker. Er zijn artsen die hoge verwachtingen hebben van dit vaccin. Maar er is een groep wetenschappers met grote twijfels.
Een van die twijfelaars is kankerepidemioloog prof. Floor Van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut. Zij is het oneens met de snelle invoering van het vaccin vertelde ze in het televisieprogramma Zembla op 19 oktober 2008. ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn’. Het advies van de Gezondheidsraad om het HPV-vaccin in het Rijksvaccinatieprogramma op te nemen vinden wij als onderzoekers dan ook onvoldoende onderbouwd.
Bron:
http://www.nvkp.nl/nieuws/?tx_ttnews[tt_news]=165&tx_ttnews[backPid]=36&cHash=b71b1c853a
En dan doel ik vooral op de 2e alinea. Ook iets wat me aantrok was het volgende artikel:
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=2770Ik zeg niet dat het artikel 100% klopt (zeker het begin komt als keiharde bullshit over), maar enkele bronnen die worden gegeven laten je toch wel inzien dat het allemaal maar wat vaag is.. Laat ik nou iemand zijn die op medisch vlak liever voor zekerheid gaat dan voor onzekerheid. Dus mijn mening is: onderzoek het verder en beter, maar laat het niet zo vaag liggen.