Het is 22 mei 2012 23:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 21 december 2012
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 13:23 
Trouwe Member

Jullie zullen wel ongetwijfeld iets hebben gehoord over 21 december 2012. Dan houdt de kalender van de Maya's op, en zal er in het heelal iets gebeuren, waardoor de Noordpool en de Zuidpool verwisseld zullen worden en waardoor er een soort van Wereld-Tsunami zal komen. Daarna zouden we in een 'andere periode' te komen leven.

Geloven jullie hierin? Of zeggen jullie van: Eerst zien, dan geloven?

Mij krijgen ze niet gek, ik ben het al..

Profiel  

Berichttitel: Re: 21 december 2012
BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 13:41 
Forum Lord

Hoax.. Allereerst gaat het om een astronomisch verschijnsel.. De planeten staan op een bepaalde positie, er gebeuren allemaal dingen, blabla. De Maya's hadden dit berekend. Niks bijzonders, gezien de Maya's zeer ver waren gevorderd in de astronomie.

Veel mensen geloven nu in de krachten van de Maya's ("hoe kunnen ze dat weten?") en zijn er een mythe omheen gaan bouwen.. Net als de milleniumbug: eigenlijk gewoon onzin, maar iedereen was er bang voor. Net als 2006 - 06 - 06: eigenlijk gewoon onzin, maar toch gingen er onwijs veel gelovigen (zowel Christenen als Satanisten) bidden voor hun God..

Wat kan er dan wel mis gaan? Hoogstens kunnen er, door de positie van de hemellichamen, wat natuurrampen gebeuren op aarde, maar die kans is voor zover ik kon vinden zeer gering.. Gewoon lekker achterover zitten en er niet in geloven. Hoe meer mensen er in gaan geloven, hoe wanhopiger iedereen wordt om niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 15:17 
KLetstante

Mja ik geloof het ook niet, volgens mij gaat er niks ernstigs gebeuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 15:43 
Te tof voor woorden

Als ik dat soort dingen moet gaan geloven, ben ik al tien keer dood gegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 17:22 
Triple Award Winner

Ik wil best geloven dat er wel iets gebeurd (bijv. een ramp ofzo) maar niet dat het het einde van de wereld betekent. Ik zal toch blij zijn als het 22 december is :')

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 21:15 
Forum Lord

Irisjee* schreef:

Je hebt The Mist toch gezien? Ik ben wel bang dat er dus een stormvloed aan goedgelovigheid komt en dat veel mensen zich gaan onderwerpen aan een geloof, om vervolgens andere mensen 'te redden' door ze te bekeren.. Dat is best ernstig als je het mij vraagt :p

Voor de onwetenden: in The Mist zitten ze vast in een supermarkt.. Uiteindelijk worden alle mensen in die supermarkt zwaar gelovig, omdat ze bang zijn voor de monsters die in de mist zitten..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 21:15 
ForumFan

hmm ik weet niet wat ik er van moet geloven. zoals isabeau zegt wil best geloven dat er misschien wel iets gebeurd. maar niet dat het het einde van de wereld betekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 22:16 
KLetstante

SanderH schreef:
Irisjee* schreef:

Je hebt The Mist toch gezien? Ik ben wel bang dat er dus een stormvloed aan goedgelovigheid komt en dat veel mensen zich gaan onderwerpen aan een geloof, om vervolgens andere mensen 'te redden' door ze te bekeren.. Dat is best ernstig als je het mij vraagt :p

Voor de onwetenden: in The Mist zitten ze vast in een supermarkt.. Uiteindelijk worden alle mensen in die supermarkt zwaar gelovig, omdat ze bang zijn voor de monsters die in de mist zitten..

Nah, dan moet het wel heel erg worden...en dat word het toch niet :6

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 23:25 
Professioneel Kletstante

ach joh, elk jaar word er voorspeld dat we op een moment massaal dood gaan, ik geloof er echt helemaal niets van, laat ze maar lekker kletsen.

I am the voice in the fields when the summer’s gone
The dance of the leaves when the autumn winds blow
Now do I sleep throughout all the cold winter long
I am the force that in springtime will grow

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 dec 2008 16:23 
Blijft hangen

Bullshit, een ander woord heb ik er niet voor.

Ik ben een vrouw - 3 musketiers

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 dec 2008 19:33 
ForumQueen

Ik geef mijn mening nadat ik mijn boek uit heb: Het verborgen kristal.

Edit: Sommige mensen geloven dat dit de wedergeboorte van de mensheid is. Dan wel een geestelijke en lichamelijke wedergeboorte van zowel de mens als moeder natuur. We zullen onze telepathische krachten weer gaan ontwikkelen en het contact met aliens hersteld zullen worden.

Bron: http://www.uitdetijd.nl/index.php/Overi ... -2012.html

Dus niet het einde maar een geheel nieuw begin voor iedereen die de kans aangrijpt om 'over te stappen'

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 11:27 
Forum Lord

Hmm, even wat uitgebreider dan maar:

1. Oude Maya's voorspelden duizend jaar geleden de laatste dag van de aarde, ze hadden een kalender uitgetekend, deze stopte abrupt op 21-12-2012. De maja's hebben ook gezegd dat ditzelfde 12500 jaar geleden is gebeurd, dit is onmogelijk verklaard door geschiedkundige. 12500 was de aarde net zoals ze in onze boeken staan mensen leven en dieren.

2. Nostradamus sprak over een alles vernietigende asterioïde die de wereld zou vernietigen. Nostradamus heeft ook voorspeld dat er in 2004 iets zou gebeuren. Er is echter niks gebeurd.

3. De Chinese "I Ching" voorspeld het einde van de geschiedenis. Hij heeft echter geen datum genoemd.

4. De bijbel voorspelt het aankomen de apocalypse wat het einde van wereld zou betekenen. Er wordt echter geen datum genoemd.

5. Dit geheel vindt op 21 december 2012 plaats. Er is echter een theorie die aantoont dat het in 2007 heeft plaatsgevonden.. En niemand heeft het gemerkt.
Bron: http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625

Wat zou er moeten gebeuren op 21 december, 2012?

1. De planeten staan op 1 lijn. In het jaar 2000 zijn alle planeten die met het blote oog zijn te zien op 1 lijn gekomen (url=http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Planeten/010.html]bron[/url]). Kun jij je nog iets herinneren van 2000? Iets met natuurrampen, het vernietigen van de planeet of aanvallen van aliens? Ik niet..

De enige reden waardoor er uberhaupt in die datum wordt geloofd, is door de Maya's. Bekijk het anders. In een zonnestelsel zitten enkele planeten, heel veel puin en manen. In een melkwegstelsel zitten enkele miljoenen zonnestelsels. In het heelal zitten enkele miljarden melkwegstelsels. Stel dat deze gebeurtenis het einde van de wereld zou betekenen, dan zouden er dus in die triljoenen andere zonnestelsels hetzelfde moeten gebeuren. Anders gesteld: wat is de kans dat deze gebeurtenis niet al eens is voorgekomen in 1 van die andere zonnestelsels? Zou het heelal dan ook niet zijn gereset? Zouden wij dan niet zomaar melkwegstelsels moeten zien verdwijnen? En waarom zouden aliens komen op het moment dat er een astronomische hinder plaatsvindt? Stel dat ze bestaan en met ufo's hierheen komen, dan is het natuurkundig gezien de meest onhandige tijd om langs te komen vliegen i.v.m. de natuurkundige krachten die meespelen. Daarnaast zijn de aangekaarte argumenten hiervoor zeer zweverig..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2008 22:34 
Blijft hangen

Omg Sander mijn hoofd draait nu. Maar als het in een andere zonnestelsel gebeurd zou zijn. Betekent het niet meteen dat onze ook meteen iets mee moet krijgen toch?

Ik bedoel...als jouw buurman gaat scheiden met zijn vrouw... dan gaan jouw ouders toch ook niet meteen scheiden?

Ps: ik denk niet dat het echt klopt want 2012 is al heel snel.... en we zouden dan al iets gemerkt moeten hebben dan want dat betekent dat de aarde nu al aan het vervormen is ofzo en ongeveer 2012 klaar zal zijn met wtf het ook doet... en dan patsboem

laat maar

als jullie me snappen. ? :s

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2008 22:44 
Forum Lord

Ik doelde in dit geval meer op het "resetten" van het heelal, want dan zou dat ook effect op ons hebben ;) Of "een nieuw begin", want dat zou ook te merken zijn, als een planeet spontaan verandert.. Daar is zoveel energie voor nodig dat het zichtbaar zou moeten zijn. Het gaat mij dus meer om die extreme dingen die dus of invloed zouden moeten hebben op ons of gewoon zichtbaar zouden moeten zijn :p

En het zou kunnen dat de veranderingen vrij abrupt zijn. Dit hoeft niet persee een geleidelijk proces te zijn als we het natuurkundig bekijken. Er is bijvoorbeeld een theorie dat de magnetische velden zullen omdraaien. Dat wil zeggen dat het magnetische noordpool opeens het magnetische zuiden wordt en omgekeerd. Dit proces is in theorie mogelijk. Als de planeten op 1 lijn staan is er de vrees dat dit zal gebeuren. Deze theorie is verder op niks gebaseerd, maar het gaat meer om het idee. Veranderingen kunnen zeer abrupt zijn, ze kunnen binnen enkele seconden plaatsvinden. De Tsunami tijdens de kerst enkele jaren geleden was ook verschrikkelijk en kwam zeer abrupt ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 12:22 
Blijvertje

Eng als het gebeurd XD

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur