|
‘Ja ik wil, ik wil met je .. ‘ “Roos! Wat ben je allemaal aan het praten vraagt Michelle.†Oja, dat is waar ook Michelle is blijven slapen vannacht. Helemaal vergeten. Zal ze het door hebben van mij en Julius? Ik hoop van niet dat moet ze echt niet te weten komen. Als Michelle het weet dan weet de hele school het. Waarom is Michelle nou zo populair bij de jongens en zij niet. Waarom moet zij haar uiterste best doen om een vriendje te krijgen en heeft Michelle 1000 aanbidders. Waarom? “Roos wat ben je nou allemaal aan het doen meid†“Niks hoor†antwoord ik. Er is helemaal niks. “Je bent op Julius hé !†vraagt Michelle. “Jaa, misschien niet tegen hem zeggen hoor†zeg ik snel. Roos belooft me dat ze niets zal zeggen maar ik vertrouw haar niet helemaal. De moeder van Roos komt de kamer ingelopen “Meiden lekker geslapen? Jullie moeten opschieten jullie moeten zo naar school.†Oja, dat is waar ook ze hebben bijna vakantie. Vandaag is hun laatste schooldag. Ze kleden zich snel aan en gaan dan ontbijten. De moeder van Roos heeft een luxe ontbijt neergezet. Ik ga mijn scooter vast bijten zetten zegt Michelle. Ik blijf nog even bij m’n moeder zitten. Maar na 5 minuutjes ga ik mijn scooter ook maar pakken. Samen rijden we naar school. De hele weg heeft Michelle het over Troy haar vriendje. Maar net 100 meter voor school begint ze ineens keihard over Julius te praten. Ik schaam me kapot want ik zie Julius aan komen rijden. Ik geef haar een por en zegt dat ze moet stoppen. Michelle ligt dubbel van het lachen maar ik kan wel huilen. Zal Julius wat gehoord hebben? Ik hoop van niet. Ik loop de school in en Michelle begint weer over Troy. Gelukkig ze houd haar mond over Julius. Ik vind hem zo knap maar wat als hij mij niks vind. Wat als hij me keihard uitlacht? “Roos ben je nou alweer aan het dagdromen†hoor ik mevrouw de Klop zeggen. Sorry mevrouw zeg ik snel. De hele klas ligt dubbel van het lachen. Ik schaam me kapot. Gelukkig is de les snel afgelopen. Nog maar 2 lessen te gaan en dan hebben we vakantie. Heerlijk! Eindelijk geen zorgen en geen stress. Maar volgend jaar wel eindexamen. Ach ja, hoef ik nu nog niet over na te denken. Eerst maar eens lekker genieten. “Roos, Roos sta op†hoort ze een bekende stem zeggen. Wat is er gebeurt roep ik. Michelle verteld me dat ik ben gevallen. Ik was weer eens aan het dagdromen. Als ik opsta zie ik opeens Julius naast me staan. Hij ziet er erg bezorgd uit. Hij pakt me op en brengt me naar de conciërge. Wauw, er gebeurt een wonder denk ik bij mezelf. Als ik even later thuis op me bed lig snap ik er niets meer van. Heb ik alles gedroomd of ik het nou echt gebeurd. Gelukkig komt mijn moeder naast me zitten en verteld me wat er allemaal gebeurt is. Ik ben flauwgevallen maar dat liep niet helemaal goed af. Als ik wil gaan zitten krijg ik enorme pijn in mijn hoofd. Zo erg dat ik gelijk weer ga liggen. Ineens gaat de telefoon. M’n moeder loopt weg en ik hoor haar zeggen “Natuurlijk mag je even langs komen, dat vind Roos vast leukâ€. M’n moeder komt weer binnen lopen en zegt dat Julius belde. Hij wilde graag even langs komen om te kijken hoe het ging. Hij komt samen met Michelle en Troy. Ze waren alle drie erg geschrokken had de conciërge aan mijn moeder verteld. Al heel snel gaat de deurbel. Ik voel weer de vlinders in mijn buik opkomen. Ik probeer ze weg te duwen maar opeens staat Julius in mijn kamer. “Hallo schoonheid†zegt hij. Er komt een lach op mijn gezicht. Hoorde ik dat nou goed, vond hij mij een schoonheid? Michelle komt bezorgd naast me zitten en verteld een heel verhaal. Maar ik kan alleen maar aan Julius denken. Troy ziet dat ik naar hem kijk en zegt “Hee mevrouw kun je het zienâ€. Ik schaam me kapot. Nu heeft Julius het zeker weten in de gaten. Michelle zegt tegen Julius dat ik hem leuk vind. Ik barst in tranen uit. Mijn beste vriendin kan ik niet eens vertrouwen. Mijn moeder komt geschokt binnen lopen en vraagt wat er aan de hand is. Ik zeg dat Michelle me heeft geslagen en dat ik wil dat ze alle drie onmiddellijk weg gaan. Ik heb geen zin meer in bezoek. Michelle kijkt me boos aan en loopt dan weg. Wat een kreng denk ik bij mijzelf. Ik ben al 10 jaar lang haar beste vriendin en vertel nooit wat door. En nu doet ze het gewoon waar ik bij ben. Wat voorn vriendin ben je dan. Bij die gedachten val ik in slaap. Totdat mijn moeder me wakker maakt. “Roos, kom je etenâ€. Ik kijk op mijn klok, zo het is al 18:00. Ik probeer uit mijn bed te komen maar opeens voel ik die pijn in mijn hoofd weer. M’n vader besluit me maar even te helpen en tilt me naar beneden. Hij heeft een bed voor me neergezet. Zodat ik niet de hele dag alleen hoef te liggen. We eten lasagne. Mijn lievelingseten maar deze keer smaakt het anders, anders dan normaal. Ik heb geen honger en schuif mijn bord weg. Mijn moeder kijkt me even raar aan en lacht daarna lief naar me. Ze vraagt wat er vanmiddag gebeurde tussen mij en Michelle. Ik vertel dat ze mijn aller grootste geheim heeft door verteld. En dat ik nu geen vriendinnen meer wil zijn, ik hoef haar nooit meer te zien! Mijn moeder zegt dat ze het misschien wel bewust heeft gedaan. Misschien wil Michelle wel helpen zodat jij met Julius krijgt. Of misschien weet Michelle dat Julius op jou is. Het kan me niks schelen schreeuw ik zo hard dat het me gewoon pijn doet. Ik ga op het bed in de kamer liggen en zet de televisie aan. Mijn ouders praten nog een tijdje door. En even later gaat de deurbel. Mijn vader doet open en houd een lang gesprek. Na een tijdje komt er iemand de kamer in gelopen. Met een mooie rode roos. Het is Julius. Ik kan het bijna niet geloven, de tranen komen in mijn ogen als ik hem zie. Hoe had ik vanmiddag zo rot kunnen doen. Hij gaat naast me zitten en gaat op zijn knieën voor mij. “Wil je verkering met mij?†vraagt hij aan me. Ik antwoord gelijk ‘’Ja!†en hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. Het doet wel een beetje pijn maar daar kan ik niet meer aan denken nu. Hij blijft tot laat in de avond bij mij zitten en we hebben het hartstikke gezellig. Maar op 22:00 belt zijn moeder op dat hij naar huis moet. Ik zwaai hem uit en hoor zijn scooter steeds minder hard. Opeens hoor ik een keiharde knal. Mijn vader hoort het ook en besluit met de auto te gaan kijken. Ik rijd met hem mee, zo nieuwsgierig ben ik wel. Opeens zie ik Julius liggen. Midden op straat onder het bloed, zijn scooter is helemaal kapot. Hij huilt. En opeens hoor ik niets meer. Ik voel aan zijn pols. Hij leeft nog wel maar voor hoe lang nog. Inmiddels komt de ambulance al aangereden, ook de politie komt eraan. Zo snel mogelijk laden ze hem in en brengen ze hem naar het ziekenhuis. De politie zegt tegen mij vader dat hij mij beter naar huis kan brengen. Ik loop huilend naar boven, de pijn in mijn hoofd kan me niks meer schelen. Mijn eigen Julius ligt in het ziekenhuis. Ik kan de hele nacht niet slapen ik denk alleen maar aan hem. Mijn moeder heeft me belooft dat we de volgende dag bij hem gaan kijken. Ik kan niet wachten als ik de volgende ochtend om 6:00 al helemaal klaar sta. Mijn vader kan er wel om lachen. Zijn eigen dochter verliefd tot over haar oren. Ineens voel ik me erg duizelig worden en grijp me aan de stoel. Ik besluit toch nog maar even te gaan zitten. Ik zie aan mijn vader dat hij bang is. Bang dat er iets gebeurt met mij, ik lach even naar hem en dan loopt hij naar de keuken. De telefoon gaat, ik neem op en hoor “Hallo met Iris, ik ben de verpleegster van Julius, ben jij zijn vriendin?†Ik antwoord en Iris verteld me dat hij niet in levensgevaar is. Hij moet alleen wel een tijdje blijven omdat zijn benen gebroken zijn en hij is wel zwaargewond. Ook vraagt ze of we even langs kunnen komen. Hij heeft het de hele tijd over haar zegt Iris. Dat doet haar goed ze weet dan zeker dat hij van haar houd. Ze zegt tegen haar vader dat ze gelijk moeten gaan. Ze moet naar Julius toe.
_________________ Verander wat je niet accepteren kan, Maar accepteer wat je niet veranderen kan.
|