Het is 06 feb 2012 00:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhaal: Perfect verbroken
BerichtGeplaatst: 22 mei 2009 19:56 
Special member

Dag mensen, ik schrijf een verhaal :') Eerst wil ik jullie laten weten wat jullie van de omschrijving vinden, wil je dan vertellen of ik verder moet gaan? Alvast bedankt!

Suze is net verhuisd naar een klein dorpje, wat natuurlijk heel anders is dan de grote stad waar ze vandaan komt. Al snel heeft ze nieuwe vrienden, en valt haar een jongen uit haar klas op. Kars, heet hij. Elke keer als hun blikken elkaar kruisen, voelt ze kriebels in haar buik die ze nooit eerder had gehad.
Ook Kars heeft Suze opgemerkt, en dat brengt een grote wankeling in zijn relatie met Danique. Vrienden zetten zich tegen elkaar op, en als Suze's vriendin Joy en Kars' vriend Youssef iets krijgen, word het nog moeilijker voor allemaal..

Profiel  

Berichttitel: Re: verhaal: Perfect verbroken
BerichtGeplaatst: 22 mei 2009 20:21 
Senior Member

klinkt wel interresant;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 08:05 
Taalfreak

Carry Slee-achtig

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 08:38 
Blijvertje

Missy schreef:
Carry Slee-achtig

ja inderdaad. :Y
ik ben benieuwd naar het verhaal.
ik schrijf zelf ook verhalen.
misschien dat ik er nog wat inspiratie mee op kan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 16:02 
Newbie

Heel mooi begin hoor.

ik schrijf zelf ook verhalen alleen ik schrijf het met de hand ik heb nu 98 bladzijdes vol, iik moet alleen nog ff een uitgever zoeken en die maken voor 10,00 er een boek van maar ik moet nog informeren maar meid! je moet zeker verder gaan het is een boeiend begin en ik ben wel benieuwd naar de rest hoor *O*

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 16:22 
ForumFan

klinkt interesant!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 19:13 
Special member

OK mensen ^^
Bedankt sowieso voor jullie reacties en voor komende reacties alvast.
Het verhaal kan misschien iets anders worden, omdat ik er al mee bezig was, maar dan lees je het van zelluf. Hier komt het eerste deel:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 19:17 
Special member

Ik deel niet in in hoofdstukken, maar boven elk stuk zet ik gewoon 'stuk 1' of 'stuk 23' enz.

Stuk 1. Suze
Zachtjes klonk het tikken van de regen op het zolderraam. Suze keek, zachtjes neuriënd, naar haar kamer. De geur van nieuwe verf hing nog duidelijk in de kamer, en naast het bed stonden nog dozen die gisteravond waren neergezet. Suze sloeg de dekens van haar benen, stond op, en rekte zich eens goed uit. Ze liep naar haar kleine raampjes en schoof er één van open. Een zachte bries waaide door haar haar, terwijl ze rustig de frisse lucht inhaleerde. Suze wierp een blik op de klok, en zag dat ze nog een halfuur had. Snel liep ze naar haar klerenkast. Wat moest ze aan doen? Ze moest wel een goede eerste indruk maken op haar nieuwe school.
Suze was gister samen met haar ouders verhuisd naar een klein boerderijtje net buiten de stad. Omdat Suze’s moeder een ziekte aan haar luchtwegen had, moest ze veel in de gezonde buitenlucht zitten, vanwaar ze verhuisd zijn.
Suze pikte haar nieuwe spijkerbroek en een blauwe blouse uit haar kast en trok die snel aan. Ze denderde de oude, houten trap af naar beneden, toen de geur van warme, versgebakken broodjes haar tegemoet kwam. Beneden zaten Jill en Ramon, haar ouders, al beneden.
‘Hee Suus, alweer wakker?’ zei Jill, terwijl ze met haar voet een stoel voor Suze naar achterschoof.
‘Alweer, alweer?’, mopperde Suze, ‘ik heb nog maar een halfuur en ik moet ook nog eens de weg naar school zien te vinden.’
Ramon glimlachte. ‘Het komt wel goed, zal ik even met je meerijden?’ Suze lachte, en schudde toen haar hoofd.
‘Nee, dank je. Het schijnt dezelfde weg te zijn als naar de winkels, dus het moet wel goed komen.’
Tien minuten later liep Suze weer naar boven. Ze pakte haar tandenborstel uit het standaardje en keek in de spiegel. Ze bekeek haar spiegelbeeld kritisch en zag een donkerblond meisje met lang haar, waar een paar lichte krullen in golfden. Als de zon op Suze’s haar scheen, leek het soms net alsof er lichte hairlights inzaten. Haar donkerblauwe ogen namen haar op, en ze keek naar de sproetjes die in een paar groepjes verdeeld lagen over haar neus.
‘Het zijn maar een stuk of tien sproetjes.’, zei Suze hardop tegen zichzelf. Ze was altijd trots geweest op de paar sproetjes die op haar neus zaten. Maar die tien sproetjes waren dan ook alleen in het hoogst zomer te zien, wanneer de zon fel scheen. Ze lachte naar zichzelf en zag kuiltjes die in haar wangen verschenen. Toen schudde Suze glimlachend haar hoofd, terwijl ze tandpasta op haar tandenborstel deed. Nadat ze haar mond weer had omgespoeld zocht ze in haar toilettas naar haar mascara. Voorzichtig bracht ze het borsteltje naar haar wimpers en bracht de mascara er op, tot ze het er mooi uit vond zien. Tevreden bekeek Suze haar ogen, en vond dat dit toch wel de echte Suze was. Weer beneden aangekomen zaten Ramon en Jill nog steeds beneden aan tafel.
‘Tot vanmiddag!’ riep Suze, terwijl ze de deur achter zich dicht trok. Vaag hoorde ze Jill ‘tot vanmiddag!’ roepen. Suze liep met haar fiets naar buiten en keek naar de lucht. Het zag er behoorlijk dreigend uit. Ze haalde diep adem en stapte op haar fiets. Hier begon haar eerste dag.

Een beetje verlegen stapte Suze van haar fiets. Overal kwamen jongeren vandaan fietsen, en op het plein stonden verscheiden groepjes te kletsen en te roken. Suze zette haar fiets tegen de muur en zette het barrel op slot. Terwijl ze daarmee bezig was, ging de bel en slenterden de mensen naar binnen om naar hun les te gaan. Suze liep ook naar binnen, en versnelde haar pas. Toen ze het bordje ‘conciërge’ zag hangen, liep ze in een rechte lijn naar het kantoor toe en klopte op de deur.
‘Oké, ik zal het doorgeven! Dag.’ De conciërge hing de telefoon op, en keek Suze met onderzoekende ogen aan. ‘Ja?’
Suze stak haar hand uit. ‘Hallo, ik ben Suze Wolckers, ik ben hier nieuw.’
De conciërge kreeg een lach op zijn gezicht en ging staan. ‘Hallo, ik ben de conciërge hier, Hans Pol. Ik zal je even naar je klas brengen.’
‘Fijn.’ zei Suze zachtjes. Even later stonden ze voor lokaal 1.14, waar een hoop lawaai vandaan kwam.
‘Voor de klas staat meneer van Dronten, hij is je mentor dit jaar. In de pauze kan je nog even naar mij toekomen, dan zal ik je alles uitleggen en kan je even een plattegrond krijgen. Een fijne dag gewenst!’ Met een saluutgroet verliet de conciërge haar, en stond Suze alleen voor de deur. Ze schraapte haar keel, haalde diep adem en klopte op de deur. Een vage ‘binnen’ maakte dat Suze de deur opendeed. Direct was het stil in de klas. Meneer van Dronten keek op. ‘Ah, als we daar mevrouw Suze Wolckers niet hebben, is het niet? Ik heb het al even over je gehad in de klas.’
Suze knikte beknepen, en bleef een beetje achterin de klas staan. De leerlingen keken haar allemaal aan, terwijl meneer van Dronten naar haar toe liep.
Hij duwde haar voorzichtig voor de klas, en zei: ‘Zou je wat over jezelf kunnen vertellen, Suze? Suze was het toch?’ voegde hij er snel achteraan. Suze knikte met een kleine glimlach, en schraapte nogmaals haar keel.
‘Nou, ik ben Suze Wolckers, ik ben 16 jaar, en ik ben hier net komen wonen. Mijn moeder heeft een ziekte aan haar longen, en ze moet veel frisse lucht hebben, en daarom zijn we verhuisd naar hier.’
‘Alsof ze hier zulke frisse lucht hebben.’ zei een iets wat bruin getinte jongen zachtjes. De klas grinnikte, en werd weer stil toen meneer van Dronten met zijn hand zwaaide.
‘Oké, nou. Welkom in klas Z4D. Ik hoop dat de mensen in deze klas je zullen helpen de komende dagen, en als je vragen hebt kan je altijd bij komen. Eh, Joy. Wil jij Suze vandaag even assisteren?’ Een meisje met bruine krullen stond op, ging in de houding staan en zei: ‘Komt voor elkaar, commandant!’ Daarna liep ze naar Suze toe en stak haar hand uit.
‘Hoi, ik ben Joy. Ha, ha, ha dat rijmt!’ Blijkbaar zei Joy dat altijd, want er werd geroepen dat Joy eens wat origineler moest zijn. Joy ging haar voor naar een lege tafel, waar Suze kon aanschuiven. Dankbaar keek Suze Joy aan, maar die was alweer in gesprek met een ander meisje. Wat onwennig keek Suze om zich heen. Een paar mensen keken haar even aan, maar al snel was iedereen weer in gesprek. Meneer van Dronten ging weer staan, en sloeg met een kopje op het bord.
‘Jongelui, jongelui. Even rustig allemaal!’ Langzamerhand werd de klas stil. Meneer van Dronten liep naar de kast en pakte er een grote stapel boeken uit.
‘Youssef, kan jij iedereen even een boek geven?’ Uit de hoek van de klas klonk gekreun, de bruin getinte jongen stond op en slofte naar voren. Met de stapel boeken in zijn hand kwam hij de rijen bij langs. Toen hij bij Suze was aangekomen liet hij de stapel boeken op haar tafel ploffen en stak zijn hand uit.
‘Hee, ik ben Youssef. Spot niet met mijn buitenlandse naam, want ik ben er trots op.’ Een paar meiden voor hen grinnikten. Suze schudde zijn hand en glimlachte naar hem.
‘Hoi.’ Weer keek Suze om zich heen, en bekeek de mensen aandachtig. Opeens viel een jongen haar op. Hij had bruine haren, die warrig zaten door de gel die erin zat. Hij draaide zich om, en lachte naar een meisje. Zijn ogen glinsterden even, toen hun blikken zich kruisten. Snel wierp Suze haar blik ergens anders op. Maar al snel betrapte ze zichzelf erop dat ze weer naar hem keek. De jongen, die in gesprek was met een meisje achter hem, had zijn haar warrig met gel ingesmeerd, maar toch zat het perfect. De blauwe ogen hield hij op het meisje gericht, en als hij lachte, lachten zijn ogen mee. Al snel vroeg meneer van Dronten weer om stilte, en was Suze weer afgeleid. Meneer van Dronten gaf geschiedenis, en dit jaar zouden ze zich met de 18e eeuw tot nu bezighouden. Toen ze de inleiding van het boek hadden doorgenomen, ging de bel. Suze stond op, en gooide haar Allstar tas op haar schouder. Ze liep onwennig uit de klas, en keek om zich heen. Waar gingen haar klasgenoten heen? Opeens sloeg een hand haar op de schouder. Geschrokken keek ze om. De lachende ogen van Joy keken haar aan.
‘Hoi! Was je alweer vergeten dat ik je zou assisteren vandaag?’ Suze moest lachen om de enthousiaste bui van Joy. Joy raasde verder over vakantie en dieren en school, over de vervelende leraren en leuke jongens die een klas hoger zaten.
‘Oja, we moeten trouwens naar lokaal 2.23, dus we lopen een beetje de verkeerde richting op, maar dat maakt niet zoveel uit. Kom!’ Joy sleurde Suze mee naar de wc’tjes.
‘Weetje wat, ik ga je even een rondleiding geven, dan hoeven we niet naar Duits.’ Lachend liep Suze achter Joy aan, die haar de hele school liet zien.

Laatst bijgewerkt door Kirstenn. op 24 mei 2009 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 19:31 
Blijft hangen

Haha, dat klinkt als de verhalen die ik las.
Je hebt een goed gevoel voor schrijven! Ga zo door!

Probeer het spannend te blijven houden. Als het voorspelbaar wordt dan is het verhaal minder leuk dan dat er verwacht word.

En je mag er best om heen draaien.. zoals flashbacks of een beschrijving van iemands lippen, ogen, gedrag. Iemands verleden, blah blah blah.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 mei 2009 19:43 
Special member

Bedankt voor het commentaar! (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 13:20 
Special member

Stuk 2. Suze

‘Bedankt voor het rondleiden, Joy!’
‘Graag gedaan,’ klonk Joy’s stem, terwijl ze wegfietste. Suze voelde zich weer een beetje bekeken nu Joy er niet meer was. Weer wat onwennig liep ze door de school, om haar jas op te halen.
‘Hé!’ klonk het opeens naast haar. Wat geschrokken keek Suze om, maar het bleek niet voor haar te zijn. Plotseling botste ze tegen iets of iemand op. Een paar sterke armen hielden haar vast om te voorkomen dat ze viel.
‘Woo, rustig aan! Eén dag op school en meteen alweer ongelukken veroorzaken.’ Toen ze een beetje bang boven zich keek, zag ze de blauwe ogen van de jongen die ze in de klas had gezien.
‘Oh, sorry! Het spijt me!’ stamelde Suze. De jongen lachte, en knipoogde even naar haar. ‘Geeft niks, joh. Je deed het niet met opzet, toch? O, ik heb me trouwens nog helemaal niet voorgesteld.’
De jongen stak zijn hand naar voren, en zei: ‘Ik ben Kars, hoi.’
‘Hai, Kars.’ zei Suze, terwijl ze zich nog steeds een beetje schaamde. De jongen begon weer te lachen, en zei dat het echt niks uitmaakte. Suze glimlachte ook, maar zei dat ze er nu snel vandoor moest, om haar ouders te helpen met de verhuisdozen.
‘Zal ik anders helpen? Ik wil wel weten waar je woont, en vanmiddag heb ik toch niks zinnigs te doen.’ Verbaasd keek Suze hem aan. Hij meende het. Suze knikte blij, en vertelde dat er nog een hoop te doen was.
‘Laten we dan maar gaan,’ zei Kars, terwijl hij zijn jas aandeed. Suze liep naar buiten en zette haar fiets van het slot. Terwijl Kars voor de school stond te wachten, sprong Suze op haar fiets, en fietste naar hem toe. Zijn blauwe ogen op haar gericht. Opeens schoot het door haar door dat ze hem best wel leuk vond. Meteen zette ze die gedachte van zich af. Haar vorige verkering had 8 maanden geduurd, en het was nog geen halfjaar uit, dus ze vond dat ze even rustig aan moest doen. Rustig aan, Suus. Je zit hier nog geen dag op school of je vind al iemand leuk? Dat kan geen echte liefde zijn.

Thuis aangekomen keken Ramon en Jill verbaasd op toen Suze met Kars binnen kwam stappen.
‘Hallo!’ zei Jill, terwijl ze een verbaasde blik naar Suze wierp.
‘Dag mevrouw, ik ben Kars, ik zit bij Suze in de klas.’ Ook Ramon stond op, en liep naar Kars toe.
‘Hoi, ik ben de vader van Suze, Ramon.’ Kars knikte, en keek om zich heen.
‘Wat een mooi huis, zeg! Woonden jullie eerder ook al buiten de stad?’ Alle drie schudden ze hun hoofd. Ramon vertelde over hun vorige woonplaats, terwijl Jill thee zette. Na een kwartiertje stonden ze op, en begonnen met dozen heen en weer te slepen. Toen de meeste dingen op hun plaats stonden, en de dozen uitgepakt konden worden, was het alweer tegen het zessen.
‘Als je wil, mag je hier wel komen eten,’ bood Jill aan, terwijl ze de tafel alvast dekte. ‘Nee, nee, bedankt!’, zei Kars, ‘ik vond het heel gezellig hier, maar ik moet er nu toch vandoor.’ Samen met Suze liep hij naar buiten. ‘Ik vond het echt gezellig, Suze. Ik zie je morgen weer!’ Suze zwaaide hem uit, tot ze hem niet meer zag. Toen draaide ze zich uit, en keek recht in de spiegel die in de tuin stond. Ze betrapte zichzelf op een gelukzalige glimlach.

Toen Suze in bed lag, was ze kapot. Die avond hadden Jill, Ramon en Suze met z’n allen alle spullen op de juiste plek gezet. Er was veel verschoven, en verplaatst, totdat Jill het goed vond staan. Suze keek naar de lichtrode muur met witte handafdrukken. Samen met haar vader hadden ze de handafdrukken erop gezet. Het was een leuke dag geweest. Suze knipperde met haar ogen, en probeerde de slaap te vatten. Ook al was ze kapot, de slaap wou niet komen. Op haar netvlies verscheen Kars weer. Zijn lach als hij haar aankeek, de bruine haren die in zijn gezicht lagen. Suze kroop diep onder de dekens, en probeerde zich voor te stellen hoe het zou zijn als Kars haar vriendje was. Als hij zijn arm om haar heen zou slaan, of als hij .. Met die gedachte viel Suze in slaap.

Een verschrikkelijk geluid vulde Suze’s kamer. Suze kreunde en sloeg op de wekker die in haar bed lag. Het geluid was meteen afgelopen. Met één oog nog gesloten keek Suze hoe laat het was. Kwart voor 7, over een kwartiertje moest ze eruit. Suze rekte zich uit en keek naar de ramen. Haar vader was al langs geweest, de gordijnen waren al open. Suze ging rechtop zitten en deed de radio zachtjes aan. Terwijl ze zo een beetje wakker probeerde te worden, kwamen de dromen van vannacht weer op. Kars had al verkering. Met een knap meisje, waar hij zo te zien helemaal gek op was. Suze was wakker geworden, en had tegen zichzelf gezegd ‘dat het maar een droom was’. Toen bedacht ze zich dat ze hem wel heel leuk vond. Ze probeerde ergens anders aan te denken, maar steeds kwam Kars weer in beeld. Je kon toch niet verliefd zijn na één dagje op een nieuwe school? Waarschijnlijk vond ze hem gewoon knap en leuk, en hij was inderdaad aardig, maar ze kende hem nauwelijks. Het kon niet.
De wekker ging weer, en Suze zette het ding uit. Ze sprong uit bed en deed het raam open en voelde de frisse ochtendwind door haar haren waaien. Suze liep te trap af en opende zachtjes de deur van de badkamer. Daar draaide ze de deur op slot en liet de warme stralen over haar lichaam stromen. Na vijf minuten draaide ze de kraan uit en droogde zich af. Ze trok haar kleren aan en liep naar beneden. Daar stond Ramon al brood te smeren voor zijn werk. Hij had een paar dagen vrij gekregen, maar vandaag moest hij ook weer aan de bak. ‘Goeiemorregeee!’, zei Suze uitgebreid tegen haar vader. Een gemompel kreeg ze terug terwijl ze naar de kast liep om haar brood te pakken. Een bord en een glas melk stonden al klaar op tafel, en toen Suze ook haar brood gesmeerd had, zaten Ramon en Lea samen te eten. Het was stil, maar dat was Suze wel gewend. Ramon moest altijd even wakker worden. Na het eten liep Suze naar boven om zich klaar te maken voor school. Ze poetste haar tanden en borstelde haar haar. Zou ze het vandaag maar weer eens in een staart doen? In de spiegel op haar tafeltje keek ze met een schuin hoofd naar zichzelf en kneep één oog dicht. Ze pakte haar mascara en maakte haar ogen op. Daarna rende ze de trap weer af, greep haar tas, en zei haar moeder gedag. Suze rende naar haar fiets, sprong erop, en racete weg, op weg naar school. Daar aangekomen was de eerste bel al gegaan. Suze snelde naar binnen, terwijl ze uit haar tas de plattegrond trok. Ze moest op de eerste verdieping zijn, daar staat de 1 voor, maar welk lokaal? 1.23 dacht ze gezien te hebben. 1.23, naar boven, en dan het eerste lokaal links. Suze gooide haar jas over één van de kapstokken en rende de trap op. Het zou niet handig zijn om op de tweede dag al te laat te komen. Hijgend kwam ze bij lokaal 1.23 aan. Ze klopte op de deur, en terwijl ze wachtte op antwoord, probeerde ze haar ademhaling weer op peil te krijgen. De deur ging op en een vrouw met een puntige neus waar een bril op stond keek Suze aan.
‘Ja, jongedame?’
‘Sorry dat ik te laat ben, ik ben nog nieuw hier.’ Suze wou langs de vrouw stappen, maar toen bleef ze plotseling staan. De ogen van 6e klassers stonden haar aan te staren.
‘Hé, kleintje, verkeerde klas te pakken?’ klonk het van achter.
‘Shit!’ fluisterde Suze tegen zichzelf, terwijl ze rood aanliep. Ze draaide zich op haar hakken op, mompelde nog een ‘sorry’ naar de vrouw, en snelde naar buiten. Op de gang knipperde ze even met haar ogen, en gooide haar tas van haar rug. Waar moest ze in dán zijn? Toen ze het papier wou pakken waar haar lesrooster op stond, kwam een meisje langslopen. ‘Haai, jij bent toch Suze?’ klonk een wat vernederende stem van achter naar. Suze draaide zich om en keek in de donkerbruine, bijna zwarte ogen van een meisje uit haar klas.
‘Volgens mij had ik me nog niet voorgesteld, ik ben Danique.’ Danique zwiepte haar golfende, zwarte haren naar achter, en liet haar prachtig opgemaakte ogen langs Suze’s lichaam glijden.
Suze knikte glimlachend naar haar. ‘Hoi.’
Danique keek een beetje verlagend naar Suze, en wenkte toen achter haar.
‘We moeten in lokaal 1.28 zijn, volgens mij heb jij een behoorlijke blunder gehad met het lesrooster of niet?’ Danique lachte scherp, maar opeens verharde haar blik.
‘Is het waar dat Kars gister met jou mee naar huis ging?’
Suze keek haar verbaasd aan: ‘Ja, dat klopt. Hoezo?’
Het leek alsof er een bom ontplofte. Danique begon te schreeuwen. ‘Hoezo? Wat nou hoezo? Wie mag er nu vragen hoezo? Waarom was Kars met jou mee? Wat moet je met mijn vriendje? Je wil hem afpakken, is het niet? Blijf met je poten van hem af!’
Geschrokken deinsde Suze achteruit. ‘Ik.. Kars.. ik wou niet..’ Danique kwam dichterbij, en keek Suze dreigend aan.
‘Nog één keer, of ..’
‘Danique, doe es ff normaal, man!’ Kars kwam aanlopen, met een rood hoofd van het fietsen. Hijgend kwam hij bij hen staan.
‘Doe es ff normaal,’ herhaalde hij nog eens.
Danique keek hem aan. ‘Ik maak haar alleen even duidelijk dat wij niet te breken zijn!’
Kars keek Suze aan. ‘Het was niet haar bedoeling je zo te laten schrikken, hoor!’
Suze lachte vriendelijk, en zei dat er niks aan de hand was, en dat ze het wel snapte. Danique glimlachte naar haar, maar toen Kars even een andere kant op keek, gooide ze een giftige blik naar Suze toe. De deur ging open en het drietal mocht naar binnen komen. Suze kon niet opletten. Hij had al een vriendin. En wat voor een vriendin. Was ze maar nooit verhuisd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 14:19 
Blijvertje

super om te lezen. zit wel wat spanning in nu.
ga zo door. (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 14:44 
Trouwe Member

ik vind het al een heel leuk verhaal.
ben benieuwd als het af is..

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 16:37 
ForumFan

ik vind het ook erg leuk om te lezen ;)

Ga zo door zou ik zeggen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 17:05 
Special member

bedankt voor de reacties & het commentaar natuurlijk (:
Zeg het gerust als je iets irriteert oid!
Bedankt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur