Het is 09 feb 2012 02:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: verhaal: Perfect verbroken
BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 19:56 
Blijvertje

jaa nice. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009 11:45 
ForumFan

Wil ook meer lezen :)... Goed geschreven!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009 13:24 
Trouwe Member

ik wil ook meer lezen.. :)
ik vind het echt een heel goed verhaal

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 mei 2009 18:53 
Special member

Stuk 7.

‘Hai.’ Kars glimlachte zelfverzekerd. Suze keek hem even aan. Toen glimlachte zij ook. ‘Goeiemiddag.’ Kars ging op de picknicktafel zitten die een paar meter verderop stond. Hij klopte naast hem op het bankje, en schoof een stukje op. Dankbaar ging Suze naast hem zitten.
‘Weet je. Ik wil je wat vertellen.’
Suze keek met een luisterend gezicht naar Kars. Ze zag dat hij slikte voordat hij verder praatte.
‘Toen je een paar weken geleden bij ons op school kwam, is er iets gebeurd. Ik weet niet precies hoe het kwam, maar..’ Kars keek even om zich heen. ‘..maar vanaf dat moment loopt het niet helemaal goed tussen Danique en mij. Het is alsof er een Berlijnse Muur tussen ons is geplaatst, we kunnen elkaar niet meer vinden. Het klinkt misschien raar in jou oren, dat ik dit met jou bespreek, maar later zal je snappen waarom ik het aan jou vertel.’
In Suze’s buik begonnen vlinders heen en weer te vliegen. Bedoelde hij misschien dat hij haar leuk vond? Meteen wuifde Suze die gedachte weer weg. Jee, Suus! Doe normaal, hij probeert gewoon zijn verhaal te vertellen! Ze keek Kars aan. Met zijn blauwe ogen keek hij haar onschuldig aan.
‘Eigenlijk mag ik niet tegen je liegen. Hm, eigenlijk lieg ik niet. Of toch wel?’
Nadenkend keek Kars naar Suze.
‘Oké, ik sta niet echt te liegen, maar de hele waarheid spreek ik ook niet. Ik vertel het ook maar gewoon. Sinds het moment dat jij in onze klas kwam, kan ik je niet uit mijn hoofd krijgen.’
Met open mond keek Suze naar Kars. Meende hij nou wat hij daar net zei? Of had ze het niet goed begrepen? Kars keek afwachtend naar Suze. O, ze moest natuurlijk wel antwoord geven. ‘Eeh,’ hakkelde Suze. ‘ik.. Ik weet niet echt wat ik moet zeggen,’ fluisterde ze, een beetje verlegen. Toen realiseerde ze zich dat dit gevaarlijk was. Danique zou de hele klas tegen haar opzetten, Kars zou problemen krijgen, met zijn vrienden, en ook met de rest. Zijn reputatie zou naar de maan zijn. Nee, nu moest zij liegen. Het was een leugen om eigen bestwil.
‘Kars, ik ben eigenlijk gevleid door wat je zegt, maar je moet Danique niet opgeven. Ze is je leven, en ik ga haar plaats echt niet innemen. Ik zou het niet eens kunnen, want ik voel niks voor je. Sorry.’ Kars’ ogen leken even te veranderen in blauwe, heldere tranen. Maar in plaats daarvan verscheen er een glimlach op zijn gezicht.
‘Ach, ik denk dat het zo’n vleug is. Waarschijnlijk ken ik je nog niet goed genoeg.’ Kars sprong overeind, gaf Suze een klap op haar schouder en wou naar Davy en Youssef lopen. Toen draaide hij zich om en zei: ‘Ga je vanmiddag mee naar mijn huis? Mijn ouders willen wel eens weten wie je bent!’
Suze keek hem aan. ‘Ja, gezellig. Ik zie je na school wel!’ Kars knipoogde en liep verder. Suze zuchtte diep. Dit wou ze helemaal niet. Kon ze hem maar vertellen wat ze voor hem voelde. Maar het kon niet. Het kon gewoon niet. Het was onmogelijk. Suze kon het niet voorkomen dat er een traan over haar wang gleed. Verwoed veegde ze hem weg. Nog een traan volgde.

‘Hallo, Suze!’ Een vriendelijk gezicht verscheen om de deur van Kars’ kamer. Suze stond op. ‘Dag meneer, ik ben Suze.’
Het gezicht lachte, en zei: ‘Ja, dat had ik al wel door! Ik ben Jack, de vader van Kars.’
Kars draaide met zijn ogen, en duwde zijn vader uit het deurgat.
‘Pa, ga nou maar weg!’ Jack lachte weer, en verdween. Kars ging naast Suze op het bed zitten.
‘Aardige man hoor, maar ik was bezig met vertellen. Waar was ik gebleven? Oja! Toen ik dus 11 jaar oud was, begon ik met gitaar spelen. De elektrische gitaar kwam een halfjaar later, en daar werd ik helemaal verslaafd aan. Ik voelde me echt naakt zonder gitaar!’ zei Kars lachend, terwijl hij voorzichtig over de snaren van de elektrische gitaar streek. Suze keek stil naar Kars. Kon ze hem nou maar vertellen wat ze voor hem voelde. Nee, Suze, dacht ze bij zichzelf, ga nou niet hier in Kars’ bijzijn janken.
‘Wil je ook even proberen?’ vroeg Kars, terwijl hij haar vragend aankijkt. Zonder erbij na te denken knikte Suze ‘ja’. Kars overhandigde de elektrische gitaar, en legde uit hoe je hem vast moest houden. Omdat het nogal lastig was uit te leggen, vroeg Kars of ze tussen zijn benen wou zitten zodat hij het voor kon doen. Suze weifelde. Om niks te laten merken deed ze toch wat hij vroeg. Langzaam ging ze tussen Kars’ benen zitten. Toen hij zijn armen om haar heen sloeg, voelde ze een schok door haar hele lichaam.
‘Wat doe je?’ zei ze geschrokken, terwijl ze haar stem onder controle probeerde te houden. Zonder iets te zeggen pakte Kars voorzichtig haar handen, en legde ze op de juiste plaats. ‘Kijk, als je een akkoord aan wil slaan, bijvoorbeeld de G, dan zet je je vingers zó neer.’ Met zijn handen zette hij Suze’s vingers voorzichtig op de juiste fret neer, en liet zijn plectrum over de snaren glijden. Een warm, helder geluid klonk vanuit de gitaar. Suze keek verbaasd en blij tegelijk naar Kars. Die glimlachte, en zette haar vingers weer anders neer.
‘Een C akkoord,’ zei hij, toen Suze hem vragend aankeek. Weer liet Kars zijn plectrum over de snaren glijden, en weer klonk een warm en helder geluid uit de gitaar. Toen pakte Kars de gitaar weer in zijn handen, terwijl hij zijn armen nog steeds om Suze heen had. Hij begon traag een liedje te spelen. Het was zo rustig, en zo mooi dat Suze een warm en verliefd gevoel in haar lichaam kreeg. De neiging om haar hoofd tegen Kars wang aan te leggen was zo groot, dat ze zichzelf bijna niet meer in kon houden. Het kan best, dacht Suze bij zichzelf, jullie voelen allebei wat voor elkaar, alleen Danique staat nog in de weg. Voorzichtig legde Suze haar hoofd tegen Kars wang aan. Kars bewoog geen spier. Hij speelde het lied verder, en het leek even alsof hij met zijn wang over Suze’s hoofd wreef. Toen realiseerde Suze wat ze deed. Ruw duwde ze zich van Kars af, en doordat Kars schrok, liet hij zijn elektrische gitaar vallen. Met een denderend geluid en valse noten viel het ding op de houten vloer. Geschrokken deinsde Suze achteruit.
‘Sorry, sorry! Ik wou.. Ik bedoelde..’
Met strakke bewegingen pakte Kars zijn gitaar van de grond. ‘Ik hoop voor je dat hij het nog doet.’
Suze kon zichzelf wel voor haar hoofd slaan. Wat doe ik nou? Waar ben ik nou mee bezig? In die paar weken ben ik erachter gekomen dat hij het enige is dat ik wil, en waar ik naar verlang, dat hij de reden is waarom ik naar school ga. Waarom doe ik dit?
‘Kars, het spijt me. Ik bedoelde het niet zo.’
Koel keek Kars haar aan. ‘Dit ding, is mijn lust en mijn leven,’ zei hij alleen, terwijl hij controleerde of de gitaar beschadigd was. Hij zette het ding terug in zijn rek, en liep zonder iets te zeggen naar beneden. Suze wou hem achterna lopen, maar iets in haar zei dat ze hem even alleen moest laten. Langzaam liet ze zich op zijn bed zakken. Ze bekeek zijn kamer. In de hele kamer hingen posters aan de muur van voetballers, gitaristen en van zijn familie. Naast zijn bed stond een bedkastje, waarop een fotolijstje stond waar een foto van een vrouw. De vrouw lachte, en haar ogen leken mee te lachen. Het waren de ogen van Kars. Was dat zijn moeder? Was ze..? Geschokt keek Suze naar het lijstje, haar ogen werden nat. Er drupte een traan op het fotolijstje. Met de mouw van haar vest veegde ze voorzichtig langs de foto. Toen voelde ze dat er naar haar gekeken werd. Voorzichtig keek ze op. Kars stond in de deuropening. Het leek wel of hij niet wist wat hij moest zeggen. Toen kwam hij naar haar toe.
‘Sorry van die uitval van net. Ik.. Sorry, ik.. is het mijn schuld dat je huilt?’ Kars sloeg een arm om Suze een. Suze lachte.
‘Nee, ik moet niet zo dom doen. Ik moet sorry zeggen. Het spijt me van je gitaar.’
Kars sloeg op zijn bed. ‘Er is helemaal niks kapot, en het kan gebeuren. Ik moet me niet zo laten meeslepen.’ Met de rug van zijn hand ving hij de traan die van Suze’s wang liep, op. Hij keek haar aan, en kwam traag dichterbij. Suze leek veranderd in een standbeeld. Duizenden gedachtes rolden door haar hoofd, elektrische schokjes door haar hele lichaam. Totdat Kars lippen even langs haar wang te voelen waren. Suze keek hem als versteend aan. Kars stond op en pakte een zak snoep van zijn tafel. Alsof er niets gebeurd was, gooide hij die naar haar toe. Hij knipoogde even naar haar, en liep naar zijn nachtkastje. Hij pakte de foto van de vrouw, en keek er even naar. Toen legde hij die op de kop weer terug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2009 12:44 
Trouwe Member

het word echt steeds beter...
je bent echt goed bezig ^O^

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2009 16:46 
ForumFan

tamara_v schreef:
het word echt steeds beter...
je bent echt goed bezig ^O^

zoals tamara zegt, helemaal mee eens :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 mei 2009 18:34 
Special member

Stuk 8. Suze

‘Ik vond het erg gezellig, kom nog maar eens langs!’ Jack bedankte Suze voor de gezelligheid. Suze knikte lachend. Kars ging haar voor naar de deur, en liet haar uit. Ze kletsten nog even na bij de schutting, toen Danique aan kwam fietsen. Toen ze Suze zag praten met Kars, veranderde haar gezichtsuitdrukking en kneep ze haar ogen samen. Kars zag haar aankomen. Snel kapte hij het gesprek af, en liep Danique tegemoet.
‘Hee, zet je fiets maar vast achter neer, ik kom er zo aan, even Suze uitlaten,’ zei hij. Danique perste haar lippen op elkaar, maar zei niets. Kars keek haar na totdat ze om de hoek verdwenen was. Toen keek hij even schuldig naar Suze, en drukte een vluchtige kus op haar wang. Toen verdween hij achter Danique aan. Suze was te verbouwereerd om iets te bewegen. Haar wang gloeide.

Starend naar de witte handafdrukken op haar muur zat Suze in haar bed na te denken. Haar gedachten gingen weer terug naar vanmiddag. Ze voelde Kars’ lippen weer op haar wang, en met een glimlach voelde ze met haar vingers voorzichtig over haar wang. Hij had haar echt gekust. En zo teder. Suze liet haar hoofd weer in het kussen vallen. Het was een leuke middag. Maar toch was dit niet goed. Kars moest niet zo doen. Ze had al gezegd dat ze niks wou en dat ze hem niet leuk vond. Het was dan wel niet de waarheid, maar ze kon toch niet anders? Alleen maar om zo’n puberteitliefde, waar hij dan al zijn vrienden voor kwijtraakte?
De deur ging open en Jill’s hoofd kwam tevoorschijn. Toen ze zag dat haar dochter nog niet sliep kwam ze glimlachend op de rand van het bed zitten.
‘Hee, lieverd. Hoe was het vandaag, meis?’
Suze lachte even naar haar moeder. ‘Het was gezellig, mam.’
‘Weetje waar ik over na zat te denken? Ik hoorde via via dat Kars en zijn vader alleen woonden, is het niet?’
Suze haalde haar schouders op. ‘Ik weet het niet, hij heeft er nog nooit wat over verteld. Volgens mij zijn ze gescheiden ofzo, maar hij wil er duidelijk niet over praten, dus ik laat het maar zo. Als hij wil praten, dan geeft hij het vanzelf aan, toch?’
Jill lachte even en zei: ‘Ja, je hebt gelijk. Maar misschien moet je zijn vader maar eens uitnodigen hier te komen, en dan neem je Kars ook mee. Dat zullen ze vast gezellig vinden.’
Suze knipperde even met haar ogen en rekte zich even uit. ‘Ja, ik zal het wel vragen. Maar je moet ze ook niet opdringen om te komen. Ik vraag wel of ze een keer zouden willen komen, en dan kunnen ze ons wel bellen.’
Jill woelde even door Suze’s haar en drukte een kus op haar voorhoofd. ‘Dat is goed, lieverd. Ga nu maar snel slapen, morgen moet je er weer vroeg uit.’ Met die woorden vertrok Jill, en nog geen tien minuten later vielen de ogen van Suze dicht in een droomloze slaap.

Suze opende haar ogen. Wat was het licht! Je kon echt merken dat het weer zich naar de zomer begon toe te werken. Suze rekte zich eens flink uit. Ze had heerlijk geslapen, en was helemaal uitgerust. Ze schudde haar blonde haar naar achter en sprong uit bed. Nadat ze haar spullen bijeen had geraapt en zich had gewassen en omgekleed, huppelde ze naar beneden. Daar was het erg stil. Suze keek naar buiten en liep naar het keukenraampje toe. Die zette ze open en ze hoorde de vogels in de bomen fluiten. Toen ze de koelkast opendeed om de yoghurt te pakken, viel haar blik op een briefje op tafel.

Goedemorgen lieve dochter van ons,
Heb je lekker geslapen? Volgens mij ben je ons vergeten te vertellen dat je het 3e moest beginnen. We hebben je lekker laten slapen. Heel veel succes op school!
Dikke zoen, papa en mama

Snel keek Suze naar het keukenklokje. Nee, hé. Half 10! De tweede les was al begonnen! Als een haas begon ze haar brood te smeren en propte ze een ongesmeerde boterham naar binnen. Terwijl ze haar tanden poetste, borstelde ze haar haar, en toen ze erachter kwam dat dat echt niet werkte, legde ze haar borstel neer en schrobde over haar tanden. Daarna bracht ze zo snel mogelijk haar make-up op, en racete naar buiten.
Toen Suze eenmaal op de fiets zat, bedacht ze zich dat ze de achterdeur niet op slot had gedaan. Ze keerde zich om en ging op de trappers van haar fiets staan. Waarom moest ze dat net vandáág vergeten?! Even later had ze ook de achterdeur op slot gedaan en fietste ze snel weer verder. Toen ze de stad binnen kwam fietsen, en de hoek naar het winkelcentrum wou omslaan, kwam haar een fietser tegemoet rijden. Met zijn capuchon ver over zijn hoofd en zijn schooltas slordig op zijn bagagerek fietste hij met een noodgang langs Suze. Verbaasd keek ze de jongen na. Plotseling veranderde de blik in haar ogen. Dat.. Dat was Kars.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jun 2009 13:54 
Blijvertje

we want more, we want more. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2009 13:51 
Trouwe Member

Veer schreef:
we want more, we want more. :D

jaaa!!! :Y

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 12:32 
Trouwe Member

Waar ben je nou? :'(
ik wil ook meer lezen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2009 17:54 
Professioneel Kletstante

Ik ook :P!

I am the voice in the fields when the summer’s gone
The dance of the leaves when the autumn winds blow
Now do I sleep throughout all the cold winter long
I am the force that in springtime will grow

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2009 07:27 
Special member

Sorry jongens! ^^
Ik post er zo weer een stukje bij, maar ik heb het nogal druk met school, vandaar dat er niet zoveel bijkomt.
Ik zal proberen snel weer een groot stuk erbij te doen!

Bedankt voor de reacties! (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2009 07:29 
Special member

Stuk 9. Kars

Waarom moesten ze het nou net in de dagopening over de dood hebben? Verwoed wreef Kars de tranen van zijn wangen. Al de beelden kwamen weer terug. Meneer Norrit wist ervan, maar toen Kars vroeg of hij even de klas uitmocht, verbood hij het streng en duidelijk. Zijn klasgenoten hadden de leraar raar aangekeken, en gemompel was opgestegen. Toen de klas verder praatte over het onderwerp, waren de beelden zo hard teruggekomen, dat Kars het niet meer aankon, en wegrende. Nadat hij de deur uitwas keek hij nog even achterom, en zag zijn klasgenoten wild gebaren met de leraar. Kars rende weg, weg van school. Toen hij buitenkwam en de frisse ochtendlucht insnoof, voelde hij zich weer iets rustiger worden. Hij was op zijn fiets gesprongen en naar het park geracet. Onderweg voelde hij de ogen van mensen in zijn rug prikken, maar hij had zijn capuchon opgedaan, en hen niet aangekeken. Nu zat hij onder de grote eik aan een smal watertje dat door het park liep. Dit plekje zat net achter het hek, en er was bijna niemand die hier kwam. Helemaal afgesloten van de wereld achter hem, gooide Kars steentjes in het water. Hij staarde naar de golfjes die zich steeds verder uitspreiden. Wat rustig en stil was hier. Kars haalde eens diep adem en sloot zijn ogen. Hier kwam hij echt tot rust. Plotseling hoorde hij gekwaak en geplons in de verte. Kars sprong op en rende naar de plek waar het geluid vandaan kwam. Daar aangekomen zag hij een moedereend samen met haar kleine, jonge eendjes vechten met een grote roofvogel. Kars begon te schreeuwen en hij wapperde met zijn armen. De roofvogel probeerde nog even een klein eendje te pakken te krijgen, maar toen vloog hij weg. Kars sprong over het watertje naar de andere kant, en pakte een jong eendje in zijn handen. Het beestje was meer dood dan levend, en hapte met moeite naar adem. Het bloed drupte al snel van Kars handen af, en terwijl de andere eendjes vrolijk verder kwetterden, zocht Kars in zijn tas naar iets wat het bloeden kon stoppen. Toen hij niks kon vinden, trok hij zijn vest uit, en wikkelde het jonge eendje erin. Het beestje was intussen gestopt naar adem te happen, maar bloedde nog steeds, en keek angstig naar Kars. Die pakte het eendje zorgvuldig in, en sprong weer naar de overkant. Hij liep voorzichtig terug naar de grote eik, en ging daar weer tegenaan zitten. Het jonge eendje keek nu nieuwsgierig om zich heen, en probeerde zich uit het vest te wringen. Kars had het brood dat hij voor school gesmeerd had gepakt, en begon het in kleine stukjes aan het eendje te voeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jun 2009 16:04 
Special member

Kirstenn. schreef:
Stuk 9. Kars

Waarom moesten ze het nou net in de dagopening over de dood hebben? Verwoed wreef Kars de tranen van zijn wangen. Al de beelden kwamen weer terug. Meneer Norrit wist ervan, maar toen Kars vroeg of hij even de klas uitmocht, verbood hij het streng en duidelijk. Zijn klasgenoten hadden de leraar raar aangekeken, en gemompel was opgestegen. Toen de klas verder praatte over het onderwerp, waren de beelden zo hard teruggekomen, dat Kars het niet meer aankon, en wegrende. Nadat hij de deur uitwas keek hij nog even achterom, en zag zijn klasgenoten wild gebaren met de leraar. Kars rende weg, weg van school. Toen hij buitenkwam en de frisse ochtendlucht insnoof, voelde hij zich weer iets rustiger worden. Hij was op zijn fiets gesprongen en naar het park geracet. Onderweg voelde hij de ogen van mensen in zijn rug prikken, maar hij had zijn capuchon opgedaan, en hen niet aangekeken. Nu zat hij onder de grote eik aan een smal watertje dat door het park liep. Dit plekje zat net achter het hek, en er was bijna niemand die hier kwam. Helemaal afgesloten van de wereld achter hem, gooide Kars steentjes in het water. Hij staarde naar de golfjes die zich steeds verder uitspreiden. Wat rustig en stil was hier. Kars haalde eens diep adem en sloot zijn ogen. Hier kwam hij echt tot rust. Plotseling hoorde hij gekwaak en geplons in de verte. Kars sprong op en rende naar de plek waar het geluid vandaan kwam. Daar aangekomen zag hij een moedereend samen met haar kleine, jonge eendjes vechten met een grote roofvogel. Kars begon te schreeuwen en hij wapperde met zijn armen. De roofvogel probeerde nog even een klein eendje te pakken te krijgen, maar toen vloog hij weg. Kars sprong over het watertje naar de andere kant, en pakte een jong eendje in zijn handen. Het beestje was meer dood dan levend, en hapte met moeite naar adem. Het bloed drupte al snel van Kars handen af, en terwijl de andere eendjes vrolijk verder kwetterden, zocht Kars in zijn tas naar iets wat het bloeden kon stoppen. Toen hij niks kon vinden, trok hij zijn vest uit, en wikkelde het jonge eendje erin. Het beestje was intussen gestopt naar adem te happen, maar bloedde nog steeds, en keek angstig naar Kars. Die pakte het eendje zorgvuldig in, en sprong weer naar de overkant. Hij liep voorzichtig terug naar de grote eik, en ging daar weer tegenaan zitten. Het jonge eendje keek nu nieuwsgierig om zich heen, en probeerde zich uit het vest te wringen. Kars had het brood dat hij voor school gesmeerd had gepakt, en begon het in kleine stukjes aan het eendje te voeren.

OPLETTEN JONGENS, HIER KOMT HET NIEUWE STUK BIJ AAN:

‘Ik noem je Puck,’ zei hij zachtjes, terwijl hij over het donzige kopje aaide. Plotseling hoorde hij geritsel achter zich. Verschrikt sprong hij overeind, en legde het vest in zijn tas, zodat Puck er niet uit kon klimmen. Behoedzaam liep hij op zijn tenen naar het hek, en keek voorzichtig door de bosjes. Toen werden zijn ogen groot van verbazing. Het was Suze! Zonder erbij na te denken stapte hij naar voren, en zei: ‘Hee,’
Verbaasd keek Suze hem aan, en toen lachte ze lief naar hem. ‘Hee, hoi! Zit je hier! Ik heb je de hele tijd lopen zoeken, joh!’ Toen bekeek ze het hek, en zei: ‘Hoe kom je hier overheen?’
Kars sprong op een lage tak van de eik, en ging erop zitten. ‘Kom maar hier, ik trek je er wel overheen.’ Even keek Suze hem aan, maar toen veranderde de twijfelende blik in haar ogen, in zelfverzekerdheid. Een paar minuten later zat Suze naast Kars tegen de eik aan. Toen bedacht Kars zich Puck weer.
‘Moet je kijken!’ Hij pakte het vest dat in zijn tas lag, en tot zijn opluchting zat Puck er nog in. Suze keek met open mond naar het beestje, en toen keek ze naar Kars.
‘Hoe.. Hoe heb je.. Heb je..?’ zei ze, terwijl ze het vest overhandigd kreeg. Voor dat Kars kon antwoorden, riep ze verschrikt uit: ‘Aah, hij is gewond!’
Lachend keek Kars haar aan. ‘Toen ik hier zat hoorde ik plotseling allemaal lawaai, en toen ben ik even gaan kijken. Er was een roofvogel die het nest bedreigde, en toen ik hem wegjaagde, bleef dit beestje aan de kant liggen. Ik heb hem ingewikkeld in een vest, en toen kwam jij aanzetten.’ Suze keek hem nog steeds met open mond aan. Voorzichtig aaide ze het kopje van Puck, die al aardig brutaal werd, en om meer brood vroeg. Lachend keek ze Kars aan.
‘Ik vind het cool dat je gewoon je vest opoffert voor zijn beestje.’ Kars lachte schaapachtig, maar toen werd zijn gezicht weer serieus.
‘Waarom ben je hier gekomen?’
Het leek alsof Suze haar zelfvertrouwen een beetje verloor. Verlegen keek ze hem aan en zei: ‘Ik zag je fietsen, ik was namelijk nogal laat. En ik schrok een beetje toen ik je zag, en toen dacht ik dat ik wel even achter je aan kon gaan.’
Kars glimlachte, en keek voor zich uit. Toen schudde hij zijn hoofd.
‘Ik wil er even niet over praten, sorry.’
Suze keek hem begrijpend aan. ‘Ik snap het wel.’
Kars schudde weer zijn hoofd, en pakte zijn MP3-speler uit zijn zak, en zette Jeremy Camp op. Terwijl hij strak voor zich uit keek, probeerde hij de beelden die door zijn hoofd gingen te negeren, maar het lukte niet. Panisch rukte hij de dopjes weer uit zijn oren en drukte zijn hoofd tussen zijn knieën. Toen de beelden nog niet verdwenen begon hij zichzelf te slaan. Huilend sloeg hij met zijn vlakke hand op zijn hoofd, om nogmaals te proberen om de beelden uit zijn hoofd te krijgen. Plotseling voelde hij een hand op zijn arm. Geen stem, het bleef stil. Maar het was rustgevend. Kars huilde, zonder geluid te maken. De hand bleef op zijn arm, en aaide hem zachtjes. Kars vond dat fijn. De meeste mensen probeerde de goede woorden te vinden, maar dat hielp niet. Suze deed het op de perfecte manier. Toen Kars geen tranen meer over had, keek hij op. Hij schrok. Suze had haar hoofd achterover gelegd, haar ogen gesloten. Maar de tranen liepen over haar wangen. Kars probeerde de juiste woorden te vinden, maar realiseerde zich dat hij net bij zichzelf had gezegd dat dat niet hielp. Voorzichtig legde hij een arm om haar heen, en drukte haar tegen zich aan. De laatste tranen liet hij over zijn wangen lopen, terwijl Suze naschokte. Toen opende ze haar ogen, en moest even lachen.
‘Wat voor mens ben ik nou weer, hier gewoon om niks zitten te janken.’
Kars keek haar glimlachend aan, en drukte haar nogmaals tegen zich aan. Suze legde zich tegen Kars aan, en keek voor zich uit. Kars bestudeerde haar gezicht. Haar lippen perfect gevormd, haar ogen als het beekje dat voor hen lag. Net zoals.. Suze draaide zich om en keek hem aan.
‘Wat is er?’ fluisterde ze zachtjes.
Kars bleef even stil, en keek bedachtzaam naar zijn vinger, die hij langs haar wang liet glijden.
‘Ik..’ Toen schudde hij zijn hoofd, en keek Suze aan. Die keek hem nog steeds vragend aan. ‘Ik.. Net, liep ik weg omdat..’ Weer schudde hij zijn hoofd.
‘Je hoeft het niet te zeggen, hoor, dat begrijp ik wel.’
Dankbaar keek Kars haar aan. Toen draaide hij zich naar Puck.
‘Wat gaan we doen met dit kleine beestje?’
Suze hield haar hoofd schuin, terwijl ze het lichaampje van het eendje weer aaide.
‘We nemen hem mee,’ besloot ze. Kars stond lachend op, en pakte galant de hand van Suze, die het vest met Puck erin, in haar armen klemde. Hij trok haar om, en pakte de spullen die ze bij zich hadden. Die gooide hij over het hek, en toen hij zelf over het hek geklommen was, nam hij het vest van Suze aan. Daarna klom zij ook over het hek heen. Kars hield zijn armen gestrekt, en toen Suze het laatste stukje sprong, ving hij haar op. Ze keken elkaar aan, en Kars’ drang om zijn lippen tegen de hare aan te drukken werd erg groot. Toen maakte Suze zich los, en liep zonder om te kijken naar haar fiets. Ze stapte op, en reed een eindje verder. Toen keek ze om, en wachtte tot Kars Puck in zijn armen had, en zijn tas op zijn fiets had gezet. Even later fietsten ze samen het park uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jun 2009 09:00 
Te tof voor woorden

Vind het echt een leuk verhaal. Meer!!!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur