Het is 09 feb 2012 02:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: verhaal: Perfect verbroken
BerichtGeplaatst: 24 mei 2009 18:29 
Special member

Stuk 3. Kars

‘Nee, ik vind niet dat je zo tegen haar moet doen. Ze is hier net nieuw, ze kent bijna niemand en direct de tweede dag val je al zo tegen haar uit. Ik heb gister zelf voorgesteld om haar te helpen met het uitpakken van de dozen.’ Kars maakte wilde handgebaren terwijl hij Danique vertelde dat hij het niet met haar aanval tegen Suze eens was. Danique knipperde poeslief met haar ogen, en hing een beetje tegen Kars aan. Die wou haar wegduwen, maar toen Danique een kus op zijn wang duwde, liet hij zich weer meeslepen. Wat had hij ook een geluk met haar. Danique was het meest indrukwekkende meisje van de school, en ze ging met hem! ‘Zullen we vanmiddag iets leuks doen?’ vroeg Danique, terwijl ze met Kars’ krulletjes rond haar vinger liet lopen. Kars leunde achterover, en liet de rug van zijn hand over Danique’s wang glijden, terwijl hij in haar ogen keek. Langzaam kwam hij dichterbij, en drukte een kus op haar oor. Danique giechelde en fluisterde wat in zijn oor.
Plotseling trok hij zich terug. Danique keek hem wat geïrriteerd aan.
‘Wat?’ vroeg ze een beetje bijtend. Kars mompelde.
‘Niks, ik..’
‘Wat?’ vroeg Danique hem nog eens, nu met een verheffende stem.
‘Niek, er is niks oké?’ Danique glimlachte weer poeslief, en wou met haar hand weer in zijn haar woelen. Kars duwde haar weg.
‘Ik ben zo terug, oké?’ Hij liep weg, naar zijn vrienden, en liet Danique verbouwereerd achter.

‘Wow, wat was dat, man?’ vroeg Youssef, terwijl hij een nieuwe zak M&M’s openscheurde. Kars maakte een wegwerpgebaar met zijn hand, en zei:
‘Ach, Danique zat een beetje dom te doen.’
Davy begon te lachen. ‘Gozer, ik dacht dat het allemaal koek en ei tussen jullie was? Je was toch zo blij met haar?’
Kars zuchtte. ‘Ja, dat is ook wel zo. Maar weetje, sinds..’
Youssef en Davy keken hem nieuwsgierig aan. ‘Sinds wat?’
Weer zuchtte Kars diep. ‘Ach, laat ook maar.’
‘Nee, nu moet je het zeggen ook!’
Kars keek zijn vrienden aan. Kon hij het aan hen vertellen? Hij kon ze vertrouwen. Maar Youssef had soms zo’n grote bek, dat hij er van alles uit gooide. Nee, hij hield het nog maar even voor zich.
‘Sinds dat ze soms wat bazig doet, vraag ik me soms af of we wel goed bij elkaar passen.’ Youssef stak weer nieuwe M&M’s in zijn mond, en antwoordde met volle mond wijs:
‘Als jij niet meer wil, neem ik het wel van je over.’
Kars begon te lachen, en duwde Youssef weg. ‘Man, je weet niet wat je mist, vandaag de dag! Danique zoent als..’ Kars bracht zijn vingers naar zijn mond en bracht zijn duim en wijsvinger tegen elkaar aan, bracht er een kus op en hield die in de lucht. De jongens lachten.
Samen liepen samen verder. Danique kwam naar het toe hollen. Ze sloeg een arm om Kars heen en wees lachend naar Suze en Joy die samen op de grond zaten. ‘Moet je dat haar van Suze zien,’ proestte ze. Kars lachte, maar niet van harte. Ook Youssef en Davy lachten wat schaapachtig mee. Danique was soms wat bazig, maar Kars kende haar al zo lang dat hij zich geen schoolleven zonder haar als vriendin zou kunnen voorstellen. Maar als hij aan Suze dacht, kreeg hij kriebels in zijn buik die hij nog nooit eerder bij Danique had gevoeld. Bestonden die ‘vlinders in je buik’ dan echt?

‘Jij bent echt mijn liefje!’ Danique drukte een zoen op Kars’ mond. Vanuit zijn ooghoeken zag hij Suze naar hem kijken. Een beetje geïrriteerd duwde Kars Danique weg. Onderzoekend keek Danique hem aan.
‘Zeg, wat is er met jou de laatste dagen?’ Kars mompelde wat, en draaide zich om. Voor hem zat Youssef met een enorme grijns om zijn mond Kars aan te kijken.
‘Wat is er, jongen? Wat probleempjes met je schatje?’ Kars gebaarde met zijn ogen dat Youssef zijn mond moest houden. Youssef pakte een onzichtbare sleutel uit zijn zak, en draaide daar zijn mond mee op slot. Toen gooide hij de onzichtbare sleutel met een sierlijke zwaai weg. ‘Au!’ klonk het nog geen milliseconde later. Verbaasd keek Youssef achter zich. Daar stond Davy over zijn onzichtbare bult op zijn hoofd te wrijven. Met een pijnlijk gezicht keek hij Youssef aan.
‘Zou je volgende keer een iets minder zware sleutel kunnen gebruiken om je mond mee op slot te doen?’ Kars begon te lachen, en sloeg zijn vuist tegen Youssef’s schouder. Toen Youssef en Davy weer in gesprek waren, keek Kars in de richting van Suze. Die was in haar schrift aan het schrijven. Haar donkerblonde haren hingen over haar schouder, en de lichte krullen wierpen zich achteloos over haar tafel. De zon die door het raam scheen, maakte dat haar haar glansde. Toen ze opkeek en haar haar naar achteren wierp, schitterden haar blauwe ogen even toen ze zag dat Kars naar haar keek.
Een schok ging door Kars heen. Die ogen. Kars’ keel stokte dicht, en zijn ogen werden nat. Hoe kan ze zo erg lijken op.. Het is net alsof.. Beelden schoten door zijn hoofd. Zijn moeder die lachend naar hem keek, met Kars als kleine baby in haar armen. Toen Kars kleuter was, in de bergen van Zwitserland. Vader, moeder, zoon. Kars voelde iets warms langs zijn wang glijden. Snel veegde hij de tranen weg en probeerde zich op iets anders te richten. Maar zijn ogen verleidden hem om weer naar Suze te kijken. Weer kwamen de beelden. Het ziekenhuis. De dagen van angst en verdriet. De begrafenis. Het werd Kars te veel. Bruusk schoof hij zijn stoel naar achteren en rende het lokaal uit. Leerlingen keken hem even na, maar gingen toen weer verder met praten. Youssef en Davy schoten achter Kars aan. Paniekerig zocht Kars een plek om alleen te zijn. Hij rende naar beneden, en zag de oude jongenstoiletten. Daar glipte hij naar binnen. Youssef en Davy renden erlangs, en probeerde hem te vinden. Kars hield zich stil, en liet de tranen komen. Als ze nu niet kwamen, kwamen ze straks wel.

Kars haalde diep adem. Toen klopte hij op de deur. Meneer van Dronten knikte naar hem door het raampje, en toen Kars de klas binnenliep, was het stil. Meneer van Dronten ging verder met zijn uitleg, blijkbaar hadden Youssef en Davy hem ingelicht. Kars ging zitten, en keek de klas rond. De meeste waren druk bezig met overschrijven of keken aandachtig naar van Dronten. Behalve Suze. Die keek bezorgd naar Kars. Toen ze zag dat hij naar haar keek, glimlachte ze betrapt, en draaide zich om naar Joy.
Kars merkte dat hij in de gaten gehouden werd. Toen hij naar achteren keek, zag hij dat Danique hem strak aan keek. Hij leunde naar achter, en liet een lachje zien.
‘Wat is er, prinses van me?’ fluisterde hij. Na het horen van dat woordje, smolt Danique weer wat. Kars pakte haar hand, en drukte er een kus op.
‘Heeft u zin om vanmiddag een rit op mijn witte paard te maken, edele koningin?’ Danique giechelde, en sloeg haar ogen van hem af. Kars kwam dichterbij, en drukte zijn lippen op die van Danique. Zij sloeg haar armen op hem heen, en beantwoordde zijn kus. Opeens klonk er een enorm hard getoeter in Kars’ oor. Van schrik liet hij de stoel, die op twee poten stond, los, en viel zo over de tafel voor hem heen.
‘Wát, was dát?’ vroeg hij, terwijl hij met een pijnlijk gezicht over zijn oren wreef. Met een grote grijns stond meneer van Dronten hem aan te kijken, met een toeter achter zijn rug.
‘Kars, wilt u uw geflirt buiten de klas houden en zich nu bezighouden met geschiedenis?’ vroeg hij onschuldig. Danique begon te lachen, en sloeg met haar hand op tafel.
‘Je had je gezicht moeten zien, Kars!’
Davy stond ook te lachen. ‘Jou gezicht was anders ook om uit te lachen, Danique!’ Toen moest Kars ook wel lachen. Terwijl Danique haar tranen van haar wangen afveegde, en aan haar vriendin vroeg of haar mascara er nog goed opzat, bracht van Dronten weer orde in de klas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 08:26 
Blijvertje

ga zo door. :Y

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 17:10 
Special member

Bedankt voor alle reacties! (:

Stuk 4. Kars

Het was geweldig weer. Terwijl de laatste wolkjes langzaam verdwenen, scheen de zon volop, en lagen overal op het grasveld naast de school mensen. Zo ook Kars, Youssef en Davy. Met z’n drieën lagen ze te fantaseren. Eén voor één vertelde ze elkaar over meiden, school of andere interessante weetjes. Kars was er niet helemaal bij met zijn gedachten. Zijn gedachten waren bij Suze, of hij het nou wou of niet. Steeds als hij alleen al bij Danique wás, kreeg hij een schuldgevoel. Hoe kon het nou dat hij Suze ook een leuke meid vond? Hij moest het maar uitzoeken. Hij kon Danique niet voor de gek blijven houden. Vanmiddag zou hij weer met Suze mee naar huis gaan, misschien was het morgen dan wat duidelijker.
‘Nu jij weer, Kars!’
Kars glimlachte zelfverzekerd. ‘Jongens, nu komt het. Wisten jullie al, dat Danique ongelofelijk lekker zoent?’ Davy en Youssef keken hem aan.
‘Weetje wat ik me afvraag?’ vroeg Youssef, ‘zou Suze lekker zoenen?’
Davy keek hem lachend aan. ‘Ik zou zeggen, probeer het uit! Het lijkt me niet dat die meid na één dagje school hier al verliefd is op een knul. En al zou ze het zijn,’ Davy ging staan en liet zijn spierballen zien, ‘dan zou ik het natuurlijk zijn!’
De jongens lachten, en Youssef keek grijnzend van Kars naar Davy, en weer terug. Toen keek hij om zich heen, en stond langzaam op. Weer keek hij om zich heen, en toen leek hij gevonden te hebben wat hij zocht. Kars en Davy keken naar de plek waar Youssef naar keek. Daar stond Suze met Joy te praten. Ze leken het druk te hebben. Youssef snelde naar Suze toe, en sloeg een arm om haar schouder. Hij praatte hard, zodat Kars en Davy het ook zouden horen.
‘Goedendag dames! Mag ik u een eer verschaffen om bij ons te komen zitten?’ Een beetje verbaasd keken de meiden hem aan, maar toen Joy enthousiast ‘ja’ zei, grijnsde Youssef voldaan naar Kars en Davy. De meiden liepen met hem mee naar Kars en Davy. Kars keek naar de vloeiende bewegingen van Suze. Wat een mooi meisje was zij. Haar donkerblonde haren golfden mee en de wind speelde ermee alsof het een blad in de wind was. Haar glinsterende ogen maakten dat hij dat kriebelende gevoel in zijn hele lichaam weer door zich heen voelde stromen. Je moeder liep ook altijd zo.. flitste opeens de gedachte door zijn hoofd. Geschrokken kwam hij overeind. Davy keek hem vreemd aan, en Kars ging glimlachend weer zitten. Suze kwam wat verlegen naast hem zitten.
‘Hee,’ zei ze met een glimlach die de hele wereld in tweeën kon laten breken.
Davy keek veelzeggend naar Kars, en stak zijn hand uit. ‘Hoi, ik ben Davy. Ik ben niet zo goed in kennis maken met mensen, maar ik zal me toch moeten voorstellen.’ Dankbaar pakte Suze zijn hand aan, en schudde hem stevig. Toen ze haar hand weer naast zich neer wou zetten, legde ze hem per ongeluk op Kars’ hand. Als een bliksemschicht trokken ze allebei hun hand terug. Met rode wangen keken ze elkaar even aan, en ook meteen weer weg. Suze ging snel in gesprek met Joy, die een hevige discussie met Youssef voerde, en Davy pakte een pak koekjes uit zijn tas, die hij uitdeelde. Kars keek even naar Suze. Het leek wel of zij ook schrok van die aanraking. De elektrische schokjes die door Kars’ hele lichaam te voelen waren, had hij nog nooit gevoeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 17:12 
Special member

Sorry mensen, vandaag een kort stukje!
Morgen komt de rest ervan! (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2009 20:51 
ForumFan

geeft niet zoals paula zegt, je hoeft ooko geen tehoog tempo te gaan voeren,

maar ik vind het nog steeds leuk om het te lezen :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 07:51 
Blijvertje

leuk stukje. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 13:30 
Special member

dankjulliewel allemaal!
En alsnog: kritiek is van harte welkom!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 13:50 
Special member

Stuk 5. Kars

In het tussenuur hadden ze veel lol gehad. Met z’n vijven waren ze naar ‘de Dockter’ gegaan, een café in de buurt. Youssef zat steeds bij Joy. Steeds als Joy even ergens anders heen liep, bijvoorbeeld naar Suze, of naar de biljarttafel, waar Davy en nog een aantal jongens bezig waren, liep Youssef haar achterna. Joy leek het wel leuk te vinden, en als Youssef een complimentje maakte, begon ze overdreven te lachen. Suze en Kars zaten bij de bar. Kars had wat drinken besteld, en hij vertelde Suze wat meer over school, de omgeving en de uitgangsmogelijkheden die hier waren. Suze’s ogen schitterden bij elke keer dat hij haar aankeek. Het leek wel alsof zij het fijn vond om met hem te praten. Kars begon zachtjes te lachen om de flirtpogingen van Youssef aan Joy, terwijl Joy bezig was met biljarten met Davy. Youssef probeerde op de gekste manieren aandacht van Joy te krijgen. Suze had het ook door, en keek Kars weer aan met een lach om haar mond.
‘Weetje,’ fluisterde ze zachtjes, ‘ik denk niet dat ik het mag doorvertellen, maar volgens mij vind Joy..’
‘Hi guys!’ Vrolijk kwam Joy aangehuppeld, met Youssef in haar kielzog. ‘Hebben jullie nog wat te drinken voor ons?’
Youssef greep in zijn kontzak en haalde zijn portemonnee tevoorschijn. ‘Wat wil je drinken, Joy?’ Hij sprak haar naam uit alsof het een heilige naam was.
‘Doe maar gewoon een biertje,’ antwoordde Joy, terwijl ze op een barkruk sprong. Kars draaide zich om naar Youssef, en keek hem veelbetekenend aan.
Youssef boog zich naar hem toe en fluisterde: ‘Je raad het nooit. Volgens mij..’
‘..vind jij Joy een beetje leuk,’ maakte Kars zijn zin lachend af.
Verbaasd keek Youssef hem aan. ‘Hoe weet jij dat nou weer?’
Kars sloeg Youssef op zijn schouder. ‘Man, het spat ervan af!’
Youssef keek even bedenkelijk. ‘Zou ze mij ook leuk vinden?’
Kars knipoogde naar hem, en draaide zich weer om naar Suze om het gesprek voort te zetten. ‘Wat wou je net nou zeggen?’ vroeg Kars aan Suze. Suze maakte een gebaar naar achter met haar ogen, waar Joy op de barkruk zat. Op Kars’ gezicht kwam een glimlach. Suze wou zeggen dat Joy Youssef volgens haar ook wel zag zitten!
Ondertussen zag Youssef dat er geen barkrukken meer over waren. Hij maakte gebruik van de situatie en zei: ‘Aah, Joy! Er zijn geen krukken meer over, kom, ga eens van die barkruk af, dan mag je bij mij op schoot.’ En met een pruillipje wou hij duidelijk maken dat dat echt nodig was.
Joy schoot in de lach, en sprong van de barkruk. ‘Hier, gozer. Ga ‘es zitten.’ Toen Youssef op de kruk zat, sprong Joy op zijn schoot. Omdat Joy anders van zijn schoot zou glijden, sloeg hij zijn armen om haar middel heen. Joy werd er een beetje verlegen van, maar legde uiteindelijk toch haar hoofd op zijn schouder.
Suze en Kars zaten vertederend toe te kijken. ‘Moet je ze nou zien, zeg,’ zei Suze, terwijl ze nog een slok bier nam.
Kars leunde achterover en rekte zich uit. ‘Ik denk dat ik straks weer problemen met Danique krijg, omdat ik in het tussenuur niet bij haar was.’
Suze hield haar hoofd schuin en keek Kars recht in de ogen. ‘Hebben jullie al lang verkering?’ Kars slikte. Hier wou hij eigenlijk niet over praten. Was hij nog maar gewoon single, dan kon hij haar nu in de armen nemen.
‘O, nee, als je het over de duivel hebt.. Ooh!’ Suze sloeg geschrokken een hand voor haar mond en keek bang naar Kars. Die schoot in de lach. Van binnen maakten zijn hersens overuren. Blijkbaar vond ze het maar niets dat Danique en hij verkering hadden. Vele gedachten dwaalden door zijn hoofd, en andere werden net zo snel weer weggeworpen. Danique kreeg Kars in het oog.
‘Hee liefje, ben je van je 16-jarige leeftijd aan het genieten?’ zei ze, terwijl ze door Kars’ haar woelde. Met een koele blik keek ze even naar Suze. ‘Hoi.’
Suze knikte lachend terug. ‘Hoi!’ Met een wegwerpgebaar liep Danique richting de wc’s. ‘Bestel jij even een cocktail voor me, schatje?’ Kars mompelde wat, en greep naar zijn portemonnee.
Suze keek hem aan. ‘Sorry dat ik me ermee bemoei, maar laat je dat allemaal toe? Dat zij alles voor je beslist?’ Kars keek haar even aan.
Haar blik veranderde meteen. ‘Sorry, ik bedoel het niet zo, het leek gewoon dat..’
Kars glimlachte even. ‘Het maakt niet uit, ik snap wat je bedoeld. Maar zodra je haar wat beter kent, zul je zien dat ze niet zo bazig is.’ In Kars’ hoofd klonk een stemmetje. ‘Dat merkt ze helemaal niet! Danique ís gewoon bazig!’ Kars schudde zijn hoofd, en riep de barman. Even later overhandigde hij Danique het drinken. Die stond met haar armen om Kars middel. Kars voelde zich er niet prettig bij. Suze, die tegenover hem zat, en zich duidelijk ongemakkelijk voelde door het flirterig gedrag van Danique, terwijl Youssef en Joy aan het zoenen waren. Wat? Stop. Aan het zoenen? Kars keek nog eens goed. Ja, dat was toch echt wel zoenen. Joy was duidelijk wel verlegen. Kars moest even grinniken. Youssef wou altijd te snel. Ook nu weer. Joy maakte zich los uit Youssef’s omhelzing. Met haar ogen van hem af vertelde ze hem dat hij te snel ging. Beteuterd keek Youssef naar de grond. Toen zag Kars dat Joy een arm om hem heen sloeg en hem een zoen op zijn wang gaf. Daarna sprong ze van haar kruk af en liep ze naar Suze toe, die om zich heen zat te kijken. Joy wees met haar ogen naar de wc’s, en nadat Joy in de wc’s was verdwenen, liep ook Suze naar de dames wc’s toe.
Toen Suze weg was, zag Danique haar kans schoon. ‘Wat héb jij toch steeds met die Suze?’ zei ze, terwijl ze boos naar Kars keek.
Kars keek strak terug. ‘Danique, mag ik niet mijn vrienden hebben? Youssef, Davy, Joy en ik gaan al jaren met elkaar om. En Joy vind nu eindelijk een goede vriendin, mag zij er niet bij horen dan?’ Danique opende haar mond om iets te zeggen, maar keek toen verwaand weg. Kars keek even naar haar. Suze was nu toch weg, hij kon Danique best even een zoen geven om te laten lijken dat zij de enige voor hem was. Kars trok Danique naar zich toe, en sloeg zijn armen om haar middel. Met de rug van zijn hand veegde hij een pluk haar uit Danique’s gezicht. Giechelend legde Danique haar handen om Kars’ nek. Kars trok Danique dichter tegen zich aan, en drukte zijn lippen tegen de hare. Danique opende haar mond en kuste Kars. Op dat moment zag Kars uit zijn ooghoeken Suze verschijnen, samen met Joy. Hij zag dat ze even naar hen keek, en met hangende schouders wegliep. Ze zou toch echt niks voor hem voelen, toch? Joy kwam achter Suze aangesneld, en sloeg een arm om haar heen. Had Suze Joy iets verteld? Misschien kon hij er via haar achter komen.
Danique maakte zich plotseling los uit Kars’ omhelzing. ‘Tjemig, wat héb jij, zeg?’ Kars wou protesteren, maar Danique stampte boos op de grond.
‘Heb jij een inzinking in je liefdesleven? Geen passie, geen verliefde handen meer?’
Kars bedacht zich schuldig dat hij zelfs onder het zoenen met Danique aan Suze dacht. Dit kon niet goed meer zijn. Dit moest afgelopen zijn. Hij had Danique, en Danique was alles voor hem.
‘Lieverd, ik bedoel het niet zo. Ik ben er de laatste dagen niet helemaal bij met mijn gedachten. Het spijt me. Echt, het spijt me heel erg.’
Danique keek nog steeds boos, maar haar ogen stonden al wat minder kwaad. ‘Ik mis de echte Kars..’ zei ze met een pruillipje, terwijl ze op het puntje van Kars’ neus drukte. Kars trok Danique tegen zich aan en gaf haar een stevige knuffel.
‘Ik denk dat we maar eens op school aanmoeten, volgens mij zijn we al te laat voor CKV.’ Hij sloeg een arm om Danique heen, greep naar zijn tas en liep naar buiten. Daar lagen Suze en Joy in het gras. Meteen toen hij de twee madeliefjeskettinkjes zag maken, schoten er weer elektrische schokjes door hem heen. Hij trok Danique tegen zich aan, om zich weer verliefd te voelen bij haar, maar het lukte niet. Wat was er mis met Danique? En waarom kreeg hij van die gevoelens voor Suze?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 13:55 
Professioneel Kletstante

Wow! Tof geschreven, ik ben benieuwd!

I am the voice in the fields when the summer’s gone
The dance of the leaves when the autumn winds blow
Now do I sleep throughout all the cold winter long
I am the force that in springtime will grow

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 14:11 
Special member

dankuu (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 15:21 
Blijvertje

jaa toppie. :D
moremoremore.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2009 21:35 
Trouwe Member

Idd, meer! :O

...(A)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 14:30 
Special member

Stuk 6. Suze

Suze lag in het gras te dromen. Samen met Joy lagen ze met hun ogen dicht in de zon. Het was alweer een paar weken terug dat ze hier voor het eerst kwam. Eigenlijk was ze wel blij dat ze verhuisd was. Joy was in die paar weken een supervriendin geworden. Suze opende haar ogen, en ging geluidloos rechtop zitten. Ze keek naar Joy. Die lag met een gelukzalige glimlach op haar gezicht op te warmen. Suze grinnikte zachtjes. Joy keek op.
‘Wat is er?’
Suze lachte. ‘Weet je hoe je erbij ligt?’
Joy lachte hard, en ging rechtop zitten. ‘Weet je wat ik denk? Dat jij wel eens een vriendje mag.’ Meteen was Suze stil.
Joy keek haar verbaasd aan. ‘Wat is er? Vind je al iemand leuk?’
Er kwam een lachje op haar gezicht. ‘Ja, hé. Je vind iemand leuk. Ruud, uit de vijfde? Die ene knappe, met die vette rugtas?’
Suze moest lachen. Joy en zij zaten vaak naar jongens te kijken, maar elke keer als ze dat deden, moest Suze aan Kars denken. Ze kon die jongen niet uit haar hoofd krijgen.
‘Nou? Is het Ruud?’ Enthousiast keek Joy haar aan.
Suze kuchte. ‘Nou, eigenlijk..’
‘Ja, hé. Hij is het toch?’
Suze glimlachte naar Joy. ‘Moet ik het echt zeggen? Het word toch niks.’
Joy gooide haar hoofd in haar nek, en hief haar handen in de lucht. Met een hopeloos gebaar zei ze: ‘Waarom zou het niks worden? Wie zou er nou ‘nee’ tegen jou zeggen?’
Suze keek dankbaar naar Joy, maar keek toen weer naar haar schoenen. ‘Daar ligt het niet aan. Eigenlijk is hij al bezet.’
Joy keek Suze verbaasd aan. ‘Ruud is toch nog niet bezet?’
Suze lachte. ‘Lieve Joy, luister nou eens. Het is Ruud helemaal niet!’
Joy keek nog verbaasder. ‘Wie is het dan wel?’
Suze keek bedenkelijk. ‘Je moet echt beloven het aan niemand te vertellen, anders heb ik een probleem.’
Joy draaide haar ogen weg, en duwde Suze weg. ‘Dat zou ik toch niet doen?’
Suze hield haar hoofd schuin. ‘Je hebt gelijk. Oké, ik vind iemand leuk. Nou ja, eigenlijk weet ik dat niet zeker. Maar als iemand steeds in je hoofd blijft hangen, en elke keer als je het over jongens hebt, dat hij dan in je hoofd opkomt, is het dan..’
‘Ja, ja, ja, vertel nou gewoon wie het is!’ onderbrak Joy haar. Suze keek verlegen naar de grond.
‘Kars,’ zei ze zachtjes. Het bleef stil. Wachtend op een reactie keek Suze naar de grond. Het bleef nog steeds stil. Voorzichtig keek Suze naar Joy. Joy keek naar Suze. Of beter gezegd; achter Suze. Suze draaide zich om. Tientallen meters verder stond Youssef. Joy keek Suze verontschuldigd aan.
‘Sorry, ik lette niet echt op. Zou je het nog een keer willen zeggen?’
Suze moest lachen. ‘Ga jij nou maar naar Youssef, want ik ga het niet 10 keer zeggen!’ Joy keek blij naar Suze, en stoof er toen vandoor om Youssef een zoen te geven. Suze keek lachend naar Joy, die helemaal verliefd naar Youssef keek. Toen voelde ze een hand op haar schouder. Ze draaide zich om, en keek in de donkerblauwe ogen van Kars.

Klein stukje vandaag, maar anders werd het te lang :')
Succes met lezen! (:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 16:45 
Professioneel Kletstante

Nu wil ik meer lezen :')

I am the voice in the fields when the summer’s gone
The dance of the leaves when the autumn winds blow
Now do I sleep throughout all the cold winter long
I am the force that in springtime will grow

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2009 17:52 
Senior Member

wow! nu wil ik egt meer lezen! goed geschreven!xx

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 316 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur