Bedankt!
Hier -weer- een groot stuk... ^^
Ik wilde eigenlijk een kleiner stuk posten, maar ik vond dit stukje zo leuk, dus ja...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
“Dat jij nog eens ooit make-up zou opdoen. Ik dacht dat ze zouden denken dat je een jongen was,†sneerde Veroniqueâ€s stem toen we het volgende vertrek inliepen. Het was twee uur, dus dat betekende dat we gingen leren hoe we moesten omgaan met interviews, fotoshoots en dat soort dingen.
“Moet jij niet naar je Ken toe rennen, volgens mij roept hij je,†kaatste ik terug terwijl ik veel betekend naar Quido keek die als een hondje achter haar aan liep. Ze gaf me nog een vuile blik en richtte zich toen –inderdaad- op Quido. Die was maar al te blij met haar aandacht, volgens mij bloeide daar een mooie liefde op. Twee tutjes bij elkaar, prachtig.
Anna loodste ons naar een grote ronde zaal, met een houten vloer. Het leek een beetje op een balletzaal, met aan de wand heel veel spiegels. Mona stond weer naast mij en aan haar andere kant stond de tweeling. Aan het kleine meisje was niet veel veranderd, ze had heel licht wat make-up op en haar, haar was iets korter, maar dat was dan ook alles. De tweeling had wel een andere haarcoupe gekregen. Aaron’s haar hadden ze lang gelaten, alleen dan in model. Remco’s hadden ze kort geknipt zodat je eindelijk zijn donkere ogen zag. Tess’ haar was in een boblijn geknipt met een schuine pony, het stond haar wel, behalve dan dat ze de hele tijd als een zuurpruim voor zich uit staarde. Veronique had blijkbaar besloten meer met haar kamergenoot op te trekken dan haar voormalige beste vriendin en liet haar de hele tijd links liggen.
“Voor we beginnen met jullie les, wil ik eerst een paar mensen aan jullie voorstellen,†zei Anna. “Deze mensen zullen jullie helpen met de oefeningen. Sommige zullen jullie terugzien in de shows of met jullie optreden.â€
Achter Anna kwam er een klein dik mannetje aan gewaggeld met een rond brilletje. Norby. De paparazzo, Norby, was onze leermeester? Norby glimlachte ons allemaal intussen vriendelijk toe en kwam langs om ons allemaal een hand te geven. Bij mij stopte hij even.
“Wij hebben elkaar al eerder ontmoet, is het niet?†zijn ogen glinsterden. “Wat leuk om je weer te zien, die laagjes in je haar staan je trouwens goed.â€
Ik prevelde een “dankjewel†en hij liep me al voorbij.
“Norby, zal jullie helpen met de interviews en journalisten. Hij is er zelf één, maar zal niets wat tussen deze twee muren gebeurd uitgeven. Dus je kunt hem gerust alles vertellen.â€
Een tweede persoon kwam de ronde zaal in en schaarde zich naast Norby, wachtend tot Anna hem voorstelde. Voordat, dat gebeurde hadden wij alle tien, echter, al door wie hij was. Ik hapte naar adem. Als dat was, wie ik dacht dat het was, dan was dat… Ik kon het gewoon niet geloven! Mij hart bonsde tien keer sneller dan normaal en mijn handen begonnen te jeuken. Mona, die naast me stond, pakte mijn hand vast en kneep er veel betekend in. Ik kon alleen maar blijven staren.
Matthew Ryther stond minder dan drie meter verderop van mij, met zijn handen in zijn zakken. Ik was trouwens niet de enige die zo enthousiast reageerde op zijn komst. De tweeling stootte elkaar aan en Veronique was druk in gesprek met Myrna terwijl ze non-stop knipperde met haar wimpers. Van ons allemaal was het alleen Kinai die nauwelijks tekenen van herkenning op de beroemde danser. Zelfs Aloys had even met zijn ogen geknipperd bij zulk beroemd gezelschap.
“Dit is Matthew Ryther, zoals jullie ongetwijfeld al zullen weten,†zei Anna. “Ook hij gaat jullie helpen met interviews, maar ook de fotoshoots en shows, waar hij zelf al honderden van heeft gehad, zullen bij hem ten sprake komen.â€
Matthew liep, net zoals Norby net had gedaan, ons één voor één langs terwijl hij ons een hand gaf. Ik kon niet meer helder nadenken en frunnikte een beetje aan mijn vest. Denk aan iets anders, Thalia, sprak ik mijzelf streng toe. Niet aan hem, maar aan iets anders. Sokken! Sokken, dat was pas een goed onderwerp. Heel saai en niet interessant, aandacht afleidend vooral. Sokken kon ik onmogelijk aan hem linken. Je had blauwe sokken, zwarte sokken, witte sokken. Ik had bijna altijd zwarte aan. Niet dat je die zag onder mijn broek, maar toch. En vooral hele dikken, ik hield van dikke zwarte sokken.
“Hallo.â€
Ik schrok wakker uit mijn mijmeringen en werd finaal omvergeblazen door de kracht van zijn ogen. Wat waren ze toch mooi, die ogen. De mooiste die ik ooit in mijn hele leven gezien had. Een plukje zwart haar viel voor zijn linkeroog en hij schudde het in één beweging weg. Ik prentte die beweging goed in mijn geheugen. Met een schok besefte ik dat hij nog steeds zijn hand naar mij uit had gestoken en ik schudde een beetje onhandig zijn hand, terwijl ik mij weer focuste op sokken.
Saaie, stomme sokken. Je schud niet de hand van je grote liefde. Nee, we zijn nu bezig met sokken. Sokken!
“Wat voor kleur sokken heb je aan?â€
Dat flapte ik er niet uit. Dat heb ik niet gezegd, dat dacht ik niet eens. Niemand heeft het gehoord en hij is alweer verder gelopen. Niks aan het handje, Thalia, helemaal niets. Voorzichtig verplaatste ik mijn blik van onze schuddende handen naar zijn gezicht en zag dat hij me verbaasd aankeek. Nee, hé. Had ik het ook nog eens in het Engels gezegd? Ik voelde hoe het bloed naar mijn hoofd steeg en bedacht me dat die gezonde blosjes er nu niet meer zo gezond uitzagen. Meer tomatenrood. Ik wilde wel door de grond zakken. Iedereen om ons heen was inmiddels stil, ik hoorde geen kuchje.
Waarom? Waarom moest ik nu weer aan sokken denken? Sokken waren helemaal geen goed onderwerp om je gedachte mee af te leiden. Het waren verschrikkelijke, gênante, vernederende dingen. Voor de rest van mijn leven geen sokken meer voor mij.
“Blauwe,†klonk het kortaf en het volgende moment was hij al naar een volgende klasgenoot verplaatst. Had hij nou serieus antwoord gegeven op mijn, rare, idiote, gestoorde vraag? Ja, dat had hij.
Toch was ik een beetje teleurgesteld. Misschien was ik op dat vlak nog altijd een klein meisje, met de droom dat de jongen op wie je verliefd wordt gelijk voor jou valt. Matthew had amper aandacht aan me besteed, waarschijnlijk dacht hij ook nog eens dat ik niet spoorde. Ik had op zâ€n minst verwacht dat hij naar me zou glimlachen, maar zelfs dat had hij niet gedaan. Hij had alleen mijn hand geschud, net zoals bij ieder ander en antwoord gegeven op mijn vraag. Ik keek met een schuin oog naar hem en zag dat hij moest lachen om iets wat Veronique zei. Haar vond hij dus wel leuk.
Ach, wat bazelde ik nou. Die jongen kende ons net, twee minuten? Het hoefde helemaal niet te betekenen dat hij Veronique wel leuk vond en mij niet. Ik trok te snel conclusies. Ik had een kleine blunder gemaakt, nou en? En waarom wezen Aaron en Remco trouwens de hele tijd met rare gezichten naar hun sokken?
Ik wilde het niet weten.