|
hihi, dankje^^
* * * * *
“Ja… dat,” Aleandro kuchte even. “Ik moet je iets vertellen, Thali. Iets belangrijks.” “Hè, hè,” Tess kwam glimlachend onze kant op. “Dat mocht eens tijd worden.” “Tijd worden, tijd worden voor wat?” Ik keek haast scheel, maar ze mochten niet doorhebben dat ik al zo ongeveer wist dat ze iets voor mij achterhielden. “Ik weet dat je weet dat er iets is, Thali. Dus je hoeft niet scheel te kijken.” Juist. Ik had moeten weten dat Tess mij meteen doorhad. “Eh, ja… wat wilde je mij vertellen, Elvis,” vroeg ik snel. Aleandro boog zijn hoofd en mompelde iets. Hij was alles behalve op zijn gemak. “Hé guys! Hebben jullie misschien nog popcorn,” riep Lin vanachter de televisie. “Ik heb het ijs al op!” “Sorry, de popcorn is ook al op,” riep Tess terug. “Je zult het met die bak ijs die je al op hebt moeten doen.” “Aah,” klonk Lin”s stem teleurgesteld. “Nou, goed dan. Goede film trouwens.” Tess glimlachte en trok Aleandro en mij de keuken in. “Goed, hier worden jullie niet gestoord. Aleandro, je zegt het, anders doe ik het en dat gaat ze niet leuk vinden.” Aleandro knikte mat. Tess glimlachte mij bemoedigend toe en verliet toen de keuken. Aleandro streek mijn één hand door zijn blonde haar en kuchte weer. “Je weet toch die avond dat ik boos op Matthew werd omdat… omdat hij jou kuste.” “Ja, vrij goed,” ik knikte. “Goede tijden waren dat.” Aleandro grinnikte even, maar werd toen weer serieus. “Ik werd boos omdat ik vond dat hij jou gebruikte, aangezien hij iets met Veronique zou hebben. Alleen dat is niet waar…” “Wat is niet waar,” vroeg ik, verward. “Je moet weten dat Matthew heel erg door de media beïnvloed wordt. Hij kan niet meer zo maar iets kiezen, hij moet meerwerken en doen wat anderen zeggen. Die relatie met Veronique is een mediastunt om haar hoger op de lijst te krijgen.” “Een mediastunt,” bracht ik ongelovig uit. “Hebben ze geen relatie?” “Nee, alleen voor de bladen en televisie, maar niet in het echt.” “Maar met de danslessen en die jaloerse blikken van Veronique,” zei ik snel. “Veronique doet alsof ze echt iets hebben. Heeft hij dan een andere vriendin?” “Nee, hij heeft geen andere vriendin meer gehad sinds het begin van deze wedstrijd. En hij was ook meer met jou bezig dan met andere meisjes.” “Met mij,” vroeg ik een tikkeltje te hoog. “Ja,” zei Aleandro na een moment van stilte. “Je lijkt op zijn zusje, weet je nog?” “Oh, ja,” zei ik snel, voordat hij meer vragen ging stellen. “Hoewel ik de kus wel een beetje had zien aankomen, hij begon je steeds leuker te vinden, weet je. Op in niet zo broer-en-zus-leuk-manier. Hij begon je echt leuk te vinden.” Ik kon niet eens iets uitbrengen, zo verbaasd was ik. “Maar Matthew wil je niet pijn doen, hij nogal wat meegemaakt en een normale relatie met zijn roem is niet mogelijk. Bovendien zei hij vandaag tegen mij dat jij hem niet eens leuk vond, dus laat hij je met rust. Hij zei dat hij nog een ander meisje had ontmoet, die niet naar hem keek als een beroemdheid, maar om wie hij was, ik weet haar naam alleen niet meer. Volgens mij was het iets met een M. Maar goed, dat is de reden dat hij je liet gaan.” “Hij deed wat… ?” Aleandro glimlachte triest. “Hij deed het niet alleen voor zichzelf, maar ook voor mij.” Met die woorden verliet hij de keuken en liet hij mij achter. Voor hem? Waarom deed Matthew het in hemelsnaam voor Aleandro? Ik zakte langzaam neer op de keukenstoel. Dit kon gewoon niet waar zijn, ik kon het niet bevatten. Was die kus gemeend geweest?
_________________ I'm like a book, don't judge me by my cover, read me page by page and then you'll discover the whole story
|