|
Toevallig keek ik na een hele tijd gisteren weer op deze forum en zag je berichtje =] Na de vakantie -zeg maar reisvakantie,niet de hele vakantie- ben ik gestopt met hier posten omdat ik het verhaal namelijk wilde uitgeven -ja, het is af! Maar uiteindelijk ga ik dat toch maar weer verder met posten, want heb besloten dat het toch nog wel wat ervaring vergt voor je een heeel goed boek kan schrijven en dit verhaal is toch wel mijn eerste verhaal, dus wil ik het voor mezelf houden :]
* * * * * * *
“Hoi, hoi,” zei ze grijnzend nadat er een grote, verbaasde stilte was gevallen. “Ik ben Lin! Assistente van Matthew, dus jullie zijn de leerlingen van Hollanda? Ah, ik zie het al: allemaal bleekscheten. Behalve jij daar,” ze knikte mij toe. Ik glimlachte –ja, mensen. Het grote wonder was op aarde neergevallen, voor het eerst sinds dagen lachte ik weer! Veronique merkte het waarschijnlijk en stuurde –om mijn glimlach te compenseren- weer een utra-dodelijke-blik. “Zo,” Lin plofte uitgebreid op de grond neer en gooide haar spullen naast zich neer. “Jullie zijn wel stil, zeg. Zijn alle Hollanders zo?” Achter mij hoorde ik de tweeling geschokt naar adem happen. Zij, die werden uitgemaakt voor stille mensen? Dat werd een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis. “Nee,” deed Veronique uit de hoogte, enigszins neerbuigend. “Zo zijn we over het algemeen niet.” “Aha,” Lin was nog steeds niet van haar stuk gebracht door Veronique, had zelfs geen interesse voor het blonde meisje. Intussen kwam de tweeling in actie. “Jij durft wel, hé,” begon Remco. “Ons gewoon stil noemen,” vulde Aaron zijn broer aan. Ze gingen in een kringetje om het meisje heen staan –voor zover dat kon met z”n tweeën. Lin glimlachte vriendelijk, maar toen verscheen er een frons op haar gezicht. Ze greep Aaron bij zijn shirt en trok hem dichterbij. Oké, -haha- dat was grappig. Aaron”s gezicht was hilarisch toen hij neus aan neus met Lin stond, die van zijn tweelingbroer ook trouwens. “Je hebt een vlek op je neus,” mompelde het paarsharige meisje en ze wreef met de punt van haar mouw over zijn neus. “Zo. Flinke jongen.” Aaron stond op alsof de wereld verging. Volgens mij was dat ook zo, geen enkel meisje had hem in zijn hele leven “flinke jongen” genoemd. Een ware afknapper. Vlak daarna ging de deur open en stapte Matthew de kamer binnen. Mijn gezicht bereikte weer de min vijftienhonderd graden Celsius, een glimlach was nergens meer te bespeuren. Veronique leefde intussen op, met een enorme lach op haar gezicht trippelde ze naar hem toe, vastbesloten om hem een kus op de mond te geven, het liefst recht voor mijn neus. Maar net op het laatste moment draaide Matthew zijn hoofd weg, waardoor de kus op zijn wang terecht kwam. Wie? Wat? Hoe? Waarom? Waarom draaide hij zijn hoofd weg? Ik dacht dat hij haar ook leuk vond? Niet over nadenken, Thali. Ze zijn het niet waard. Ze zijn het niet waard. “Lin, je bent er al,” zei Matthew nadat hij zich had losgemaakt van Veronique met een verraste glimlach. Het kleine meisje knikte ondeugend, ging soepel weer omhoog staan en schaarde zich naast hem. “Jongens, dit is Lin. Mijn assistente en evenals nichtje,” kondigde Matthew aan. “Si,” knikte Lin op zijn woorden. Ik stond met een mond vol tanden. Zijn nichtje? Veronique staarde naar het paarsharige meisje alsof ze niet kon geloven dat zo”n ding –ik beredeneer even vanuit de hersens van een schildpad- familie kon zijn van háár vriendje, of iets dat erop moest lijken. Aaron was nog niet over zijn trauma heen en Remco stond met een grijns zijn broertje op te lappen. Ik was de eerste die weer in de wereld der levenden kwam. “Hoi.” Droog, Thali, heel droog. Meer kreeg ik er niet uit. Lin grijnsde me vrolijk toe. “Hola niña,” zei ze opgewekt tegen mij en daarna tegen Matthew: “Was dat het meisje dat je zo leuk vond?” Acute paniekaanval. Matthew keek me niet aan, maar schudde langzaam, glimlachend zijn hoofd. Betekende dat een nee, of was het een grapje? Vlak na die impulsieve gedachte kon ik mijzelf wel voor mijn hoofd slaan. Natuurlijk betekende het nee, waar was ik met mijn domme kop. Bovendien haatte ik hem, kon ik hem niet uitstaan, verbande ik hem naar de diepste kerkers van de aardbol. Geen twijfel bestond erover. Matthew en ik, dat zou nooit iets worden. Gewoon nooit, nooit. Intussen was Veronique ook weer in de wereld der levenden teruggekeerd en ze stormde als een dolle stier –hoewel ze toch echt een meisje was, meisjes waren over het algemeen koeien bij dit soort, maar goed- op Lin en Matthew af. Ze greep bezitterig de donkerharige jongen zijn arm en stuurde Lin één van haar dodelijke blikken. Jeetje, een bondgenoot ik was niet meer haar enige doel. Lin toverde onbezorgd een stralende glimlach op haar gezicht.
_________________ I'm like a book, don't judge me by my cover, read me page by page and then you'll discover the whole story
|