Nog een stuk, omdat ik dit hoofdstuk zo leuk vind.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
14. Aleandro’s verassing“Het is tijd om op te staan!â€
Iemand gooide mijn deken van me af en dat was geen goed nieuws. Ik had amper twee uur geslapen doordat Veronique’s woorden maar door mijn hoofd bleven malen en mijn zeldzame ochtendhumeuren beloofden nooit wat goeds.
“PRINSES OPSTAAN,†gilde Aleandro dolenthousiast naast mijn oor. “Ik heb een verassing!â€
“Grmmbl…â€
“Één, twee, huppekee. Opstaan uit die bedstee.†Die idioot klonk ook nog eens trots op zijn rijmwoordenschat. Na een tijdje had hij er genoeg van en trok mijn kussen onder mijn hoofd vandaan. Nog chagrijniger dan eerst kwam ik langzaam overeind, mijn ogen schoten vuur. Aleandro’s ogen werden groter en hij deinsde geschrokken achteruit.
“Prinses… ?â€
“Kamer. Uit. Nu.†Mijn stem klonk laag, dreigend en ik keek tevreden toe hoe Aleandro hoorbaar slikte. Hij schuifelde langzaam naar de deur toe, met opgetrokken schouders en ineengeslagen handen. Ik zuchtte, plofte met mijn hoofd weer neer op mijn kussen en trok de deken tot boven mijn hoofd op. Na enkele seconden hoorde ik het geluid van lichte voetstappen en zacht gemompel tussen Aleandro en –aan de voetstappen te horen- Mona. Ik verstopte mijn hoofd onder mijn kussen, als Mona Tess zou roepen dan kon ik het slapen wel vergeten.
“Komt ze weer eens niet uit bed?†Ja, dat was Tess. Houd het leger gereed, oordoppen in je oren en geweren klaar. Dit kan wel eens een bittere oorlog worden.
“Het is mijn vrije dag, ik hóór nog in bed te liggen!†probeerde ik nog zwakjes.
Stilte was slechts mijn antwoord. Ik wist wel beter, dit was niet een normale stilte. Nee, dit was een Tess hou-je-gereed-voor-ik-je-uit-bed-schop-stilte. Daar was helemaal niets normaals aan. Absoluut abnormaal, dat was het. Ik greep mijn kussen nog beter beet en trok mijn knieën op zodat ik nu als een balletje opgerold in mijn bed lag. Door het dekbed heen zag ik dat er een donkere schaduw over mij heen vel.
“Nee…†smeekte ik nog zachtjes. “Het is mijn vrije dag!â€
Tess had geen genade met me. Ze trok het dekbed met zo veel kracht weg dat ik uit bed kukelde en torende toen dreigend hoog boven mij uit. Haar ogen waren nog donkerder dan de zwartste dag uit je leven. In haar hand hield ze een grote emmer vast, gevuld met ijskoud water.
“NEEEEEE!†Ik sprong op en begon vervolgens hysterisch rondjes door de kamer te rennen. “Niet de emmer! Niet de emmer! Ik ben al wakker, doe die emmer weg!â€
Tess glimlachte liefjes, gaf me een schouderklopje en liep toen de kamer uit, de emmer zwaaide rustig mee aan haar hand. Tot zo ver de bittere oorlog. Aleandro keek haar met ogen zo groot als schoteltjes na.
“Hoe dóét ze dat,†vroeg de blonde jongen vervuld met ontzag. Mona stond kalm naast hem en hief haar kleine hoofdje naar hem op.
“Tess heeft een donkere kant als het gaat om de woorden “opstaan†en “Thalia.†Aleandro verrekte zijn nek om nog een laatste glimp van Tess op te vangen die de deur van haar slaapkamer achter haar dichtsloeg. Hij had nog een paar minuten nodig om die bewonderende glans in zijn ogen van zich af te schudden en mijn arm beet te pakken.
“Zo, prinses. Nu je toch al wakker bent, ik heb een verassing voor je.â€
“Zo ver was ik al, Elvis,†zei ik met een grafstem. “Dus, schiet een beetje op dan kan ik weer in mijn bedje kruipen.†Ik gaapte hoorbaar om mijn woorden kracht bij te zetten. Aleandro trok een gezicht, schudde zijn hoofd met een “tut-tut†geluidje en zei: “We moeten de stad in voor je het te zien krijgt. En we zijn waarschijnlijk de hele dag weg, dus weer terug in je bed kruipen is er voorlopig niet bij.â€
“Wat. Zei. Je?†Laserstralen waren niets vergeleken mijn oogballen. Aleandro schoot weer achteruit.
“Mona…?â€
“Ik begrijp het,†zei Mona met een engelengezicht. Ze kwam in beweging. “Tess?â€
“Néé,†ik schudde heftig mijn hoofd. “Oké, jullie winnen! Ik ga wel mee, maar verdwijn nu eerst uit mijn kamer.â€
Aleandro lachte en mijn schouders zakten verslagen naar beneden.
“Dan zie ik je zo, mijn prinses,†zei hij nog met een elegant afscheidsgroet, Mona volgde hem met een onschuldig gezichtje. Ik gromde –ja, ik gromde, meerdere informatie vind je in mijn levensboek voor gevorderden- en begon mijn kleding uit te zoeken. Vandaag hadden we een vrije dag, als goedmakertje aangezien we morgen de hele dag bezig zullen zijn, morgen is de dag van de tweede show. En ik wás van plan geweest deze hele dag in mijn bed door te brengen, mijn voet deed namelijk nog steeds zeer en ik ben nu niet het actieve typetje. Totdat een zekere Elvis om zeven uur “s ochtends op mijn bed kwam springen natuurlijk. Ja, echt, zéven uur.