|
,,Hey mam.†Noa gooit haar zilveren schooltas op tafel. ,,Hallo.†Moeder gooit de aardappels in de pan. ,,Wat ben je laat? Over een half uurtje eten we.†,,Ach, mam, ik was bij Sam.†Lacht Noa terwijl ze bloost. Vlug draait ze zich om. ,,Noa, je word rood.†Plaagt moeder. Noa mompelt verlegen.,,Ik ga huiswerk maken.†,,Jaja, goeie smoes hoor.†Grinnikt moeder. Noa steekt haar tong uit.,,Mam, ken je me even helpen met mijn wiskunde?†,,Even dan. Ik heb maar een klein kwartiertje eer de aardappels gebakken zijn en ik moet ze af en toe ook omgooien, als dat je niet stoort?†zegt moeder die wiskundelerares is op het VWO. Noa knipoogt. ,,Welnee, ik krijg vast wel een paar smsjes van Sam.†,,Heb je verkering of zo?†vraagt moeder terwijl ze aanschuift. Noa klikt ongeduldig met haar pen. ,,Dat gaat je nog niks aan! Kom op, leg uit.†,,Ja, als je nu dit vermenigvuldigt met dit, dan…†een kwartier lang legt moeder allerlei kwadraten en formules uit. ,,Bedankt ma.†Dankbaar steekt Noa haar duim op. ,,Je bent super.†,,Weet ik, weet ik.†Grinnikt haar moeder terwijl ze vlug de tafel dekt. ,,Kom op, roep jij Nienke en pa even?â€
_________________ Babe, born this way
|