‘Miranda Emmelia Dorena Espanila!’
Ja, dat ben ik. Zo te horen is mijn huishoudster kwaad, anders zou ze gewoon Mira zeggen.
‘ik kom al, Erika!’
Ik doe mijn slaapkamer deur open en stuif de trap af. Onderweg kom ik mijn vader tegen die me afkeurend aankijkt. Ik wacht tot hij weg is en ren dan verder.
Hijgend kom ik bij Erika aan.
‘wat is er?’
‘je hebt de verkeerde dingen bij de was gegooid, je moeders witte jurk was bijna roze geweest!’
Fijn, moet daar nou zo’n drama overgemaakt worden?
Ik rol met mijn ogen.
‘please, Erika, het was gewoon een foutje oke?’
Ze zucht.
‘die foutjes van jouw kunnen mij wel mijn baan kosten.’
Tja, dat is dan jammer. Meteen daarna denk ik : kom op, doe niet zo gemeen, Erika is je enige steun in dit huis.
Nou, je al even kennisgemaakt met mijn leven. Ik ga niet nog eens mijn hele namen rijtje opnoemen, dat is me teveel werk. Voor je ik nog meer laat weten zal ik je één ding duidelijk maken wat het hele verhaal veranderd : ik ben een prinses van 14 jaar oud. Oke, een nichtje, maar ik ben van de Koninklijke familie en dat vinden mijn ouders verschrikkelijk belangrijk. Maar zelf heb ik er niet zoveel mee. Het interesseert me niks, en daar balen mijn ouders enorm van. Ik loop liever in een spijkerbroek dan in een jurk, ik ben dol op koken, ik ben helaas niet heel geweldig op school en mijn grootste interesse is toch wel gitaar spelen. Allemaal dingen waar mijn ouders van vinden dat dat niet hoort bij een prinses. Maar het kan me niks schelen, het is toch zeker mijn leven? Al denken mijn ouders daar anders over. Erika is de enige die het niet erg vind, en helaas is dat mijn huishoudster, en heeft die daar niet zo veel over te zeggen. Mijn vader is nog wel het ergst. Hij sleept me naar van alles en nog wat voor de Koninklijke familie. Mijn moeder probeert het nog wel te sussen, maar dat word ook steeds minder. Nou moet je wel begrijpen dat ik heust mijn best wel doe hoor. Maar ik kan er toch ook niks aan doen dat ik anders ben? Soms denk ik wel dat ik van een andere planeet kom. Niet dat dat mogelijk is, maar goed. Ik zal verder vertellen. Ik woon in een kast van een huis, echt niet normaal hoe groot het is. Erika heeft na al die jaren dat ze hier werkt wel een goede conditie gekregen, dus dat zegt wel wat. Maar zo geweldig is het niet, als je hier iemand zoekt, ben je wel even bezig. Ik moet zeggen dat het soms ze voordelen heeft. Toen ik klein was kon je hier geweldig verstoppertje spelen. Soms doe ik het nog met mijn nichtje, Ameliana, oftewel amila, zo noem ik haar. Ze is 8 en best slim voor haar leeftijd. Ik ben dus dol op gitaar spelen. Omdat ik zelf bijna nooit inspiratie heb voor liedjes, zing ik altijd bekende liedjes. Dat is wel wat moeilijker maar goed. Mijn beste liedje is teardrops of my guitar van taylor swift. Ik ken bijna het hele liedje uit mijn hoofd. Mijn beste vriendin krijgt altijd tranen in haar ogen als ik dat liedje zing. Maar ja, zij is echt een enorme fan van liefdesliedjes dus die krijgt al tranen in haar ogen als ik het woord liefde überhaupt al zeg. Ik zit op het Christinia college, een echte kak school voor prinsessen en andere ‘belangrijke’ kinderen. Nou ik vind het een verschrikkelijke school. Ik was liever naar een openbare school gegaan. maar toen ik het lef had omdat tegen mijn vader te zeggen, ontplofte hij en praatte hij een maand niet meer tegen me. Ik vond dat nog niet eens zo erg, was het tenminste een beetje rustig. Erika legde me uit dat dat het ergste was wat mijn vader zich kon voorstellen : zijn eigen dochter die geen prinses wou zijn. Tja, kan ik er wat aan doen. Zo, ik denk dat je nu wel een aardig overzicht van mijn leven hebt. Ik vertel later nog wel meer.
dit is mijn site, hier staan nog meer verhalen op:
Weg