Bedankt

Moeilijk om het gewone leven weer op te pakken. Ik kan toch niet echt aan het idee wennen, hoe logisch het ook is. Maar om geen achterdocht te wekken moet ik normaal doen. Dus zit ik met mijn gitaar in bibliotheek, wat ik wel vaker doe.
‘Suddenly, people know my name, suddenly, everything is changed, zing ik zachtjes.
Ik hoor stemmen vlak bij de deur. Nieuwsgierig zet ik mijn gitaar weg en loop naar de deur.
‘Natuurlijk, maakt u zich geen zorgen. Ik kom altijd mijn belofte na, hoor ik mijn vader zeggen. Altijd zijn belofte na komen? Ik geloof er niet veel van. Dan gaat de deur open. Mijn vader is eerst verbaasd maar daarna kwaad als hij mij ziet staan. Hij doet zijn telefoon uit en buldert:
‘Emmelia! Wat moest jij achter die deur?’
Ik voel woede opkoken. Die vent heeft me nog steeds geslagen, en die woede is nog niet gekalmeerd. Ik doe mijn mond open maar voor dat ik de kans krijg iets te zeggen, komt Erika de hoek om en zegt:
‘Ik had even gevraagd of ze mij kwam helpen. Ze was op weg naar mij, meneer.’
Mijn vader kijkt nog woedender naar Erika dan naar mij. Tja, niet gek natuurlijk, door haar word hij nu gezien als een agressieve gek van het koninklijk huis. Dat is natuurlijk wel zo, maar goed, die titel geeft geen enkel mens zichzelf met plezier.
‘Emmelia, je hebt 1 week huisarrest.’
‘Maar dat is niet eerlijk, ik wou Erika alleen maar helpen! Roep ik uit.
‘Ik duld geen tegenspraak, briest mijn vader.
‘En nu ga je haar helpen of ik maak er 2 weken van!’
Woedend ren ik langs hem heen. Buiten val ik uit tegen Erika.
‘Je wordt bedankt, nou heb ik 1 week huisarrest!’
Niet heel slim, want nu ontploft zij. En dan moet je uitkijken, Erika word niet snel boos, maar als ze echt ontploft moet je niet in de buurt zijn.
‘Jij moet je grote mond houden! Wie heeft haar mond gehouden toen jij uit de handen van Carmen glipte? Wie heeft je vader tegengehouden toen hij door het lint ging? Jij gaat zitten en me vertellen wat er aan de hand is, of ik neem zelf ontslag!’