|
Mijn mond valt open van verbazing. ‘James?!’ Dit is toch niet te geloven, de helft, nee, gewoon alle mensen die ik ken liegen tegen mij! ‘Mira, dit is James, een jongen uit het weeshuis. Ik zie dat jullie elkaar al kennen?’ Krista werpt een boze blik op James. Ik doe haar na. Ik ben die afwijzing bij de vijver nog niet vergeten. ‘James, haal amber. Die kan Mira wel even rondleiden.’ 2 seconden later staat Amber naast James. Ze kijkt nieuwsgierig naar mij en Krista. ‘Amber, leid Mira even rond. James, wij moeten praten.’ Amber trekt aan mijn mouw. Ik loop met haar me. De deur valt met een klap achter me dicht. ‘Je hebt nooit wat tegen me gezegd, zeg ik. ‘Ik mocht het niet, het spijt me, maar ik zie je wel als een grote nicht hoor.’ Ja, dat kan ik me wel voorstellen, als je verder geen familie meer hebt. ‘Hoe komt het eigenlijk dat Krista net zo boos was tegen James? Vraag ik. ‘Oh dat.’ Amber grinnikt. ‘Trek het je niet aan, hij mocht eigenlijk niet met je praten. Het is hier verboden dat als iemand nog niet weet dat die geadopteerd is dat er kinderen uit het weeshuis met diegene praten. Maar blijkbaar liet hij zich niet tegen houden.’ Oke, dat is raar. Waarom zou hij a, met me willen praten, om me b, dan af te wijzen? ‘Kijk, dit zijn de kamers voor tieners, ik slaap bij de kinderen op de begane grond.’ Amber leid me enthousiast rond. ‘En weet je, dit ik jouw kamer.’ ‘Mijn kamer? Hoe kan dat nou, ik ben hier nog nooit geweest!’ ‘Nee, dit is niet JOUW kamer, maar het is een kamer die naar je vernoemd is. Alle kinderen die zijn geadopteerd, daar word een kamer naar je vernoemd. En toevallig, slaapt James in jouw kamer.’ Nee, natuurlijk, ik kijk nergens meer van op. ‘En kijk aan, daar heb je hem net! Zegt Amber.
Dit is voor een paar weken even het laatste stuk, omdat ik op vakantie ga X Lulu
_________________ http://www.silentstories.tk
life makes love look hard ♥
|