|
Ik heb geen idee wat er allemaal beneden gebeurt. Volgens mij heb ik een half uur tegen de muur gezeten toen Stella naar boven kwam stormen. ‘Mira! Ben je oke?’ ‘Stella! Wat doe jij nou hier? Vraag ik verbaasd. ‘Erika heeft me gebeld, ze wist niet waar je was.’ ‘Hoe gaat het met Erika?’ ‘Goed, ze is gelukkig ongedeerd maar dat kan ik niet van je vader zeggen, hij heeft een hele blauwe plek waar Erika hem met die kandelaar heeft geslagen. Je moeder mankeert ook niks, jij bent de enige die echt gewond is. Doet het zeer?’ ‘Hoe weet je dit allemaal?’ ‘Nou, toen jij alarm hebt geslagen, is de beveiliging gelijk naar de woonkamer gegaan. Je vader was woedend en ontkende alles, hij zei zelfs dat Erika hem had aangevallen!’ ‘WAT?’ ik voel mijn woede koken. Dit is heel laag, zelfs voor mijn vader. ‘Maar goed, je moeder deed helemaal niks. Maar gelukkig voor jouw had de beveiliging camera alles opgenomen. Dus toen moest je vader het wel toegeven. Het goede nieuws is dat hij Erika nu niet kan ontslaan, slechte nieuws is dat hij haar nu wel zal haten en dat jij ook een groot probleem hebt.’ ‘De lafaard, roep ik boos. ‘Eerst mij in elkaar rossen en het dan ook nog ontkennen?! Ik haat hem!’ ‘Dat snap ik goed, zoiets doe je toch niet?’ Ik zucht, dit is de verschrikkelijkste dag uit mijn leven, dat is zeker. ‘Wat moet ik nou doen?’ ‘Wat kun je doen? Als ik jouw was zou ik in ieder geval even niet met je vader praten tot hij zeker weten is afgekoeld.’ ‘Ik zal wel moeten, ik heb geen zin om weer in elkaar geslagen te worden.’ ‘Zal ik hier blijven?’ vraagt Stella. Daar heb ik nu even geen zin in, ik mag toch hopen dat Stella dat begrijpt. ‘Nee, ik red het wel.’ ‘Zeker weten?’ ‘Ja Stella, ga maar.’ Ze aarzelt even, maar gaat toch. Ik moet dringend even rustig gaan nadenken.
_________________ http://www.silentstories.tk
life makes love look hard ♥
|