‘Ik zeg toch, sorry! Allemachtig, hoe vaak moet ik dit nog zeggen?!’
Ik rende boos naar boven terwijl mijn ouders me achterna schreeuwden. Eigenlijk was iedereen van slag omdat Romeo weg was. Ook al was ik er nog, op de één of andere manier was Romeo altijd hun lievelingetje geweest. Ik snap dat ook wel. Romeo was knap, aardig, beleefd, grappig en zorgzaam. Ik daarentegen.. Ik schudde mijn hoofd. Ik zal niet alle nadelen van mezelf opnoemen, want dan zijn we nog wel even bezig. Ik liet mezelf op mijn bed vallen en keek naar het plafond. Er hingen nog van die glow-in-the-dark sterretjes aan, die ik er jaren geleden zelf opgeplakt had. Met hulp van Romeo natuurlijk, want zelf kon (en kan) ik niet bij het plafond komen. Groter dan 1.70 zal ik waarschijnlijk nooit worden. Ik groei nog wel, maar volgens mij is het nog minder dan een halve centimeter per jaar. En rond je 18e stop je toch met groeien? Terwijl ik zo aan het nadenken was, floot mijn telefoon aantrekkelijk naar mij. Ik schoot overeind. Een sms van Mike? Ik bleef even verward zitten. Waarom dacht ik dat? Ten eerste had hij mijn nummer geeneens en al zou hij het hebben, waarom zou hij mij dan sms’en? Ik greep naar mijn mobiel en las het sms’je. Het was van Romeo:
Hee lief zusje, hoe gaat het? Hier alles OK, heerlijk water en prachtige bergen. Volgens mij zou jij hier ook graag rond willen lopen

Doe je een beetje lief tegen pap en mam? Ik neem nog wel een souvenirtje voor je mee! Een dikke knuffel van je broer (ik zit alweer over de 2 sms’jes heen, kijk eens hoeveel ik voor je over heb!)
Ik glimlachte, het was ook echt een lieve broer. Mijn glimlach vernauwde toen ik mijn ouders beneden hoorde ruziemaken. Ik snap ook echt waarom mijn ouders zoveel van hem houden en niet van mij, bedacht ik me nors. Weer zuchtte ik. Ik zou maar weer eens huiswerk moeten maken. Gelukkig was het zo meivakantie, zodat ik lekker kon relaxen bij een één of andere plas of meer met mijn maatjes. Het was nu woensdag, donderdag en vrijdag nog les en volgende week toetsweek. Ik stond op van mijn bed en pakte op de gok een boek van de plank. Het was natuurkunde, natuurlijk, het kon ook niet anders. Toch had ik mezelf beloofd dat ik het huiswerk zou maken van het boek dat ik zou pakken. Mopperend op mezelf dat ik zo’n domme regel kon bedenken pakte ik een pen en schrift en begon met de opdrachten. ‘Afsluiting maken en hoofdstuk samenvatten’. Allemachtig, hadden ze op school nooit door hoevéél dat was? Vooral als je dat van alle vakken die je had moest doen, was je nog wel even bezig. Moedig begon ik met de afsluiting. Het waren 12 vragen, met abcd, die je uitgebreid met beschrijving moest beantwoorden. Toen ik er na 3 uur mee klaar was, (oké, ik geef toe. Tussentijds heb ik nog met de radio meegedanst, beneden voor de televisie gezeten en chips opgehaald naar boven) legde ik de boeken weer op de plank en keek mijn kamer rond. Ik ga dus écht niet nog een vak doen, hé? Ik ben al trots op mezelf dat ik de 12abcd vragen af heb. Ik bekeek mijn schrift en zag tot mijn verschrikking dat er bij elke vraag een antwoord stond van maximaal twee regels. Dat kon nooit genoeg zijn. Nog erger was, is dat ik vraag 4 tot en met vraag 6 had overgeslagen. Vandaar dat ik nog zo snel klaar was, gromde ik in mezelf en gooide het schrift met een smak tegen de muur. Op datzelfde moment floot mijn mobiel weer. Weer schoot Mike door mijn hoofd. Ik verdrukte die gedachte meteen weer. Waarom moest ik steeds aan die jongen denken? Oké, hij was interessant, aangezien zijn gedrag een beetje vreemd, maar aantrekkelijk was.
Hee Fi! Morgen mee zwemmen? Kay en Darron gaan ook mee. Ik hoor het wel! X Daniël
Weer lachte ik. Yes, de jongens waren me nog niet vergeten. Kay, Darron en Daniël waren mijn allerbeste maatjes op school toen ik bij ze in het schooljaar had gezeten in de 4e klas, VWO. Jammer genoeg zakte ik af naar de HAVO, waarna ik ze niet heel erg veel meer sprak. Gelukkig mag ik nog mee op werkweek met hen, en hebben we het voor elkaar gekregen om met z’n allen naar Barcelona te gaan! Heerlijk! Tevreden sms’te ik terug.
Hai Daan, tuurlijk ga ik mee! Waar zie ik jullie morgen? Knuffel Fi
Al snel sms’te Daniël terug dat hij dat nog wel sms’te. Toevallig wist ik dat we beiden het 6e uur al klaar waren met school, dat was 20 over 1 al. Hij had wel de perfecte dag uitgekozen. Ik had net nog gehoord van mijn vader dat het morgen misschien wel de warmste dag van de week zou worden. 25 graden! Enthousiast begon ik alvast mijn strandtas in te pakken, die ik trouwens ook van Romeo had gekregen. Toen hij ging zeilen met de ouders van zijn vriend Anderson in Italië, nam hij een superhippe, roze strandtas mee met ‘I love Italy’ erop. Niet dat ik echt van Italië hou, maar de tas was geweldig. Ik propte mijn blauwe bloemetjes strandlaken erin en mijn zonnebril die eigenlijk te groot was, maar ik vond hem zo leuk dat ik hem toch gekocht had. Hm, welke bikini zou ik aan doen? Mijn zwarte triangelbikini of mijn roze bandeau bikini? Ik koos voor de zwarte. Ik zou ze toch allebei moeten dragen deze zomer, en de bandeau bikini was handig voor zonnen, aangezien je dan geen bandjes kreeg op je schouder. Maar morgen zou de zon nog niet zo sterk zijn, dus hoefde ik me niet te kleden naar bruin worden.