Ways2MakeHappy schreef:
Het is zo dat mijn moeder de groenten altijd op dezelfde manier klaarmaakt en we eten ook bijna elke week hetzelfde groente, ik kan 't zo allemaal opnoemen.. Ik eet weinig groente maar ben bv. ook weer gek op pasta's, en daar zitten vooral koolhydraten in, die ik veel gebruik omdat ik veel sport. Ik ontbeet vorig jaar niet veel, ik krijg 's morgens geen droog brood naar binnen maar sinds kort koopt mijn moeder cruesli voor mij, wat ik superlekker vind en dus ook elke morgen eet.
Ik val ook helemaal niet af, ik loop al bijna twee jaar met hetzelfde gewicht rond, maar ik kom zelden wat kilo's bij. Maar als ik zo rondkijk in mijn klas, zijn daar heel veel meisjes die ongeveer hetzelfde postuur hebben als mij, alleen zijn zij een half jaartje jonger.
Vraag eens of je moeder op een andere manier kan gaan koken en ook eens andere dingen op het programma kan zetten. Verandering van spijs doet eten zeggen ze wel eens. Tenminste, ik kan me voorstellen dat als je iedere week steeds weer hetzelfde snijboontje en worteltje ziet dat die na een tijdje je neus uit komen. Desnoods schaf je een kookboek aan en zet je op die manier je moeder op andere gedachten

.
Ik laat even mijn eigen ervaring doorschemeren

.
Mijn moeder kookt worteltjes altijd in suiker, ik at ze een keer bij iemand die het met zout doet en toen hield ik het maar net binnen (terwijl ik wortels altijd heel lekker vind). En vroeger kookte mijn moeder brocoli maar af en toe omdat we het niet zo heel lekker vonden, maar toen zei ik voor de gein 'kook het eens in mijn boullion' en toen smaakte het ineens lekker. Net zoals dat je spruitjes en doperwten niet te lang moet koken want dan smaakt het nergens meer naar. Dus soms hoef je maar een klein dingetje te veranderen om jezelf aan de groenten te krijgen.