Het is 08 feb 2012 06:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schoolchat
BerichtGeplaatst: 11 maart 2009 14:57 
Te tof voor woorden

Nou ik zit er nu, te wachten tot ik eens een mailtje krijg waardoor ik weer aan t werk kan. Of te wel, lang leve tutor...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 maart 2009 21:17 
Forum Lord

Morgen profielwerkstukpresentatie, olé!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 maart 2009 21:44 
Forum Lord

@Paula: verklaart u nader, school enzin gaan normaliter niet samen :p

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 maart 2009 23:44 
Triple Award Winner

SanderH schreef:
Morgen profielwerkstukpresentatie, olé!

HAHA.

Dat hoefden wij lekker niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2009 16:31 
Te tof voor woorden

Wooh morgen helpen bij de open dag voor deeltijd mensjes. Dat wordt lachen ^^.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2009 17:31 
Senior Member

zin in maandag:D alle 4havo en 4vwo klassen hebben gene les en mogen de hele dag mensen van de kameleon gaan vermaken allemaal sgattige gehandicapte kindjes die het zooo leuk vinden wat je doet voor hun

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 maart 2009 18:12 
Professioneel Kletstante

Heerlijk, een donderdag waarop ik niet naar school hoef =]

I am the voice in the fields when the summer’s gone
The dance of the leaves when the autumn winds blow
Now do I sleep throughout all the cold winter long
I am the force that in springtime will grow

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 09:35 
Taalfreak

I need advice

Vorig jaar heb ik 't jaar gehaald met de hakken over de sloot. Nu gaat 't dus weer net zo goed [4 voor Na. 5 voor Schk. en bijna een 5 voor Latijn]. Nu zit ik dus te twijfelen of ik volgend jaar gewoon naar 5 Havo moet gaan. Want als ik dit jaar wél haal, ben ik pretty sure dat 't examen niet gaat lukken. Maar the thing is, ik heb geen idee wat ik wil gaan doen, hoewel een studie op de uni mij niet echt iets lijkt.
Ik zie er echt tegenop om 7 jaar op deze kutschool te zitten, terwijl al m'n vrienden dan wel slagen enzo. Maja, dan heb je wel een vwo-diploma.

Aargh, ik weet niet wat ik moet doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 11:08 
Senior Member

Missy schreef:
I need advice

Vorig jaar heb ik 't jaar gehaald met de hakken over de sloot. Nu gaat 't dus weer net zo goed [4 voor Na. 5 voor Schk. en bijna een 5 voor Latijn]. Nu zit ik dus te twijfelen of ik volgend jaar gewoon naar 5 Havo moet gaan. Want als ik dit jaar wél haal, ben ik pretty sure dat 't examen niet gaat lukken. Maar the thing is, ik heb geen idee wat ik wil gaan doen, hoewel een studie op de uni mij niet echt iets lijkt.
Ik zie er echt tegenop om 7 jaar op deze kutschool te zitten, terwijl al m'n vrienden dan wel slagen enzo. Maja, dan heb je wel een vwo-diploma.

Aargh, ik weet niet wat ik moet doen.

moeilijk!!!!!
ik moet voor 7 jaar naar de "geweldige"school van mij... maar ik moest dat jaar egt zo doen, ik weet niet, als je denkt dat je je examen niet haalt kan je maybe beter naar 5havo gaan, maar dat betekent wel dat je weer heeel veel in moet gaan halen en dat kost veel werk en tijd...
succes ermee

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 11:12 
Forum Lord

Ik moet zeggen dat natuurkunde in de 6e een heel stuk makkelijker is dan in de 5e.. En na een jaar zat de stof van de 5e er opeens wel in. Zo stond ik vorig jaar bv net een 5,4 (let op: halverwege het jaar was dat een 4,0), en nu sta ik een 7.6 :')

Maargoed, als jij bang bent dat je het niet gaat halen, dan zou ik kijken naar welke studies er beschikbaar zijn op hbo en op universitair niveau. Pak gewoon die hele lijst met opleidingen, print hem desnoods uit, en begin af te strepen wat jou sowieso niet interesseert. Kijk daarna naar welke opleidingen niet zozeer de moeite waard zijn, en vervolgens houd je een selectiever groepje over. Het kan zijn dat je bij hbo niks overhoudt en bij uni juist wel, in dat geval zou ik veel bijles nemen en veel oefenen om toch je examens te halen.. Als je echter bij hbo leuke studies ziet, dan is de overstap naar havo 5 een overweging waard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 12:23 
Triple Award Winner

Mja Margo, ik ben ook nooit de beste geweest op het vwo, ben half in paniek het zesde jaar ingegaan...heb dan ook zeker niet de beste cijfers op mn diploma staan, maar ze zijn beter dan mn cijfers in de 5de :') Het viel uiteindelijk op zich best mee. Vooral omdat je in de 6de heel gericht naar het examen toewerkt, je oefent je de pleuris :')

Maar als je echt geen enkele universitaire studie ziet zitten, zou ik de moeite niet nemen het vwo af te maken. Tenzij je met het vwo op het hbo een jaar kan overslaan ofzo. Maar serieus, het 6de jaar vwo valt best mee ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 15:16 
Taalfreak

Hmm ja. M'n pa heeft ook zo'n programma waarmee je je interesses 'om kunt zetten' in studies, moet ik maar 'ns gaan doen.

Maar bij Natuurkunde en Scheikunde, kijk, op dat examen krijg je gelijk alles bij elkaar, en ik heb al moeite met slechts één hoofdstuk per keer... Nja, Latijn is gewoon een kwesti van leren, dus dat lukt opzich wel.

@Iris: Hoezo veel inhalen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2009 20:12 
Triple Award Winner

Missy schreef:

De havo leert heel andere dingen, bovendien moeten zij andere dingen kunnen dan vwo'ers. Ik heb havo'ers wel over dingen horen praten waar ik nog nooit van gehoord had. Op de havo moet je stof kénnen en op het vwo moet je het ook nog eens kunnen toepassen. Zo zei onze geschiedenisleraar het tenminste altijd :')

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 08:26 
Blijft hangen

Isabeau schreef:
Missy schreef:

De havo leert heel andere dingen, bovendien moeten zij andere dingen kunnen dan vwo'ers. Ik heb havo'ers wel over dingen horen praten waar ik nog nooit van gehoord had. Op de havo moet je stof kénnen en op het vwo moet je het ook nog eens kunnen toepassen. Zo zei onze geschiedenisleraar het tenminste altijd :')

en zo klopt het inderdaad ook ^^
Maar in principe leer je allemaal bij geschiedenis over de Romeinen, Middeleeuwen, Gouden Eeuw, Wereldoorlog, en al die andere shizzle wat je in je hoofd moet hebben om te slagen voor je examen. En dat geldt ook voor andere vakken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 maart 2009 20:36 
Forum Lord

Als ik naar Havo kijk, zijn de exacte vakken in ieder geval veel makkelijker, en juist daar heeft onze Margo moeite mee :p Wiskunde is tig niveau's lager, natuurkunde is gewoon formules invullen, etc.. Mijn natuurkundeleraar zei altijd: havo is formules invullen, vwo is formules ontdekken..

Profiel  

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur