Missy schreef:
Ik heb er echt een hekel aan (...)
may-rose schreef:
(...) dat wij geen genoegen nemen met die 3 regels.
*zucht* Ik ben het eens met Willeke in dit geval. Anders gezegd: de eerste post is keiharde poep.
Veel mensen die hier op het forum komen zijn nog jong, hebben weinig ervaring met fora en/of komen gewoon voor de gezelligheid (oftewel: ze typen msn-stijl). Tuurlijk zou ik het ook fijn vinden als elke newbie meteen netjes een post zou maken in ABN en alle informatie geeft die jullie willen dat ze geven, maar deze verwachting is alles behalve realistisch. Je kunt niet verwachten dat een nieuwkomer alle regels in 1 keer weet of leest, zeker als dit een van de vele stickies is. Die verwachting is onrealistisch, naief en gewoon dom.
Daarnaast: laat gewoon de eerste zin meteen weg. Als ik hier als nieuwe gebruiker zou komen, dan heb ik echt geen zin in zeikende mensen die in de 1e regel alweer een forse hoeveelheid frustratie tonen. Goed, jouw keuze, maar erg tactisch is het niet.
Mijn suggesties ter verbetering:
1. Maak een standaardlijst met het commentaar dat het wel wat duidelijk moet zijn (alsin spelling en taal). Dit zou meer lijken op een letterlijke opsomming, niet een beschrijving met voorbeeld. Zet vervolgens gewoon zelf een voorbeeldlijst eronder. Veel overzichtelijker dan dat het nu is. Ik denk dan qua layout in de richting van:
stel-je-hier-voor/vragenlijst-je-t421.htmlMaar dan natuurlijk wel gewoon de paar vragen die je nu hebt.
2. Vervorm deze sticky tot een handleiding waar dit forumdeel nou precies voor is. Nu is het gewoon een zeikpost over hoe je je goed moet voorstellen, zet er meteen een duidelijke verwijzing in hoe je dat kunt doen (namelijk: nieuwe topic of reageren in het stel-je-voortopic). Etc, etc.. Daarnaast kennen veel mensen het concept "voorstelforum" niet, dus een verduidelijking hierover en een mogelijke motivatie voor het gebruik zou de omgang en het verbruik verbeteren.
3. In het stel-je-voortopic: zet dezelfde vragenlijst of een vragenlijst in de eerste post. Die lezen users namelijk.
Link naar het bewuste topic:
stel-je-hier-voor/stel-je-hier-even-voor-2-t2387.htmlEven 3 dingen uit m'n duim gezogen..